Intresseförfrågan: Konflikt-/Krigsspelsdag

Startat av Daniel, september 07, 2008, 16.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel

Hej,

Jag har länge gått och funderat på att annordna en speldag i konflikternas tecken med tyngdpunkten på hex & counter spel samt det mesta som ryms under krigsspelsgrenen.

Tillställningen är självklart för alla, erfaren som nybörjare, upplägget som ASL-dagarna ungefär, alltså start runt 11-tiden och så håller vi på så länge vi orkar.

Finns det något intresse i/för detta på föreningen?

Exempel på spel som kan spelas:
FAB: The Bulge
A Victory Lost
Europe Engulfed
Lock & Load: Band of Heroes

samt många fler!

Visa gärna intresse genom att svara!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Brain

Tomas Davidsson

Greger

Jättebra idé! Försök gärna värva nya medlemmar i samband med detta! :)

Usually_Insane

Napoleon's Triumph också. Sedan så är det ju viktigt att se till att dagen inte krockar med annat och så, vet inte hur vi skall få ny rekryter dock, Krigsspel är ju av naturen inte dom mest konventionella introduktionsspelen, men kan alltid se om Borås tidning vill göra en notis, se vad som dyker upp :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

asgard af hellum

Jag och Björn är jätteintresserade av detta.

The Bulge verkar intressant.

Har nåt multispel som ev kan passa, tänkte då på Imperium Romanum som jag har hemma och kan rätt så hyfsat.

Eller hade ni tänkt nån speciell inriktning på dagen som sådan?

Frågan är bara, blir det före jul, typ nu i november eller är det längre fram t ex i mellandagarna, när det är lite lugnare?

MVH Anders

asgard af hellum

Jag och Björn är jätteintresserade av detta.

The Bulge verkar intressant.

Har nåt multispel som ev kan passa, tänkte då på Imperium Romanum som jag har hemma och kan rätt så hyfsat.

Eller hade ni tänkt nån speciell inriktning på dagen som sådan?

Frågan är bara, blir det före jul, typ nu i november eller är det längre fram t ex i mellandagarna, när det är lite lugnare?

MVH Anders

Brain

Oj, hade redan glömt bort detta...

Mitt förslag är 29 Nov om det inte redan finns större arr i lokalen då.

FAB:Bulge kan vi ju dra ihop tre exemplar av så det är ju en given pärla
Sweden Fights On vill jag också pröva
Tomas Davidsson

Daniel

Jag hade nästan tänkt föreslå nu på lördag men det blir väl lite väl snabbt inpå eller?

Den 29 nov. kan inte jag. Vi pratade ju om att ha något i mellandagarna, låt mig kolla detta också.

Bra att ni tar upp detta i alla fall, klart vi ska ha krigspelsdagar! :)

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Clifford

Fin idé, skulle gärna lira EE eller Bulge om jag är i Borås den helgen. EE tar  minst 12 timmar för ett helt krig vilket gör att det är lite bökigt kanske. Har hört mycket gott om Bulge.

Usually_Insane

29:de bokar jag in för krigspelsdagen då :) tar med mig Nappes trumf och fabbulan ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Citat från: "Usually_Insane"29:de bokar jag in för krigspelsdagen då :) tar med mig Nappes trumf och fabbulan ;)

Får bli en liten inofficiell dag utan Daniel då
Tomas Davidsson

asgard af hellum

Bra!

Kommer gärna ner den 29:e om jag bara ordnar lite ledigt då, men det ska nog gå...

Varför inte planera för en andra träff i  mellandagarna oxå, Daniel?

MVH Anders

biggabush

Generaler in generalis und Daniel in particularis!

Jag kan inte den 29/11 men föreslår att ni alla kommer med och spelar på Börshults Gård hemma hos Jocke lördagen den 27/12.

Se separat tråd nedan:

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=1991&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Usually_Insane

Citat från: "Brain"
Citat från: "Usually_Insane"29:de bokar jag in för krigspelsdagen då :) tar med mig Nappes trumf och fabbulan ;)

Får bli en liten inofficiell dag utan Daniel då

uhm, oj... :oops: missade ett ord i daniels post, jaja, men spikat är spikat den 29:de blir det, kan ju inte bli sämre med fler dagar :).  :oops:
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Daniel

Jag hinner nog förbi en sväng även den 29:e

Ska fundera lite på i mellandagarna... vet inte helt hur det blir personligen där än.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?