Advanced Civilization

Startat av Beast, mars 29, 2006, 14.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Beast

Gizmo har fått förhinder, så det finns garanterat plats kvar.[/quote]
War is justice,
death to all kinds of humans

deadbolt

Citat från: "Beast"Gizmo har fått förhinder, så det finns garanterat plats kvar.
[/quote]

bra, jag är definitiv. ska bli kul.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

MOB

Önskar att jag kunde varit med. Civ är ett kul spel som man spelar alldeles för sällan.

Har ni förresten kollat in www.civproject.net?
Där finns det plats för 18 spelare. Ännu svårare att hitta folk så att det räcker alltså.  :wink:
..........
MOB

Beast

Augh, vad det blev jobbigt nu. Det visade sig att Gizmo, som varit på tidigare, men som fick förhinder inte fick förhinder. Även Stefan Land, som varit tillfrågad tidigare och tackat ja är på.

Beast
Brain
Koboldkungen
Soulreaper
Landers
Gizmo
Fredrik
Stefan

Det innebär att om ingen av dessa fått förhinder i sista minuten så är det 8 platser fyllda. Det var ju några till som var intresserade.
Vad som kan göras är förstås att man drar ihop ett parti till (jag hade helst dock spelat ett helt parti med 8) eller att man spelar på 9 (det går, men blir ganska trångt - jag har dock Western Expansion). Jag vet inte om Geddon hade ett spel - man kan kanske hitta några till på Geddon.
Eller så finns det andra spel att spela.

Det lär i alla fall inte vara svårt att få ihop ett parti ...
War is justice,
death to all kinds of humans

deadbolt

spela 9 så jag kan vara med!!
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Fredrik

Vem kunde ana att Afrika skulle generera den segrande kulturen i denna nationernas kamp? Nåja med Iberiska halvön söndersliten av eviga inbördeskrig och fanatiskt agressiva ledare, egypten med en passiv flodbädds odlare och Kretensarna med städer över hela världen utom Kreta så kunde det ju inte gå annorlunda =)

Ser fram emot en retur...
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

soulreaper

Tack allihop för en trevlig omgång, dessutom hann jag precis med min buss, alltid ett pluss. Nu när jag kan reglerna spelar jag gärna en omgång till!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

deadbolt

japp, ser fram mot returomgång med dubbel aggression.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Fredrik

Tja dåså - bara att bestämma - skall vi köra något annat emellan typ kremlin/diplomacy/etc eller dra iväg ett civparti till. Om så när var hur snart vill ni andra?
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

deadbolt

jag kör gärna kremlin nån dag
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

soulreaper

inte spelat så mycket olika spel så jag är öppen för allt, när vet jag dock inte
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Beast

Det vore nog roligt med mer Civ. Eller Dip. Eller Kremlin. Kremlin har ju för-/nackdelen att det inte tar så lång tid.

Om det blir Diplomacy så är med säkerhet Tage bengtsson intresserad.

Men om vi nöjer oss med Civ, så körde de en variation på Gothcon som var intressant:
Istället för att man började placera sin enda gubbe på den startruta man väljer, så placerade man en stad och två gubbar där.
I gengäld börjar man ett steg längre fram på AST.

Kan vara värd att testa!
War is justice,
death to all kinds of humans

Gizmo

Nackdelen med Civ/Advanced civ är ju att det tar ändå en förbaskat lång tid att köra om man skall köra full omgång och inte bara konvents-varianten.

Björn var det samma variant som vi körde på Lincon? Men började vi ett steg längre fram på ASt'n då? Det ställde ju till vissa problem vill jag minnas att folk kom fram till.

/Gizmo
I have not lost my mind, it\'s backed up somewhere on disc...

Beast

Citat från: "Gizmo"Björn var det samma variant som vi körde på Lincon? Men började vi ett steg längre fram på ASt'n då? Det ställde ju till vissa problem vill jag minnas att folk kom fram till.

/Gizmo

Det beror på att Chrisp missat. Vi fick bara en gubbe och en stad, och då blev det problem.
War is justice,
death to all kinds of humans

Fredrik

Spelar ingen större kvitta för mig vilken av de två varianterna som väljs. Om det blir civ eller dip i någon form är jag generellt intresserad.
Google got your soul - but its availible and free for everyone.