MMMT - Blodboll-Cuperna: Antal match - er/vecka

Startat av emil, augusti 25, 2005, 00.47

Föregående ämne - Nästa ämne

Antal matcher/vecka

1 match/vecka
5 (50%)
2 matcher/vecka
3 (30%)
Vi kör allt under en vecka
2 (20%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: september 24, 2005, 00.47

emil

Snart kommer de stora cuperna igång. Jag vill ha lite feedback på hur många matcher/vecka ni spelare har möjlighet att spela om ni avancerar till final. Om ni avancerar till final innebär det maximalt 4 matcher: 16 lag direkt utslagning, 8 lag direkt utslagning, 4 i semi direkt utslagning och till sist Le Grande Final!

Så med tanke på jobb, övrig fritid, släkt, flick/pojkvänner osv, hur många matcher? Kommentera gärna! 8)

emil

Personligen tror jag att 1 match/vecka är optimalt. Speciellt med tanke på att alla inte kan delta i samma utsträckning som andra, en del ligger ungefär en vecka efter tidsschemat redan.
Så mer än en är mer eller mindre omöjligt att genomföra om eftersläntrarna ska delta.

Det kommer att bli lite synd om dom som åker ut med en gång då dom får vänta i ca 3 veckor på att ligan kommer igång igen. Men det som inte dödar härdar, och det är möjligt att dom kommer tillbaka mer spelsugna än ngnsin.

Gobbos Spider

Visst en match i cupen per vecka men om folk kan och vill snabbare hoppas jag det är alright.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Niklas

Om det funkar med de som kommer vara med så är det ju bra om det går fort så vi andra slipper vänta för länge innan vi får spö igen

Robin

Vi skulle ju kunna göra så att man kan spela en träningsmatch i veckan (som ger poäng) om man blir utslagen ur cupen. Så att alla får spela lika mycket om de vill...
Jag vann combat med 13.

dilba

Jag tycker att man ska spela alla cup matcher under en vecka.
Det blir väll 4 matcher. Om man jobbar och inte kan på vardgar så kan man spela 2 på lördag och 2 på söndag.

Om det inte funkar första gången kan vi ändra det till nästa cup.

Niklas

måste protestera mot Dilbas förslag då jag inte har tid att sitta 6-7 timmar på gedon både lördag och söndag

Brain

Citat från: "Nisse"måste protestera mot Dilbas förslag då jag inte har tid att sitta 6-7 timmar på gedon både lördag och söndag

Vad optimistisk Nisse verkar vara då  :twisted:
Jag yrkar på en hel helg så jag slipper vänta tre veckor på nästa gruppspel.... (Tippar på att jag möter renis i första  :twisted: )
Tomas Davidsson

emil

Citat från: "Robin"Vi skulle ju kunna göra så att man kan spela en träningsmatch i veckan (som ger poäng) om man blir utslagen ur cupen. Så att alla får spela lika mycket om de vill...

Det kommer absolut INTE att ske några träningsmatcher så länge jag administrerar liga/turnering. Däremot så kommer dom som åker ur direkt i cuperna att få stryka sina MNG från cupmatchen som jag nämnt tidigare i en annan tråd.

S.k. träningsmatcher blir så fel enligt mina tidigare erfarenheter, ett j-a gulligullande om att inte foula, inte spela ut vissa "farliga" kort, allmänt mygel osv. :x

Det är meningen att cuperna ska gälla ngnting också om man går vidare. Så se till att gå vidare ist för andra märkliga lösningar. Det är min åsikt iaf.

KOBOLDKUNGEN

Håller med föregående talare, och eftersom jag tänker gå till final i alla cuper så är det inget problem för mig i alla fall 8)

Angående cupmatchande så lutar det åt en match i veckan verkar det som, men som spider skrev så är det ju lämpligt att alla cupdeltagare spelar så fort de bara hinner så cuperna avslutas så fort som möjligt.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Citat från: "Gobbos Spider"Visst en match i cupen per vecka men om folk kan och vill snabbare hoppas jag det är alright.

Så klart det är, men samtidigt får man räkna med 4 veckor som ett "worst case scenario", och den sannolikheten är ganska stor.  8)

Iom att folk rankas in utan lottning så är det ju bara att köra på ett traditionellt cupträd och spela sin match/er så länge det håller. Alla ser ju tydligt vem som möter vem om man går vidare(och matcherna är spelade.)

dilba

Citatmåste protestera mot Dilbas förslag då jag inte har tid att sitta 6-7 timmar på gedon både lördag och söndag
Det är bara om man går till Final så du behöver inte ora dig Nisse.
Jag tycker vi ska försöka med alla matcher på en vecka.
Funkar det inte så okej men om det funkar så slipper alla andra
vänta så länge

Jag tycker också att man ska böta 50 k om man inte spelar sin liga match under den veckan man ha på sig.

Har man inte tid att spela en match i veckan tycker jag inte bara ska
vara med alls.

deadbolt

jag tycker 1 match veckan är bra, detta är även ett rimligt cup förfarande. man SKA tjäna på kvalificera sig för cuperna och man SKA tjäna på att gå vidare långt i dem. . sedan vetefan om jag tycker folk ska straffas för mycket, det är ju på skoj. bättre att rådgöra med spelare som inte får spelat sina matcher i tid om de verkligen ska vara med/ spela ihop med någon annan.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Ewers

Håller med Deadbolt och Nisse i att det faktiskt kan vara så att man inte hinner med att bo på geddon i alla faser i sitt liv.
Jobb, flickvän/fästmö/fru & barn kan ta sin beskärda del av ens tid. Dessutom kan man faktiskt ha andra intressen som också måste/vill odlas.

Ha helt enkelt förståelse för dem som inte "bor" på geddon...  :D

/F

dilba

Jag har jobb, flickvänn och andra intressen.
Är iforsig jävligt mycket på gedon nu när jag har semester men sen
kommer jag jobba 6 dar i veckan.
Vi säger att när vi ska börja den första cupen så är det kanske
4 pers som inte har ens spelat omgång 4 om inte mer med tanke på hur sega folk är. De för de som är klara i tid vänta 2 - 3 veckor på de.
Sedan kanske man blir utslagen direkt i cupen och för vänta 5 veckor till.
Då blir det 2 matcher på 6 - 7 veckor.
Men den takten kommer vi inte bli klara med alla cuper  innan Ewers har förlorat sin oskuld, det vill säga minst 10 år till.