[Protokoll] Styrelsemöte 2007-07-29

Startat av Spiff Rymdspionen, juli 30, 2007, 16.44

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Styrelsemöte 2007-07-09

§1   Mötets öppnande

Ordförande Andreas Carlsson förklarade mötet öppnat.

§2   Inledande punkter

a)   Val av Mötessekreterare

Carl Tatti valdes till mötessekreterare.

b)   Dagordningens godkännande

Dagordningen godkändes.

c)   Närvarande

Carl Tatti, Marcus Johansson, Fredrik Ewers, Andreas Carlsson, Per Odlund, Anders Bersten och Marie Näsström  närvarade.

d)   Val av justerare tillika rösträknare

Per Odlund och Fredrik Ewers tog sig an uppgiften.

§3   Uppföljningar

a)   Försäkringen

Anders Bersten har fortfarande inget nytt att rapportera.

b)   Kalendersystem

Det är styrelsens åsikt att föreningens forum skall bytas ut till Envision Powerboard som har ett inbyggt kalendersystem. För att förbreda övergången och förhoppningsvis få en aktiv forumsansvarig som vill komma att sköta hemsidan så kommer detta att diskuteras på årsmötet och troligtvis först efter årsskiftet träda i kraft.

c)   Inventering Bräd- och Rollspel

Per Odlund kommer att se till att resultatet läggs upp på hemsidan och forumet. I och med att föreningen köper in nya spel kommer listan att uppdateras.

d)   Forumsrensning

Detta har valts att skjutas upp i och med besluten i punkt 3.b ovan, och kommer att ses över efter årsmötet.

e)   Skåps- och Nyckelkontrakt

Inga förfrågningar har kommit in under juli månad.

§4   BSK

Intresset för BSK i år verkar stort hos butiker, samt bräd- och rollspelskreatörer. I år kommer det förhoppningsvis dessutom att finnas sovmöjligheter i Folkets Hus. Mer information följer ju närmare vi kommer. Vid frågor eller intresse att hjälpa till bör vederbörande ta kontakt med konventsansvarig Fredrik Ewers.

§5   Skåpsrenovering

Ansvarig Jerry Hammarberg var inte närvarande för att svara på frågor om hur arbetet fortlöper.

§6   Höstlördagar

Efter mycket debatt och lite sagt så kom lite konkreta punkter fram. Vi kommer att försöka hålla i spellördagar under året så att framför allt nya medlemar skall känna att det alltid finns något att göra om de väljer att kika in en helg för att spana in föreningen. Dessa kommer att varieras med större arrangemang så som 40k skirmish. Fredrik Ewers, uppbackad av Anders Bersten tog på sig att bli ansvariga för att trycka upp blad som kan sättas upp på skolor och liknande platser, där det informeras om hemsidan samt arrangemang. Vidare planeras kontakt med Borås Tidning att tas för liknande syfte.

§7   Städdagar

Följande har ynnesten att sköta städningen kommande lördagar;

4/8:   Anders Bersten
11/8:   Andreas Carlsson
18/8:   Per Odlund
25/8:   Carl Tatti
1/9:   Markus Johansson

§8   Övriga Frågor

a)   Allmännyttig Lokal

Detta diskuterades under förra mötet, men kommer inte vidare att följas upp. Även i fall föreningens lokal kan komma att hyras ut i framtiden för att stärka ekonomin, så kommer det inte att ske under komunens regelverk.

b)   Medlemskort

Detta har diskuterats tidigare och en påminnelse är på plats. Det finns många som kommer till föreningen för att spela spel eller träffa folk som inte har medlemskort. Det har sagts tidigare att ett första besök för att bekanta sig med lokalen är rimligt utan att medlemskort behöver lösas. Men det finns många, framför allt före detta medlemmar, som väljer att inte betala för sig om de inte blir påkomna, trots regelbundna besök. Skärpning. Tala med en styrelsemedlem nästa gång du är nere på Armagedon och lös medlemskort för 2007.

§9   Nästa möte

Nästa möte spikades till den 26/8.

§10   Mötets avslutande

Ordförande Andreas Carlsson förklarade mötet avslutat.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."