[Protokoll] Styrelsemöte 2007-05-27

Startat av Spiff Rymdspionen, maj 27, 2007, 23.25

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Styrelsemöte 2007-05-27

1. Mötets öppnande.

Styrelsen beslutade mötet öppnat.

2. Inledande punkter.

   a) Val av mötessekreterare

Till sekreterare valdes Carl Tatti

   b) Dagordningen godkännande

Styrelsen godkände dagordningen

   c) Närvarande

Närvarande var Andreas Carlsson, Marcus Johansson, Carl Tatti, Per Odlund, Fredrik Ewers, Marie Näsström, Elin Lindén.

   d) Val av justerare tillika rösträknare

Elin Lindén och Marcus Johansson valdes till justerare tillika rösträknare.

3. Uppföljningar

   a) Försäkringen

Då Anders Bersten inte var närvarande sköts punkten upp till nästa möte.

   b) Kalendersystem

Per Odlund meddelar att det skall vara klart till nästa styrelsemöte.

   c) Stämpel

Fredrik Ewers meddelar att stämpel har kommit, alla spel skall stämplas efter inventering.

       d) Inventering av bräd- och rollspel

Är ej klart, skall hinnas med till nästa möte.

   e) Uppdatering av hemsida

Per Odlund meddelar att uppdatering är gjord.

   f) Forumrensning

Marcus Johansson skall tala med Marcus Clifford om detta.

   g) Skåpskontrakt och nyckelkontrakt

Marcus Johansson meddelade att det varit dåligt med medlemmar som skrivit kontrakt på skåpen, det kommer nu sättas upp lappar i lokalen med information. Det beslutades även att skåp som ej har kontrakt under lokalveckan (v.24) kommer att tömmas och göras tillgängliga för nya medlemmar.

Rasmus Strand ansökte om nyckel. Styrelsen beslutade att avslå ansökan tillsvidare för att se om ökad aktivitet från medlemmen håller i sig, om så sker föreslår styrelsen att ny ansökan görs efter sommaren.

4. BSK
      
Ingen nytt om konventet att rapportera.

5. Protokollskrivning

Andreas Carlsson belyste vikten av att före ner i protokoll vilka som är ansvarig för respektive punkt.

6. Lokalveckan

Lokalveckan kommer att hållas vecka 24. Mer information kommer snart.

7. Städdagar

   2/6:      Andreas Carlsson
   9/6:      Marie Näsström
   16/6:          (Lokalveckan)
   23/6:           Per Odlund
   30/6:           Pierre Åberg

8. Övriga frågor

   a) Dålig luft

Mätningar i lokalen skall göras från kommun och vid behov kontaktas hyresvärden. Andreas Carlsson sköter detta.

        b) ASL- turnering

Det planeras en större ASL- turnering någon gång under 2008. Diskussion om övernattning i lokalen, tillsammans med ytterligare praktiska frågor förekom. Andreas Carlsson svarar gärna på frågor om detta, samt om livet i allmänhet.

   c) Ljudavskärmning

Elin Lindén undersöker möjlighet att avskärma tv hörnan med ett draperi, då det kan vara väldigt hög ljudvolym i lokalen vid tillfällen.

   d) Bidrag.

Kommunen har varit tillmötesgående och bidragen kommer snart. Nästa ansökan sker i början på juli.

9. Nästa möte.

Sattes till den 24/7, 13:00.

10. Mötets avslutande

Ordf. Andreas Carlsson förklarade mötet avslutat.  


Justerare, Marcus Johansson      Justerare, Elin Lindén
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."