about the server

Startat av dagle, juli 20, 2005, 11.44

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

about the server.... skulle någon kunna köra
phpinfo() så jag får se inställningarna...
sedan undrar jag vad mer som finns...
MySQL (verkar finnas...)
Python(??? tycker att det skulle vara bra då detta är kraftfullare än php vid stora operationer vilket skulle kunna vara nice om det skulle behövas nån gång...)
Pearl???
GD????
etc....

Clifford

Men fatta, ingen vet vad du pratar om. Lär mig, be mig inte göra sånt utan stäm möte med mig på Geddon så löser vi det.

dagle

alltså det är ingen fara... bara undra lite saker, inte speciellt viktigt. Men om du vill ha informationen om php.ini inställningarna så skapa ett sida som heter något (typ info.php) sedan lägger du in
<?php
phpinfo();
?>

Det andra får du nog kolla på deras hemsida om de stödjer pearl, python eller liknade.

GD står i ini filen om det stöds..

sebbe

är det geddons server eller hemsideservern du pratar om?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

hemsideserver. (Pearl och python är Nix så det skulle funka på geddons egna server men då är väll c++.net bättre iof, vad man skulle ha det till....)

sebbe

sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

den skriver bara ut hela php.ini inställningarna...
GD Support enabled (bra)
PCRE (Perl Compatible Regular Expressions) Support enabled (tyder på att det finns pearl)
SMTP localhost (vet inte om detta är bra... om inte SMTP ligger på samma server så kan man inte skicka mail den vanliga vägen (går att koda runt))
annars såg det nice ut...
:D

Edit
Servern körs ju på Openssl apache. Som körs på pearl scripts så det finns pearl på servern... man får lite konstiga ideer efter 00.00.

Martin Larsson

Dagle har säkert en bra poäng med det han frågar, dock verkar det som om han lyckats med en till ingen fattar tråd :?

Förtydliga gärna lite mer, framförallt om "whats the gain" med att ändra till nått du nämner 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

typ att man skulle kunna ha något till bsk. gd är roligt, rita bilder :D. Nä gd är avenbart om man vill ha regestrering eller vill rita upp statestik. (kanske går att manupulera bilder, vet inte kollar upp det om jag behöver)