Necromunda

Startat av Martin Larsson, februari 24, 2005, 15.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Möte för intresserade onsdag den 3/3

Jag kan!
7 (100%)
Kan inte :(
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: mars 04, 2005, 15.57

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"Tufft. Mer idéer måste ha mer idéer...

Framför allt behöver mer ideér mer pangar :) :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"
Citat från: "Martin Larsson"Tufft. Mer idéer måste ha mer idéer...

Framför allt behöver mer ideér mer pangar :) :D

Eh, va, jo just så...

PAAAASSSSIIII :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Usually_Insane

när är det nu på onsdag? jag var inte där förra onsdagen.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Martin Larsson

Det blir väl som vanligt på eftermiddagen. Ungefär så löst som det brukar vara...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

kommer väl ner runt 4-5 tiden..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

deadbolt

blir inget för mej idag..
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Martin Larsson

Jag och Heavy sa att vi nog bör försöka börja spela nästa onsdag, vad säger folk om det, och sedan se vad som behövs byggas då :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Det enda vi behöver är lite mer broar (läs, typ 15 stycken)..

Jag byggde ett par plattformar modell låga att använda med dina rörkonstruktioner när jag var inne idag en sväng <- Martin...


Förslag på husregler:

1) Man köper vapen "fritt" från början och hoppar över dom fåniga vissa-gäng-får-ha-vissa-vapen listorna.

2) Första gången en Juve går upp en level får man istället för att slå på tabellen välja att öka ett i WS eller BS. Gäller bara vid första höjningen.

3) ´Nid culten´Capture regel gäller bara när man spelar mot dom istället för i början av varje slag, och gangers kommer från House Cawdor.

4) nått viktigt jag glömde, kommer förmodligen fram i min rostiga skalle nån gång..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Det enda vi behöver är lite mer broar (läs, typ 15 stycken)..

Jag byggde ett par plattformar modell låga att använda med dina rörkonstruktioner när jag var inne idag en sväng <- Martin...

Coolt, dock tror jag att vi kommer behöva bygga mer battle-debris typ oljefat, allmän rubble osv oxå. Dock tror jag att det kommer börja märkas när vi börjar lira...

Citat från: "Heavy"Förslag på husregler:

1) Man köper vapen "fritt" från början och hoppar över dom fåniga vissa-gäng-får-ha-vissa-vapen listorna.

2) Första gången en Juve går upp en level får man istället för att slå på tabellen välja att öka ett i WS eller BS. Gäller bara vid första höjningen.

3) ´Nid culten´Capture regel gäller bara när man spelar mot dom istället för i början av varje slag, och gangers kommer från House Cawdor.

4) nått viktigt jag glömde, kommer förmodligen fram i min rostiga skalle nån gång..

Jag e på samtliga av dessa, vapengrejen spelar mig ingen roll ändå(shotguns 4 everyone 8) ). Juve grejen verkar klart vettig, typ att man hyr in en grönis som verkar lite lovande och inte ett komplett skôp
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Då kör vi imorgon då pojkar och, hrm, pojkar !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Igår körde vi Necro för fullt flås som utlovat..

Jag har ingen större koll på andra matcher förutom att Kristian självmördade sin Heavy Med Plasmacannon (280+ creds i septiktanken), och att Martin och Kristian spelade ett extraslag, en Rescue, då en av Martins gangers blivit tillfångatagen av de onda hyndorna i House Escher för att otvivelaktigt användas i nån grym manshatarritual..

För egen del mötte jag Rickards Enforcers och gjorde processen kort med dom igenom att skjuta hans sergant första turnen med min grymma Heavy Stubber kille och några turns senare skjuta ner en polis på vift med ett välriktat bolterskott. Adeptus Arbites är inte vad dom var i gamla tider, utan stack efter ett misslyckat Bottletest hem till nappflaskan och mammas trygga famn.

Match 2 blev mot Martins grymma skinheads med shotguns, dvs. tokkonverterade House Delaque (med betoning på "tok", shotguns är bra, men subpistols visade sig under kvällen vara det absolut sämsta vapnet i spelet ;))..
Den slemme skurken Raidade mitt Settlement och efter att mina vakter förvirrat vänt ryggen mot hans smygisar så grillade han ihjäl en och sköt ner ett par andra.. De överlevande vakterna sket i brallan och stoppade ner sina vapen därbak för att försöka torka bort det hela, med följden att dom inte träffade nånting.. Meh ! Har nog sällan slagit sämre med mina stackars tärningar under ett helt slag.. Ett 20-tal rundor senare när alla mina förstärkningar kommit in på brädet efter mycket om och men så låg hela mitt gäng i en prydig ´Out´ hög vid sidan, alla fick slå på skadetabellen... Dubbelmeh!!

Mitt Settlement blev naturligtvis uppeldat av flintskallarna, en ganger dog och merparten av mitt gäng blev av nån anledning av med fingrarna på en hand, med följden av att de förlorade ett i WS.. Bionics blir helt klart intressant i framtiden ;)


Kul som FAN var det iallafall !!!
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Kan man fortfarande hoppa med?

Heavy

Citat från: "Ewers"Kan man fortfarande hoppa med?

BAra för att du är så söt så går det bra.. Bara att måla på :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

:twisted:

Mina onda skinheads rockade stenhårt igår, trots stubguns mindre fördelaktiga stats, iofs var inte pistolerna skyldiga till så mycket...snarare flamern, 7 wounding hits mot heavy :!: Å jo, det var jag som sköt ut subban med heavy plasma 8)

Enda smolket i bägaren är att chefen sprängt2 bolters på 3 slag :x

Men det är lugnt, bolter 3 är inköpt och allt är redo för nästa veckas bataljer :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"

Enda smolket i bägaren är att chefen sprängt2 bolters på 3 slag :x

Men det är lugnt, bolter 3 är inköpt och allt är redo för nästa veckas bataljer :D

Jag säger samma sak jag sa igår...

Men ska inte använda orkbitz att konvertera sina figurer med, då går det illa ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.