Bygg din egen ringbrynja...

Startat av linken, oktober 17, 2005, 14.37

Föregående ämne - Nästa ämne

linken

För länge, länge sedan fick jag idéen att jag skulle bygga min egen ringbrynja. Nu 15 år senare så är den fortfarande inte mer än 20x15 cm stor... Någon som har stort tålamod och som är intresserad av 15k-20k ringar samt tång?

Säg till så fixar vi ett bra pris på det...

GMY linken

KOBOLDKUNGEN

hehe, ditt inlägg fick mig att asgarva, vilken idé, ska fundera påt när jag får några tusen timmar över :lol:
fast jag känner en dåre som gjort det :shock:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


linken

Tja...Vad kan jag säga...Det lät som en kul idé när jag beställde dom...Men vem vet, om ingen vill ha dom nu så kanske man får tid när man blir pensionär....Fast då är frågan om man orkar bära den. Å andra sidan så lär man vara den coolaste gamlingen i stan. Går på apotekt och hämtar piller i ringbrynja...Hmmm

GMY linken

soulreaper

HAHA! En i min lilla by gjorde en ringbrynja och det tog honom fan ett halvår...men nu kan han vara tuff och gå runt i den...du får helt enkelt spara det tills du blir pensionär då kan du sitta och pilla med den samtidigt som du målar plast och tennfigurer...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Heavy

Meh, det är ju enkelt och snabbt att bygga brynja (har byggt 1 hel hauberk, en kortärmad och otaliga huvor :) )

Ja, jag kan tänka mig att vara intresserad.. Vad är det för skick på ringarna?? Eller snarare.. Bär till klubben och hugg mig så får jag kika på en näve av dom (du behöver inte ta med alla liksom)..  behöver veta hur dom är i fogarna/springorna nämligen... Dvs. hur bra kvalitet det är.. :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

linken

För det första vet jag inte var klubben är...för det andra så är jag bosatt minst 3 dygns gångavstånd. Om man ar en snitthastighet på 3-4 km/h.

Däremot kan jag ta med det till BSK så kan du kolla på det. Gällande kvalitet så har jag inte en aning.  Nån typ av fjäderstål...fast det kanske e standard....

sebbe

haha, det är ju grymt bra terapi, föreningen ahr aldrig varit så lugn som när henke höll på med sin =P

man blir lite sugen, fast frågan är om jag har tid.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Ah, dåså :)

Ta med till BS så kan vi ju kika på det..

Vad har du tänkt dig för dom? Intresserad av spelrelaterade grejor i byte kanske ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

linken

Tja, du kan titta på dom först så kan vi se om du fortfarande är intresserad. Jag byter gärna mot spel eller liknande. Antar att du inte vill betala kilopris ändå och jag ser hellre det kommer till nytta än att det kastas.

//Peter