MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

#405
Citat från: emil skrivet maj 12, 2017, 22.53
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet maj 12, 2017, 20.50
Ted har inte svarat än men förhoppningsvis!

Jo det vore ju käckt om alla bokade i forumet, men kanske blir lite rörigt, ser man när alla ska spela med :)

Snygg team logo för övrigt  :D
Rörigt vet jag inte, man skulle kunna ha en separat tråd bara för matchbokning, och låta gnabbet vara här.

Tackar, jag har lagt ner lite Nurgle Löving i loggan.  :D Det var faktiskt kul att leka i Gimp 2, mina Photoshop-skills kom till användning.

Gurgal dem nurgals!! 8)

Mjo det hade varit en model att skapa en ny tråd. Då blir det mycket lättare att ha någon koll på vad, vem, hur, varför någon match inte spelas ???


Allt hade varit så mycket enklare om alla matcher bara spelades hela tiden. Tyvärr är det ju nu bevisat att det inte är säkert.
Ju mer jag tänker på det ju mindre finns det något system som funkar bra i scenariot "när något lag WOar". Det leder liksom alltid till att något lag "spelar med andra regler än resten av lagen" eftersom det laget som hade "tur" och fick en WO kommer ha en långt bättre väg till nästa match än resten av lagen, vilket leder till skevt slutspel direkt ???
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

Jag funderar på om mitt lag mått bättre än det gör nu om jag enbart WO:at ALLA matcher... ;)
/Veni Vidi Vicious

emil

Pröva! För min del får du gärna ta WO på din nästa match. Får ju inga Rotters ändå om jag dödar någon i ditt lag, förutom Ghouls möjligtvis. Ännu en anledning att döda Ghouls. :)

mlkr

Nu är det ju försent :P har ju redan spelat massa. Men tänkte det kunde vart kul att räkna på det :D
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

Asså riktig WO = 0 SPP och ingen inkomst så det kan man sällan vinna  något på, om man typ inte har 7 spelare MGN eller nåpot men då har man ju förmodligen så mycket loners att man borde kunna spela matchen ändå och hålla de få riktiga spelarna man har skapligt safe iaf delar av tiden ???
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Ted ballade min föreslagna tid som han tigande tydligen samtyckt till och tycker nu "ikväll", om det är kl 18, 23 eller inte alls har han inte besvarat.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Va? Är inte du en tankeläsare? :) (Det är ju en fördel om man är tydlig när man kommunicerar avsparkstider)

emil

Har hört rykten om att en match spelades igår, konstigt att man inte fått någon matchrapport?  ;) Tur-Ted tuffar vidare med sina vinster.

KOBOLDKUNGEN

Larsa live-rapporterade på discord, du får skaffa :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Skojar du? Stand-in som sportkommentator? Nah, väldigt sällan jag kollar på en match live. Det är väldigt segt emellan besluten om man kollar matcher live.

KOBOLDKUNGEN

Han skrev i chatten där med och skrivs en hel del bb där så kan vara värt att ha bara därför :)

Kortfattat så söp han bort bollen redan i runda 1 efter idiotpass, jag sprang djupt i anfallszon med min dodgeblitzer, men dubbelmisslyckades med dodgen, på min problitzer (och blev injured), som krävdes för att markera den enda spelaren som hade en rimlig chans att blitza mig. Ted slog givetvis pow på sin blitz, bollen for ut i pubiken och landade hos en rotter på min planhalva som fångade. Sen var bollen ute i publiken och vände en gång till och landade återigen till hans fördel. Hade en 2d-blitz på att stoppa hans td men misslyckade, stängde in honom istället så han var tvungen att både blitza och dodga men det var ju inga problem. Min turn 8 satsade jag på en throw team mate som såg ut gå bra tills jag insåg att jag glömt av disturbing presence. I andra fastnade vi i en hög på mittplan och ingen fick kontroll på bollen.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Har ni en separat grupp på discord eller vad är grejen med det, jag förstår mig inte på skillnaden från detta forumet?

KOBOLDKUNGEN

Chattgrupp bara för gedonbb, plus ljudchattrum för mather och liknande.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Discord is the shit! :)

De flesta matcherna har de som spelat suttit i voicechat med varandra o så har de som speccat kunnat droppa in o snacka lite om hur det går osv.

Andra matcher så har vi som speccat suttit i ett eget chatrum och skrivit eller voicechattat om matchen i fråga. Har man inte haft något bättre för sig har det varit ett trevligt sätt att interagera trots att man själv inte haft någon match på g.


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Jag kör ju utan headset så voicechat är inget för mig, iaf inte än.