Armagedon: Växa eller krympa?

Startat av Clifford, oktober 06, 2004, 04.45

Föregående ämne - Nästa ämne

Armagedon: Växa eller krympa?

Armagedon ska behålla lokalen, satsa på fler unga medlemmar och ständigt försöka öka.
21 (52.5%)
Armagedon ska anpassa sig efter nuvarande medlemmar, öka deras inflytande, fokusera på det vi gillar och satsa på en kamratlig anda för kompiskretsen.
19 (47.5%)

Antal personer som röstat: 37

Omröstningen har avslutats: oktober 06, 2004, 04.45

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Wow lixom...för att komma från en Ericssonanställd var det riktigt smart sagt ;)

Jo du borde väl veta :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lambda

jag röstade på #2 för att jag är så jävla less på att jobba (mer eller mindre) för ett antal otacksamma snorungar. däremot skulle jag inte ha några problem alls att städa upp efter mig och mina vänner, för att mina vänner städar upp efter sig (för det mesta, vilket är helt ok).

det är lätt att tjafsa på ett forum, eller var som helst för den delen. lite svårare att lyfta ett finger och faktiskt få något gjort.
hur kommer det sig att styrelsemedlemmar sköter "spelkvällarna"? om man missar sin s.k. spelkväll, får man skit för det istället för att en helt vanlig medlem lägger märke till det och tycker att: "oj, det blev inte städat igår. bäst jag tar tag i det nu med en gång. stääädniiing!". men det skulle aldrig inträffa, eller hur?

istället för att utse en grupp människor som städar åt en (vilket ju ändå låter rätt bra, så länge man själv inte blir vald), borde man trycka till de som skräpar ner och inte städar upp efter sig själva. om medlemmarna själva nästan aldrig skulle "glömma" (bullshit) att plocka upp skiten efter sig och lägga undan tomma flaskor, skulle man kanske bara behöva ha "spelkvällar" varannan vecka.

säg att man påpekar för någon att: "du lämnade din flaska här igår. kolla.", och då får man oftast svaret: "det var inte jag. bevisa att det var jag.". i de situationer får man inte ta fram sitt slagträ och säga: "jag tror dig, men det var min kompis här som såg dig lämna flaskan.".

genom att dra nya medlemmar till föreningen och göra den större, får man in fler som skiter i det mesta, vilket innebär mer jobb för "kugghjulen" i föreningen. vissa tycker att det är ok och tar på sig hur mycket skit som helst, medan andra tröttnar och lägger ner, vilket i sin tur betyder ännu mer skit till de som aldrig ger upp. lycka till.
Not even death can save you from me.

Martin Larsson

Säger som jag sa på annan plats, kul att se en ny person med idéer som det ligger tanke bakom 8) (Inte för att László  är en främling, men ni fattar)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Bra iaktagelser, och jag håller fullständigt med Lazlo.. !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Lobotommie

Vill bara påpeka att "kompisar" inte stjäl från varandra heller.
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Lambda

som svar till Lobotommie:

om du läst denna: http://www.armagedon.buildtolearn.net/phpBB2/viewtopic.php?t=148&start=30 ser du att något jävla ägg har redigerat mitt inlägg och skrivit dit: "*Message edited by the REAL inquisition*" istället. där stod det samma sak som du påpekade.

Citat från: "Lobotommie".. "kompisar" inte stjäl från varandra heller.
Not even death can save you from me.

Martin Larsson

Jo, det stod det tidigare, men vad som var stötande i det begriper jag inte rikitgt Cliff :? Förresten, stryk "inte riktigt" och ersätt med "inte alls" med tanke på att DET ÄR HELT JÄVLA SANT :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

*Obs läs nedanstående med förståelse och viss ironi*

Edra jävla puckon, varva ner och fatta att jag strök det pga att jag inte vill att fel personer läser detta. Ok, så jag tog i, men det var EN mening som knappast sabbade innehållet i vad Laszlo ville ha sagt. Nu har ju folk börjat prata lite om det, men men.

Martin Larsson

Öh, så det pratades inte om det innan då :?:

G1 till G2: "Varför funkar inte den sista datorn?"

G2 svarar: "Den saknar tydligen hårdvara(lagom kryptiskt för allas smak?)!"

G1 igen: "Kass! Hur kommer det sig då?"...

Eller har jag helt fel :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lambda

så här var det:

jag sitter vid datorn när helt plötsligt en fjäder boingar ut från den (sidan var inte på pga överhettning från grafikkortet). då tycker Windows:
Citat från: "Windows"ett kugghjul behöver smörjas. stäng av datorn, fixa felet och boota igen.
jag, som varken vet in eller ut, går hem och lägger mig.
nu funkar den (tillfälligt) igen. men den saknade "fjädern" behöver återinskaffas (min uppgift).
kommer ner till Geddon imorgon (onsdag) efter skolan och fixar det.
Not even death can save you from me.

Martin Larsson

Hmmm, kanske har fått en av datorerna om bakfoten, men ovan stående diskussion har väl förmodligen ågt rum ändå va :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lambda

nej, Larsson, du har rätt. det som hände, hände. jag skulle bara vara lite lustig (vilket tydligen misslyckades). ang. diskussionen vet jag ingenting, men saknas kan det ju göra av en massa anledningar, eller hur? :)
Not even death can save you from me.

Bubba132

nr 2 är helt i min smak! Lysande sickan!!

Kalle

Och hur länge skall man ha varit medlem för att klassas som en "nuvarande"? veckor eller år (missförstå mig rätt) :lol:
Estoy solo mirando!

Ivar

skitbra frågeställning, det är väl upp till alla medlemmar att bestämma sig om vad de tycker om den saken både gamlingar o ungdomar, såna som blev medlemmar i dag o för 22 år sedan, jag vet inte.det jag menar är de medlemmar som inte har blivit medlemmar än som man ska försöka ragga upp med flashiga slogans o neonljus...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.