ASL-kampanjer 2009

Startat av carlsson, juni 11, 2009, 21.43

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Då var det snart dags att runda av 2,5 års ASL-spelande i Barrikaderna, och ge plats för nya kampanjer!

Om inte WiF-gubbarna vill ha rummet så kommer vi köra igång nya ASL-kampanjer i slutet på sommaren. Intresset har visat att vi kommer ha igång två kampanjer samtidigt; Antingen kör vi två separata Valor of the Guards-kampanjer (Centrala Stalingrad) eller så blir den ena Monte Cassino.

Anmäl ditt intresse i denna tråden så ska vi nog kunna pussla ihop något bra!

Namn: Andreas Carlsson
Vill spela: Spelar ingen roll
Föredrar sida: Tysk om MC, spelar ingen roll om VOTG

Namn: Stefan Land
Vill: VOTG
Sida: Spelar ingen roll

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Gobbos Spider

Namn: Stefan Nilsson
Vill spela: Spelar ingen roll
Föredrar sida: UK om MC, spelar ingen roll om VOTG
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Brain

Namn: Tomas Davidsson
Vill spela: Spelar ingen roll
Sida: Spelar ingen roll
Tomas Davidsson

soulreaper

Namn: Pierre Åberg
Vill spela: spelar ingen roll
Sida: spelar ingen roll


Önskar att delta om någon uv vill ta en nybörjare under sina vana vingar
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Ewers

Namn: Fredrik Ewers
Vill spela: Spelar ingen roll, men helst MC
Föredrar sida: UK om MC, spelar ingen roll om VOTG

Den Gamle

Jag är också gärna med, har inte spelat så mycket ASL men fattar nog galoppen ganska fort.

På tal om WiF så har jag precis beställt hem Case Blue, någon som är sugen???

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/29285
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Gobbos Spider

Citat från: "Den Gamle"Jag är också gärna med, har inte spelat så mycket ASL men fattar nog galoppen ganska fort.

På tal om WiF så har jag precis beställt hem Case Blue, någon som är sugen???

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/29285

Verkar intressant. Jag kör gärna det med.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Lindbergh

RB är en ohyggligt bra kampanj och riktigt intressant upplägg, för er som inte provat den - gör det  :D


Namn: Lars H Lindbergh
Vill spela: Spelar ingen roll
Föredrar sida: definitivt UK igen om MC, spelar ingen roll om VOTG men blir det mycket tyskt så vet ni vilken sida jag väljer i Сталинградская битва

Om MC så vill jag använda Shermans för att pricka tyska KSP-nästen som ren hämnd från förra gången  :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Brain

Citat från: "Den Gamle"Jag är också gärna med, har inte spelat så mycket ASL men fattar nog galoppen ganska fort.

På tal om WiF så har jag precis beställt hem Case Blue, någon som är sugen???

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/29285

Intresse finnes
Tomas Davidsson

Lindbergh

Har dragit igång en diskussion gällandes WiF 2009-2010-2011:

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=309&start=1020

Min förhoppning är vi kan under den närmaste tiden kan se hur det gestaltar sig för WiF och helt sonika se om det blir en "Global War" kampanj i WiF som behöver ta Gröna rummet i anspråk. Det förefaller finnas intresse, men jag är övertygad om att alla frågor inte är lösta för "WiF-gubbarna" i dagsläget. WiF-gubbarna är troligtvis inte riktigt eniga om hur det ska spelas och åsikterna är gissningsvis många!

Jag känner mig ytterst kluven, då jag nu är helt förtappad och sitter och funderar på hur det hade varit att spela RB som tysk  :oops: och vill spela klart en MC kampanj, det var så kul förra gången  :D ...även om stefan fastnade i taggtråden framför carlssons kulsprutenäste  :lol: VOTG verkar därtill vara väldigt komplex kampanj med hög glutenintensitet  :lol:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Jag känner mig ytterst kluven, då jag nu är helt förtappad och sitter och funderar på hur det hade varit att spela RB som tysk  :oops: och vill spela klart en MC kampanj, det var så kul förra gången  :D ...även om stefan fastnade i taggtråden framför carlssons kulsprutenäste  :lol: VOTG verkar därtill vara väldigt komplex kampanj med hög glutenintensitet  :lol:

Om WiF:arna vill spela så är rummet deras i första hand, så är det ju. Inget snack.

Men som jag sagt innan; Om partierna kommer stå orörda i veckor för att man inte kan enas om speltider etc, så är det fet waist of space IMO.

Vore kul om det blev WiF, men ännu roligare om det blev ASL, naturligtvis! :D :roll:

Vi avvaktar helt enkelt. Det lär ju kristallisera ut sig under sommaren. Nu har tåget börjat rulla, och snart har det lämnat stationen!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Daniel

Hallå!

Än så länge verkar det finns underlag för att sätta upp två kampanjer av ASL, jag skulle gärna om ni andra inte misstycker lägga beslag på lite utrymme i gröna rummet för att sätta upp lite kortare ASL-kampanjer och/eller lite andra typer av krigsspel. Skulle detta vara ok?

Alltså, att det blir 3 parallella spelutrymmen som tidigare.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Lindbergh

Citat från: "carlsson"Om WiF:arna vill spela så är rummet deras i första hand, så är det ju. Inget snack.

Men som jag sagt innan; Om partierna kommer stå orörda i veckor för att man inte kan enas om speltider etc, så är det fet waist of space IMO.

Dessvärre (eller som tur var :? ) var de förra två WiF-omgångarna inga riktiga höjdare enligt mig, vilket talar för att det är inte säkert att det blir något. Diskussionen är i gång i vart fall och jag gissar att det behöver gå några veckor för att det ska "vakna till liv". Efter de förra gångerna gick just diskussionen att det är av olika anledningar svårt att få till bra WiF-spel på Armagedon numera.

Jag delar din åsikt att det är ett enormt slöseri med lokalyta om det inte spelas minst en gång i veckan. Ur lokalnyttjandeperspektiv är det ju väsentligt bättre med 3 ASL partier med olika spelfrekvens. Å andra sidan är ljudnivån som i en förskola  :lol: för bägge spelen när det blir mycket folk. Jag trivdes som Karmanov med en .50 när vi spelade fyra pers i Gröna rummet vid en eller två kartor, riktigt kul och gemytligt!



Citat från: "Daniel"Än så länge verkar det finns underlag för att sätta upp två kampanjer av ASL, jag skulle gärna om ni andra inte misstycker lägga beslag på lite utrymme i gröna rummet för att sätta upp lite kortare ASL-kampanjer och/eller lite andra typer av krigsspel. Skulle detta vara ok?

Alltså, att det blir 3 parallella spelutrymmen som tidigare.

Blir det ASL som spelas finns det tillräckligt med utrymme för tre spelytor enligt mig. Som det är nu finns det relativt gott om utrymme om man rensar bort lite mellan kartorna och skapar lite ordning!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Raslurbat

Namn: Lars-R
Vill spela: Spelar ingen roll
Sida: Tysk om MC, spelar ingen roll om VOTG
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

tobias

Jag är också intresserad, men det beror lite på hur ni har tänkt att lägga upp det tidsmässigt. Jag arbetar i Borås sedan snart ett år tillbaka, men pendlar hem till Göteborg. En dag i veckan borde ju inte vara några problem överlag, men jag bör ändå spela med någon som kan täcka upp för mig de veckor jag inte kan.

Namn: Tobias Eliasson
Vill spela: Spelar ingen roll, men helst VOTG
Föredrar sida: Spelar ingen roll
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.