Hemsidan - tips från en informatör.

Startat av Jesper Wasling, juni 23, 2005, 11.43

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesper Wasling

Kul med hemsida, men för guds skull - tänk på intrycket.

Att föreningen städar toaletterna är visserligen bra för de som kommer på besök men varför står det på hemsidan? Och ÄNNU VIKTIGARE - varför står det högst upp.

Nu känns hemsidan väldigt intern och därför ointressant.

Låt det hända mer, ta vara på det roliga i rollspelen och var "provokativa".

Var är vårt gamla berg???
*********************************

ex-ex-ex-aktiv, och nu snackar vi 80-tal :-)

sebbe

"good point" som man säger.
snart kommer styrelsen och andra viktiga personer att ha möjligheten att lätt kunna ändra och lägga dit nyheter, så då kommer det förmodligen bli ännu värre =P


anledningen till att det inte finns något berg är att jag inte har fått tag på en bild på något =/
det kommer förhoppningsvis upp snart
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Ummm...det är ingen "städning", det är en totalombyggnad för runt 10 000:- så det kändes relevant, även om formuleringen kunde varit mycket bättre. (tex behöver vi nog inte uppmana folk att använda den andra toaletten, såpass mycket framgår när man är i lokalen, och det låter alltför internt ;) )

Och ja, berget borde finnas med. Det försvann när vi la upp den nya varianten på sida.

Ingen på föreningen innehar all den lust, tid och kunskap på samma gång som krävs för att fixa en bättre sida, men berget ska vi ha med bredvid Armagedon-texten längst upp, anser jag.

Sebbe och Dagle arbetar så smått på hemsidan efter egen förmåga, om jag förstått dem rätt.

Gunilla Hellén

Jag tycker hemsidan är bra, det är underbart att någon tar tag i den!

Konstruktiva idéer = superbra, men jag håller inte med Wasling i att intern skulle vara lika med ointressant. När jag surfar på andras hemsidor är de det kul att de är intern, vi är inget företag och hemsidan ska spegla vår förening och locka likasinnade gamers.

Appropå berget, det ligger säkert något på macen som är totalt omöjligt att flytta över så blir nog till att klara sig utan. Men vi kan ju alltid hoppas att det finns något berg vi kan använda någonstans! :-)

Jesper Wasling

Citat från: "Gunilla Hellén"Jag tycker hemsidan är bra, det är underbart att någon tar tag i den!

Konstruktiva idéer = superbra, men jag håller inte med Wasling i att intern skulle vara lika med ointressant. När jag surfar på andras hemsidor är de det kul att de är intern, vi är inget företag och hemsidan ska spegla vår förening och locka likasinnade gamers.

Appropå berget, det ligger säkert något på macen som är totalt omöjligt att flytta över så blir nog till att klara sig utan. Men vi kan ju alltid hoppas att det finns något berg vi kan använda någonstans! :-)


-- Nja, med intern menade jag inte så mycket att det handlade om rollspel, utan att sidan fokuserade på föreningens administration. Det är väldigt lite rollspel på sidan och gränssnittet gör det lite svårt att veta vad som finns. Och vad som är viktigt.

Hmmm, ombyggnad. Det låter spännande.

Berget - har någon frågat Jesper Moberg (http://www.moberg.net/) om han har kvar en bild i sin dator, det är ju ändå han som har gjort det.
Annars kan man ju fota av den tavla som finns i dioramarummet (om det nu inte bytt namn sedan sist, men ni fattar säkert vad jag menar)

Layout - man får sno av andra. Huvudsaken man inte gör det av någon i samma bransch för då upptäcks det ;-)

Jag vet själv hur besvärligt det är att hålla igång en hemsida. Men den som vill se mitt efter-rollspels-ålder-intresse kan ju titta in på www.heraldik.se.
Kanske finns det några tips att hämta där.
*********************************

ex-ex-ex-aktiv, och nu snackar vi 80-tal :-)

Clifford

Vi har berget, inget att oroa sig för. Finns på både Macen och PC:n samt div. andra ställen. (vi använde det för bara ett par veckor sen till våra reklam-flyers)

Om inte annat så har Don Emilio fixat en snygg variant på berget som skulle passa lika bra.

Heavy

Ett av problemen med att det finns så lite övrigt material förutom det rent administrativa är att de som är ansvariga/insyltade i de olika delarna av föreningens aktiviteter helt enkelt inte skrivit något vettigt som sebbe kan lägga in..
Klassiskt problem, och lösningar annat än skampåle finns det inte riktgit..

Hmm, jag kanske ska ta och bygga en ?? :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Digitalkamera är en käck pryttel, ver det inte ta om att det skulle skaffas en sån eller :?:
Med kamerans hjälp kan man ju lätt visuallisera det hela lite grand, och därmed få det hela mer "levande" :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Digitalkamera köpet har flyttats från styrelsen till sektionscheferna då styreslen har bränt en del av pengarna som vi förfogar över.. Gunilla och P-A (rollspel och bräd-dito) är på g att vilja köpa en, men dom måste nog smiskas lite för att det ska komma till skott..

/Heavy, som vill ha en kamera på klubben nu !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

har fipplat dit ett script nu.
tyvärr försvann asl-bilden, kan fixa tillbaka den med lite pul om det är eftertraktat, orkar inte nu.

alla som jag personligen tycker är berättigade att skriva kan göra det såfort de får lösenord och adress och så av mig.

när jag ändå är igång, berätta hur ni vill att det ska se ut/fungera.

ska vi skriva om allt möjligt, t ex kvällens resultat i formula de, eller bara att det finns en kampanj? skall det vara ett visst antal nyheter på varje sida? skall det finnas avatarer? (får inte det att fungera just nu iallafall, men jag kan försöka lite mer)

alla synpunkter är välkomna
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Visst antal nyheter per sida samt ett arkiv med äldre nyheter är väl snyggast. Då undviker man scroll-bar of doom...

Dessutom behövs berget intill namnet!

sebbe

fixar berget så fort ajg får tag på en vettig bild.
ska vi ha gamla eller nya?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"fixar berget så fort ajg får tag på en vettig bild.
ska vi ha gamla eller nya?

Vi lever i nutiden, inte dåtiden e min åsikt :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Citat från: "sebbe"har fipplat dit ett script nu.
tyvärr försvann asl-bilden, kan fixa tillbaka den med lite pul om det är eftertraktat, orkar inte nu.

Nån bild behövs helt klart !
Sidan se rväldigt naken ut just nu, jag trodde själv att den låg nere eller hade kraschat när jag loggade in.. Upp med ny bild i say !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Robin

Jag å Martin hade tänkt att pula lite med en GW-sektion av hemsidan, det har vi iofs sagt i 5 månader nu, men om inte han börjar med det snart, så drar jag in hans dator-privilegier!
Jag vann combat med 13.