Valor of the Guards, Bord 2

Startat av carlsson, juli 18, 2009, 00.21

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Egen tråd för bord 2! :D

G: Lars-Henric Lindbergh, Andreas Carlsson
R: Fredrik Ewers, Erik Norén, Tobias Eliasson

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

CitatHalloj

Både jag och Tobias är i Hultsfred och jobbar med Hultsfred. Jag kommer hem på onsdag och tobias måndag eller tisdag. Konsekvensen av detta är att varken han eller jag kommer att kunna sätta in oss i scenariot eller att snacka ihop oss om en strategi.

Därför tycker jag att det är rimligt med en veckas uppskov med att köra igång kampanjen. Jag föreslår att vi drar igån onsdagen den 29:e juli istället.

Låter rimligt, fast just den 29:e kan inte jag...

I början av kampanjen är det både bra och kul om alla kan vara med. Kan ni måndagen den veckan (27:e) eller ska vi skjuta på det till onsdagen efter (5/8 )?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Vad sägs om att jag sätter upp på söndag och att vi sedan på onsdag sätter oss och går igenom strategin, scenario mm under tiden tyskarna sätter upp, vilket kommer ta sin rundliga lilla tid det med. Sedan kommer jag antagligen behöva gå till jobbet jagom till tysk set up är klar.

Det innebär att vi inte är totalsynkade inför första dagen men vi kommer komma igång med kampanjen. Någonting som jag tycker är viktigt, annars rinner saker lätt ut i sanden.

Kram /F

Lindbergh

Låter bra om onsdagen. Jag kommer ansluta runt 18:30 då jag börjar jobba igen på måndag  :cry: och därtill har jag bokat röda rummet för att eventuellt det kommer folk till min kampanj under kvällen.

Mycket intressant karta måtte jag säga, det finns lite kul ny terräng och bland annat att det finns bärande väggar som står kvar i rubblet, de finns i olika höjder (hexdoten avgör) och att det är en hel del "gutted house" - det vill säga taklösa och utbrända hus. Sedan finns det lite annat smått och gott, intressant!!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Jag är precis hemkommen efter styva 10 timmars glutsorterande och har inte gjort Set up.

Kommer börja pyssla med den i morgon före jobbet.

Trött Fredrik! :wink:

Ewers

Håller på med Set Up och tyskar kan inte titta in i spelrummet då alla HIP, Fortifikationer mm ligger framme på kartan.

Kommer fortsätta imorgon och hinner förhoppningsvis klart. Jag meddelar här huruvida det är klart imorgon kväll.

Kram /F

Brain

Ewers meddelar att han INTE, jag repeterar INTE är klar med setup så gå INTE in i rummet.

Han kommer dock bli klar i morgon (Onsdag) så tysk setup kommer att kunna börjas
Tomas Davidsson

carlsson

Citat från: "Brain"Ewers meddelar att han INTE, jag repeterar INTE är klar med setup så gå INTE in i rummet.

Han kommer dock bli klar i morgon (Onsdag) så tysk setup kommer att kunna börjas

Uppfattat!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Vi inledde första dagens första runda innan vi avbröt för att jag var tvungen att gå till jobbet.

De slemma tyskarna hade kallat in en himla massa junkers och bombaderade de stackars ryssarna med inte mindre än FYRA bombardmants!  :shock:

Efter att ha mördat några grupper och jämnat några byggnader med marken kom en spotting round nerdimpande, därefter började de tyska understödsvapnen skjuta rök för att täcka den kommande framryckningen.

Mer än så har inte spelats.

/F

Lindbergh

Guten Morgens!

Jag har stuvat om i agendan och jag kan spela måndag kväll efter jobbet, dyker upp cirka 17-17:30 gissar jag!

En kort reflektion så här på morgonkvisten är att det kommer ta lång tid för varje fas  :shock: , då det är en hel del gluters och mer lär det bli efter någon dag. Det är ju betydigt mer i VOTG än i RB på gott och ont!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Gött, då blir det spel på måndag! Jag dyker in runt 1700.

Som jag nämnt också så är det alltså inte säkert att det går att placera rök där vi gjorde. Regeln är så här:
Man kan bara placera rök om det finns en Location att beskjuta.
Eftersom vi beskjöt Roofless Guttade hus så såg vi ingen Location (det finns ju inget tak), trots att vi fick +2 för okänt mål på bottenvåningen.

Om någon kan hitta en godtagbar realistisk förklaring till det så blir jag glad (för mig är det alltid lättare att acceptera skumma regler om jag får en förklaring till dom)! :)

Jag har lagt upp denna fråga på Gamesquad och räknar med svar senast måndag.

Om det visar sig att detta var otillåtet så hoppas jag det är okej att vi inte sköt, alternativt sköt någon annanstans?   :wave:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Det ligger tre brickor i Gully:n nere i söder. Är det meningen att dom ska ligga i Crest Status, eller ligger dom i Gullyn?

Betänk också: B20.95 SW: Other than their inherent FP, a Crest Infantry unit may fire only LMG, DC, LATW, FT/inherent SW. Any unpossessed SW previously in Crest status falls INTO the Depression hex.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

tobias

Tycker att det är väldigt trist att allting drog igång utan att varken jag eller Erik haft en möjlighet att vara med. Kunde det verkligen inte ha väntat tills att vi alla hade kunnat vara på plats och varit delaktiga i diskussion kring setup, taktik, upplägg etc? Jag har inte ens haft en chans att se scenariot ännu.
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.

Den Gamle

Jag håller med Tobias fullständigt, vi har inte varit med och bestämt datumet för spelstart och att inte få vara med och lägga upp en plan tar död på en hel del av mitt engagemang.

Jag är fortfarande inne på att vara med och spela men det känns inte lika roligt nu.

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

carlsson

Jag lämnar över svaret på det till er Kamrat Ewers. Jag uppfattade det som att han hade klarerat det med er.

Hur som helst så har vi tyskar satt upp och gjort vårt bombardment. That's it.
Dvs, ni har inte missat något förutom att bli deppiga över förlusterna som Bombardmentet tillfogade.

Jag vet att Fredrik ville börja i god tid mer er på måndag så att ni kan sätta er in i allting. Om vi börjar spela 17 så är det nog bra om ni kör igång redan runt 14, om ni frågar mig (det är mycket att hålla koll på).

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com