Hemsidan

Startat av sebbe, maj 08, 2005, 20.48

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

nu har jag hittat ett utseende för hemsidan som jag trivs med, men vad ska vi ha för innehåll?

min tanke var att utöver vad som fanns på den gamla lägga in sidor för respektive sektion och andra delar av föreningen som kan bli aktuella, en kontaktsida där man kan få tag på viktiga personer (endast email om personerna ifråga inte godkänner att telefonnummer och dylikt läggs upp, allt i enlighet med pul 8) ) samt en sida för nyheter och andra evenemang.

fundera på detta medan jag idkar bantningskur på andra medelst slåssficklampor

puss
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Sektions och kontaktsidor med mail är bara att smälla upopo tycker jag, sen är det upp till varje sektion att fylla på med material..

Iofs, du kan ju skriva på varje sektionssida att: "Vi har en aktiv xxx-sektion som spelar xxx på xxx-dagar normalt, och kontaktpersion är yyy@zzz.xxx"...
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

Citat från: "Heavy"Sektions och kontaktsidor med mail är bara att smälla upopo tycker jag, sen är det upp till varje sektion att fylla på med material..

Iofs, du kan ju skriva på varje sektionssida att: "Vi har en aktiv xxx-sektion som spelar xxx på xxx-dagar normalt, och kontaktpersion är yyy@zzz.xxx"...
mjo, vad jag ska skriva är inget problem, undrade mest om någon hade förslag på fler saker.
men det går ju fylla på om något ljushuvud lyckas kläcka någon idé senare

edit: här är ett smakprov, allt som återstår är egentligen att fylla i all information.
http://cqr.nu/sebbe/geddon/index.php

(jag vet att länken till forumet där är fel, det beror på att länken är relativ)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Bättre än den vi har nu, men jag gillade vekligen den förra varianten du gjorde mycket mer :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

mjo, men den var ju stulen rakt av, det gillar jag inte riktigt.
sen tror jag att denna matchar bilderna från föreningen bättre.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Jag gillar det här alternativet.

sebbe

om någon sektionsansvarig eller dylikt har önskemål om hur texten på respektive del skall se ut, kontakta mig eller skicka en text medelst valfritt digitalt medium så ska jag se vad jag kan göra åt saken
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Jag har nog nån necro-bild till figurspel.. Vart skickar jag dom (stora filer) ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Tycker upplägget verkar bra. Bra idé att lyfta fram div sektioner redan på hemsidan, gör det lättare för nytt folk att se vad föreningen håller på med mer exakt :)

Sen gällande stil så är ju som bekant röven klöven...


Keep up the good work 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

Citat från: "Heavy"Jag har nog nån necro-bild till figurspel.. Vart skickar jag dom (stora filer) ?
sebastian.owall@gmail.com funkar 8)
zippa ner allt du har om det funkar för dig att skicka så mycket, aldrig dumt att ha
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Jag rotar på mina skivor lite senare ikväll eller imorgon då :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

uppdatering: senaste nytt!
http://cqr.nu/sebbe/geddon/index.php


sidan börjar så smått gå från till en färdig sida.
vad jag behöver hjälp med är korrekturläsning och feedback.
snälla, läs igenom sidan (särskilt om sektionerna) och säg till om du hittar något som är fel, något som du tycker kan göras på något annat sätt, eller något som är bra.
alla synpunkter är jättebra, oavsett vad de handlar om.

det som inte är färdigt just nu är kontaktsidan och "om föreningen", alla bilder, samt att det sannolikt kommer komma fler länkar till länksidan.
jag är också medveten om att den länkar till fel forum, men det är som sagt för att det är en relativ länk. lassolasses namn kan vara felstavat också.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Gunilla bör omnämnas under rollspelssektionen då hon basar för den.

Under länkar bör föreningen Ylva finnas då de är vettiga.

Under idrott bör halltiderna stå med.

Under "Om föreningen" kan du ta följande tills någon skriver nåt bättre:

Föreningen Armagedon bildades i början av åttiotalet som ett sätt för en kompiskrets att träffas och spela spel. Föreningen växte stadigt under det första decenniet, och det som spelades var brädspel och rollspel i stor utsträckning. En lokal hyrdes och under nittiotalet ledde medlemsökningen till flera lokalbyten. Lokalen där vi är idag har vi haft sedan dess. Lokalen rymmer ett rollspelsrum, två datorrum, ett brädspelsrum, ett kortspelsrum, ett arbetsrum för målning med mera, ett figurspelsrum samt en TV hörna, kök och andra nödvändigheter. Allt som allt är lokalen 300 m2.

Medlemskap löper från första januari till sista december och kostar 100:-. Vill man vistas i lokalen mer än ett par besök köper man sitt medlemskort från någon i styrelsen. Styrelsen är de som är ansvariga för att räkningar betalas, att lokalen hålls öppen, att kiosken fylls på och andra viktiga beslut. Köper man medlemskort får man 20 timmar speltid på våra datorer, för att kunna pröva på. Efter det betalar alla medlemmar 5:- i timman för att spela, annars har vi inte råd att hålla igång datorerna. Vill man kan man också ta med sin dator och koppla upp på internet, om plats finnes. Det är gratis.

I lokalen har vi även skåp som man kan låna, för att ha tennfigurer eller andra spel i. I styrelsen finns en skåpsansvarig som man kan tala med om att få tillgång till ett skåp. Armagedon tar dock inte ansvar för personliga ägodelar.

På föreningen har vi en del regler som gäller ALLA. Vi är trevliga, hjälps åt att hålla rent, följer Sveriges lag och föreningens stadgar samt använder sunt förnuft. Undrar man något så frågar man styrelsen om råd.

Lokalen har inga bestämda öppetider, men den är nästan alltid öppen på kvällarna eftr 17.00. Är man osäker kan man ringa till lokalen på telefon 033 / 10 34 43 och höra om någon är där. Telefonen är gratis att använda och kan man så svarar man i den när det ringer.

Om du vill vara med på något, tex. innebandy eller rollspel så kan du ta kontakt med våra sektionsledare. Varje sektion har hand om en hobbygren, och vet mer om innebandytider, brädspelsinköp eller datorproblem.

Har du några frågor rekommenderar vi att du ställer dem i vårt forum här på nätet, eller ringer föreningen och frågar efter en styrelsemedlem.

Heavy

Ser bra ut som fan Sebbe !

Cliffs inlägg var med bra !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

gunillas namn skall givetvis dit, likaså länk till ylva. har ni fler länkar så bara shoot liksom.

ville inte skriva några halltider förrän jag säkert vet att det finns, det var väl snack om att det var slut?

angående "om föreningen" så hade jag lite planer på att ändra det till nån slags nyhetssida för evenemang i föreningen eller dylikt med ett litet script så vem som  helst med ett lösenord kan uppdatera med senaste nytt om föreningen.
å andra sidan är det viktig information, men ganska snarlik det som finns på startsidan.

jag ska klura lite på detta.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45