Angående Stöld

Startat av emil, januari 20, 2011, 10.23

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Vem ska man prata med om man blivit av med saker under flera års tid? Jag har ingen större lust att kontakta polisen, då det borde röra sig om medlemmar i en förening som mycket väl själva är medvetna om vad dom har gjort.

soulreaper

Styrelsen/de som har gjort det om man inte vill polisanmäla.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

emil

Jag har redan anmält stöld av diverse saker som någon har snott för mig, för dom bryr sig inte, och det hände ingenting. Har ni några andra förslag?

Plutonergy

Citat från: "emil"Jag har redan anmält stöld av diverse saker som någon har snott för mig, för dom bryr sig inte, och det hände ingenting. Har ni några andra förslag?

Har du något eget förslag på hur vi kan reda ut stölden?
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

emil

Stölderna menar du? (Då det har skett succesivt under flera år.) Nä inte egentligen, fast det är ju möjligt att dom lämnar tillbaka det som dom stulit om jag listar upp det på föreningen vilket jag redan gjort. (Nooooooot!)

Kanske om ni hotar med amputering(skämt)?

emil

Tja, någon kanske kan hitta våra registrerade livstidsmedlemskort någonstans, en kassalåda, tillsammans med uppskattningsvis ca 6000sKr + ett antal datorer, få se nu var det 4-8 st, själv har jag blivit av med ett antal skivor och figurer.

Sedan så kan ju alla fildelare börja betala för det dom tankar ner. För övrigt anser jag att alla bilar, motorcyklar, lastbilar, truckar m.m. trafficking, AIK och Djurgården bör förstöras.

Det finns inget Thailand. Det här forumet existerar inte heller för mig då ngn mike lothar gjort det.

Ja just det, det var ngn som stal filmen "El Cid" för mig också.

emil

Jag ska ha tillbaka mina grejer som ni har stulit!

emil

Jag väntar fortfarande...

carlsson

Citat från: "emil"Jag ska ha tillbaka mina grejer som ni har stulit!

Anders, när du skriver "ni" på ett officiellt forum så blir det lite fel. Vem är "ni"? Mång personer kan känna sig träffade, vilket förmedlar helt fel stämning.

Alla på föreningen vet att det försvunnit saker sen tio år tillbaka, för att inte snacka om pengar och datorer som stulits. Tyvärr är det sånt som händer i en ideell förening där vi inte har råd att lägga mer på säkerhet.

Om du vet vem som stulit av dig rekommenderar jag dig att göra en polisanmälan. Alternativt kan du be styrelsen om hjälp.
Forumet kan inte göra speciellt mycket för att bistå i denna fråga, jag tror knappast att tjuvarna läser här.

IMHO,
/carlsson

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com