Första konventsmötet BSK25

Startat av Ewers, mars 14, 2007, 17.54

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Hej!

På söndag (18/3) är det tid för första konventsmötet.
Är du intresserad av konventet av någon som helst anledning så kommer du naturligtvis ner på mötet.

På detta första mötet kommer endast grova riktlinjer att dras upp coh ordförande för konventet att väljas. Var med och påverka BSK 25, det bästa konventet genom tiderna.

Tid: 13.00
Plats: Armagedon

Kram /F  8)

Ewers

"Protokoll" efter första konventsmötet

Närvarande: Fredrik Ewers, Daniel Johansson, Pierre Åberg, Tomas Davidsson, Per Odlund, Elin Lindén, Marcus Clifford.

§1 Mötet öppnas av Fredrik Ewers på uppdrag av konventssektionsansvarig Marcus Johansson.

§2 Dagordningen godkänns.

§3 Fredrik Ewers väljs till mötesordförande

§4 Fredrik Ewers väljs enhäldigt till konventsordförande.

§5 Efter att ha vägt för och nackdelar, reflektioner från tidigare år samt införlivat visioner inför årets konvent beslutar sig mötet för att inriktningen för årets konvent blir att även i år hålla konventet i kårens och/eller högskolans lokaler. Vi skall även samtala med Medborgarskolan om eventuella lokaler för rollspel.

§6 Datum för konventet fastställs till 2-4/11, överaskande nog allhelgonahelgen.  :shock:

§7 Huvudarrangörer. Till konventsordförandes stora glödje vill Tobias Eliasson ta på sig rollen som receptionsansvarig och Elin Lindén mantlar kassörens tunga mantel. Per Odlund ljudade härvid en lättnad suck och fick nästan en glädjetår i ögat. Ett flertal övriga har visat intresse för olika poster men mötet valde att inte fastställa någon mer huvudarrangör före nästa möte.

§8 Latinskt ordspråk fastställdes med stor hjälp av den allvetande Brain till "Usus magister est optimus".

§9 Ett utkast till logga utformades och konstnären Marie kontaktas i frågan.

§10 Lincons anmälningssystem diskuterades och mötet fann att man önskar nyttja detta. Per Odlund sköter den kontakten.

§11 Nästa möte beslutas till 15/4 kl 13.00 i Armagedons lokaler.

§12 Mötet avslutas

Mötesordföranden tillika konventsordföranden tackar samtliga närvarande!

sebbe

ska mechbot bli loggan?
det borde han bli :>
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

maxx

Citat från: "sebbe"ska mechbot bli loggan?
det borde han bli :>

haha, det vore rätt snyggt!
jag röstar för ;)

nästa möte fastslaget ännu?
(eftersom jag missade det 15/4 och har inte sett nån ytterligare info här)

Ewers

Konventsmöte 3 går av stapeln lördag 2/6 kl 12.00 på geddon.

Obs! 2/6 kl 12.00 på geddon

Mvh /F  8)

Anders

I'll be there.

   Jag vet att jag är bra på att glömma bort möten men men >_< Tro inte att jag inte gör mitt bästa för att komma ihåg dom.

Clifford

Den gamla fina Konvents Arbets Gruppen, även kallad KAG av de som sysslade med den, är igång igen! Den arbetar för utökat samarbete och utbyte mellan konventen i Sverige. De ska ha möte på Lincon nu i helgen, så om nån ska dit vore det ett ypperligt tillfälle att prata med KAG om BSK.

KAG består av konventsarrangörer.
Det är bra att visa att vi finns för andra konventsarrangörer.

Tid: Söndag den 29 april - kl.15:30 (preliminär sluttid kl.18 eller tidigare)
Plats: LinCon, vilken sal det rör sig om kommer specificeras senare här på forumet och genom lappar på LinCon.

http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=20533

Robin

Grrr. Funderade ju på att åka till Lincon, men att det inte fanns en vettig turnering att spela i tippade över. Hade jag vetat detta innan kanske det kunde vart något.  :(
Jag vann combat med 13.