Games Day I 2006 28/1

Startat av Ewers, november 29, 2005, 23.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Beach

Då tar jag med två Eldar-arméer så motståndaren som inte vill möta en Titan eller två kan säga "nej tack" så spelar jag en annan, titanlös armé. Är det okej?
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

Ewers

Rick Stridsberg Orker

David Carlén Tyranids

Ewers

Kör du med Titanarmé om du vill. Behöver inte ha med en extra om du inte vill.

/F

Ewers

Oj oj oj!

Nu börjar det likna någonting. 11 spelare anmälda och då är det bara Patrik som anmält sig från M-Wolf. Vill bara påpeka att det är jämt antal spelare som gäller så se till att du inte blir den ojämt sist anmälde utan den jämt sist anmälde. (blev lite klurigt det där men ni förstår säkert om ni läser första inlägget)

Anmälda hittills:

Ewers - Space Marines
Jerry - Chaos Marines
Martin L - Chaos Marines
Brain - Wich/Deamon Hunters
Krisitan - Tyranids
Robin - Eldars
Henk - Imp Guards
Glenn - Nurgle
Rasmus - Eldar titan legion (Det ni!)
Rick - Orker
David K - Tyranids

Mvh /F   8)

Ewers

Hej igen!

Missade David och hans Tau. Alltså ser listan ut som följer:

Ewers - Space Marines
Jerry - Chaos Marines
Martin L - Chaos Marines
Brain - Wich/Deamon Hunters
Patrik - Orker
David D - Tau
Krisitan - Tyranids
Robin - Eldars
Henk - Imp Guards
Glenn - Nurgle
Rasmus - Eldar titan legion (Det ni!)
Rick - Orker
David K - Tyranids

Detta innebär att det just nu är 13 anmälda spelare och det är ju ojämt. Alltså vill vi ha minst en spelare till så att det blir jämt antal spelare.
Hur går det för M-Wolfisarna? Blir det några mer spelare från er?

Hoppas allt blev rätt nu.  :D

/F

Morkeleb

Marcus från M-Wolf anmäler sig (Eldar)

Ewers

Deltagarlistan uppdaterad.
14 spelare och allt verkar bli toppen.


Ewers - Space Marines
Jerry - Chaos Marines
Martin L - Chaos Marines
Brain - Wich/Deamon Hunters
Patrik - Orker
Krisitan - Tyranids
Robin - Eldars
Henk - Imp Guards
Glenn - Nurgle
Rasmus - Eldar titan legion (Det ni!)
Rick - Orker
David K - Tyranids
Marcus - Eldar
Anders Forsström - Ultra Space Marines

Beach

Jag vet inte hur kul folk kommer ha mot titaner om deras armé inte är utrustad för det. Därför tänkte jag ta med två eller tre arméer.
Jag håller det hela öppet så att folk kan välja; En 1750 titan, två 1750/2 titaner eller en 1750-armeér, beroende på hur det går att flytta.
  Input uppskattas så jag slipper ta med mer än jag borde.
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

Robin

Nu var det ett bra tag sedan jag tittade över VHD/IA-reglernar för super heavies, så ta det jag säger med en nypa salt...

Om jag inte minns fel, så var super-heavies egentligen aldrig designade för "vanligt" spel, utan mer för scenarion där motståndaren visste litegrann vad du skulle ha, och kunde bygga sin armé enligt det. Spelar man i en vanlig turnering, så finns det en mängd olika arméer, vissa med tillräckligt med eldkraft (läs: Iron Warriors, Shooty IG) som kan hantera den, andra som saknar sådan eldkraft om man inte fokuserar på det och på så sätt får en armé som man inte kan spela en turnering med eftersom den är alltför ensidig.

Därför tycker jag personligen att det är bäst att använda Super-heavies till engångsspel än till turneringsspel. Skulle jag ändå ha med en titan/Bandeblade/Hierodule skulle jag nog bara ta en ;)
Jag vann combat med 13.

Beach

Det förstår jag, men om jag ska spela en enda titan ppå 1750 så blir den så hemuligt hårt att den inte går att ta ner med någon lätthet alls. Den är bara illa. Som det är nu har jag lirkat runt lite med poäng och fått till två titaner som går in under 1750 poäng, så att man har lite större chanser att faktiakst skada dem. På 1750 blir de liksom 14/14/14 med 9 structure points (du må¨ste döda den tio gånger för att den ska ligga ner) och med tillräckligt med eldkraft för att mosa en hel armé runda ett. Det är ju inte så kul att spela mot, eller spela med, för den delen.
Jag hoppas fått till något vettigare nu, men som sagt, om folk vill tar jag med en vanlig 1750-poängsarmé så folk inte måste måta Titaner om de inte vill. Vore det okej?
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

Ewers

Hej!
Det är nog vettigt att ta med en "vanlig" arme som komplement till lightvarianten av titan-armen. Låt sedan din motståndare välja före ni spelar. Svårare än så är det inte.
Jag har aldrig spelat mot super heavy vehicles och tycker det skulle vara roligt att pröva på det, alltså vil jag personligen att du tar med titaner om du orkar/kan.

Hoppas detta klarade ut lite frågeställningar eller så.

Mvh /F   8)

cracked_open

Skulle vara roligt om kan kunde sänka en Tittan  :D Alltid roligt att testa nytt  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Beach

Okidoki. OM jag har möjlighet att packa alltsammas så tar jag med mig två arméer då...
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

Ewers

Beach: Låter toppen! Tycker framförallt att det är kul att vi blir fler trevliga människor som är med och lirar på Games Day.

Har själv investerat en massa pengar i nya figurer för att kunna komponera "Battle Force 71", en av Emreror´s Ghosts mer slagkraftiga enheter. (Hoppas jag :) )

Kram /F

Jimp

Jag anmäler att det är jag som har din "codex space marines" Ewers =) den ligger i tryggt förvar i mitt skåp på föreningen, plockar fram den när jag är ner där i veckan =)
Ill dance for Gil!!