Lokalen olåst...

Startat av Lindbergh, april 20, 2010, 18.47

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Hej vänner av ordning och reda!

Nu när jag kom till lokalen (18:36) var ytterdörren olåst och lokalen i mörker. Allt förefaller vara i sin ordning men det är inte bra att en lokal står olåst ens i en minut enligt mig.

Manar därmed till:

S K Ä R P N I N G  
F F S

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Jaha, då sparkar *kick* jeg liv i denne tråd...vänner av sann ordning och reda :)

Kom till lokalen 17:25 i dag, fredag, och ytterdörren var olåst. Allt föreföll vara av ordning och inget utöver ett kluster av bananflugor och en välfungerande diskmaskin.

Vill ånyo mana gemene medlem till att släppa sargen och komma in i matchen i dessa VM-tider...lås efter er...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

globetrotter

När jag lämnade brädspelskvällen redan vid sådär 21:30 på torsdagskvällen, så lade jag på låset även om det var en del andra (magic?)spelare kvar.

Dock har jag lagt märke till att man ALLTID måste trycka till dörren när man stänger den, för den verkar aldrig låsas ordentligt ifall man bara släpper dörren. Något att tänka på!
/Carl

Ewers

Idag när jag kom till lokalen var låset i "låsläge" men dörren inte stängd, dvs lokalen stod olåst.
Samtliga med nyckel till lokalen måste se till att lära sig att kontrollera att dörren verkligen är låst när lokalen lämnas.
Skärpning!

Kram Fredrik