Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

knallpucko

Hej allihop,

Eftersom MUA är mitt enda egentliga intresse (i rollspelsväg) så har jag funderat på att skriva och spela en kampanj. Var att finna spelare om inte på Geddon? Min fråga är alltså om du är intresserad av att spela:

- En egenskriven MUA-kampanj på ca 60-80 spelningar
- Egenskapad karaktär som är väl inskriven i storyn redan från början
- En till hälften story-driven, till hälften spelardriven kampanj
- Främsta mål att ha roligt i sann Mutant-anda, episka händelser är sekundära

Kampanjen finns som sagt inte ännu annat än som outlines och kommer att skrivas i takt med att rollpersoner skapas och spelare presenterar sina egna idéer om vad som är roligt. Upptakten ser ut så här i mitt huvud:

1. Svara på den här tråden, säg att du vill vara med.
2. Spelare och RP skapar en rollperson tillsammans.
3. När det finns minst tre spelare tar vi rollpersonerna och kör ett (eller flera) kort intermezzo-äventyr en kväll för att känna in karaktärer, spelare och SL.
4. Efter ändringar och ev. omskapande av rollpersoner skriver jag klart kampanjen och vi drar igång, kanske framåt jul/vårkanten.

Intresserad? Tveka inte...

/Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

snoffaz

Vi ät två stycken som gärna skulle vilja vara och köra en Mutant kampanj.

Ewers

Jag anmäler också intresse. Har inte spelar Mutant på nästan 20 år men tycke det var buskul då.

/F 8)

Niklas

Jag anmäler också mitt intresse till att spela Mutant. Inte heller spelat det på några år.

knallpucko

Kul att höra att det finns intresse för lite MUA! Jag tänkte kolla med er när ni har tid lust att skapa karaktärer? Om vi tar det hela en lördag/söndag med lite framförhållning så hinner jag göra klart intermezzot, vilket betyder att vi kan skapa karaktärer och spela samma dag. Jag ger några datum, så kan ni skriva upp era namn på de datum ni kan:

sön 19/9

lör 9/10
sön 10/10

lör 16/10
sön 17/10

/Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

Jag blev så satans sugen på att spela MUA dock är min tid rätt begränsad hur ofta är det tänkt att spela?

snoffaz

Citat från: "knallpucko"Kul att höra att det finns intresse för lite MUA! Jag tänkte kolla med er när ni har tid lust att skapa karaktärer? Om vi tar det hela en lördag/söndag med lite framförhållning så hinner jag göra klart intermezzot, vilket betyder att vi kan skapa karaktärer och spela samma dag. Jag ger några datum, så kan ni skriva upp era namn på de datum ni kan:

sön 19/9 snoffaz

lör 9/10 snoffaz
sön 10/10 snoffaz

lör 16/10
sön 17/10 snoffaz

/Magnus

knallpucko

Hur ofta vi tänkt att spela beror faktiskt mest på hur ofta ni spelare kan/vill - jag startade inte den här kampanjen för att jag hade för lite tid, tvärtom! Det är klart att vi kan boka spelning för spelning (troligen får det bli så om vi ska kunna köra helgspelningar), annars tycker jag att en fast dag i veckan, tex onsdagar, och kortare, mer intensiva spelningar är att föredra. Detta lär dock få avgöras genom diskussion när vi träffas. Säg gärna er mening här också.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Napprix

hej jag är Snoffez kompis och är med alla gånger han skriver upp sig :D hehe

knallpucko

Snoffaz och Napprix - jag är ganska ny på Geddon, så jag känner er inte personligen: vad heter ni IRL, om man får fråga?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

En gång i månaden typ är det cirka jag kan. Men om det är ok så kommer jag gärna när ni ska träffas så bestämmer jag mig då såvida inget glasklarhet dyker upp här.

/Henrik

snoffaz

Jag heter Christopher och jag Napprix är också relativt nya på gedon. Mig spelar det ingen större roll hur mycket vi skulle spela, jag har oftast tid med reservationer för ändringar, då jag har småbarn.

knallpucko

Ok, då är jag lite klokare. Ewers och Henrik, kan ni den 19/9 kl 13 på Geddon? I så fall kan vi starta med karaktärer och intermezzo då och bestämma mer därifrån.

/Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Ewers

Jag kommer åka till kontinenten den 17/9 och vara borta i 10 dagar.
Jag skulle kunna göra karaktär och spela litet intermezzo onsdagen den 15/9 från 17.00-22.00.

Kram /F

Niklas

Har inte koll på datum just nu men undrar över eventuella restriktioner för karaktärsskapande? Tänkte kolla upp i reglerna vad man helst är sugen på att lira