MMMT - Blodboll-Cuperna: Antal match - er/vecka

Startat av emil, augusti 25, 2005, 00.47

Föregående ämne - Nästa ämne

Antal matcher/vecka

1 match/vecka
5 (50%)
2 matcher/vecka
3 (30%)
Vi kör allt under en vecka
2 (20%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: september 24, 2005, 00.47

Heavy

Hela cupen på en dag.. ´Nuff said !

Om det nu går (vilket det bevisligen gör) att klämma in x antal wfb/40k matcher på valfri klubbturnering så tycker jag inte att det ska vara nått problem med BB heller.

Kan man inte vara med den och den helgen så är det tuff skit, men personligen tycker jag inbte att det gör så jäkla mycket, men behöver ju inte vara med på allt, hela tiden..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Håller med Heavy, hela cupen på en dag verkar bra.

Fö anser jag att AV7 suger fett!
/F

Niklas

det funkar väl att köra allt på en dag men man får ju kallt räkna med att spela i över ett halvt dygn... om man går till final.

Håller med om att AV7 suger

KOBOLDKUNGEN

Fan var lite realistiska, folk har svårt att lyckas spela EN match i VECKAN, så lycka till med att samla ihop alla 16 spelare på en specifik dag  :x Dessutom finns det inte planer mm som tillåter så många att spela på en dag. Visst, det låter som ett spännande projekt, grattis till den som lyckas samordna det :roll:
Som jag skrev innan, minst en match i veckan, men om folk kan och vill så är det ju inget som hindrar att man spelar fortare. Det finns inget som hindrar att man spelar alla matcher på en dag heller, men det kommer inte att hända.  8)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


dilba

När vi är klara med ligan så är det bara att kolla om alla kan spela nästa lördag/söndag. De flesta jobbar väll inte på helgerna så det borde funka.
Om någon tycker att de måste supa eller kolla på fotboll just den dagen så behöver de inte var med.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "dilba"När vi är klara med ligan så är det bara att kolla om alla kan spela nästa lördag/söndag. De flesta jobbar väll inte på helgerna så det borde funka.
Om någon tycker att de måste supa eller kolla på fotboll just den dagen så behöver de inte var med.

visst, lycka till
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Herregud... Hur är det fatt med verklighetsuppfattningen här eg? Utan att kolla efter så kan jag gissa att en ngn deltagare som tycker det är ok att köra cupen på en dag inte ens har spelat förra veckans match...  :roll:

dilba

CitatUtan att kolla efter så kan jag gissa att en ngn deltagare som tycker det är ok att köra cupen på en dag inte ens har spelat förra veckans match...
Det är ju en fördel och inte nackdel. De kommer de kanske inte att vara
med på cupen heller och får ett sämre lag och mindre pengar.

emil

Citat från: "dilba"
Det är ju en fördel och inte nackdel. De kommer de kanske inte att vara
med på cupen heller och får ett sämre lag och mindre pengar.
Ooo-kaj... Jag ger mig för din mästerliga retorik... Den helgen ni ev. kommer köra på så ska jag både supa å kolla füssball, jag vet inte varför än, men det är nog ngt jag kan komma på och det blir ganska lätt. :wink: (och vips så innehåller ligan helt plötsligt 6 lag ist för 16, för övriga orkar helt enkelt inte vara med mer pga att några vill köra ûberelit-intensiv-BB för sig själva)
Hur hade ni exempelsvis tänkt att lösa att deltagare ska kunna fixa målade figurer emellan matcherna med en paus på ca en halvtimme? :?

Alltså, om ni vill spela mer så kan ni ju köra en intern liga vid sidan av med helt andra lag. Bara ett förslag liksom.

deadbolt

bra talat, meningen med en kontinuerlig liga var väl att den just skulle hålla på länge i en bekväm takt, inte nån jävla hysteri  bara för det finns folk som inte har något annat för sig. :evil:  :shock:  :idea:  :!:  :x  :?
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Heavy

Måste då ALLA spelare/lag vara med i ALLA cuper ??

För egen del kommer jag inte att vara med på mer än ca: hälften pga annat att göra, men det spelar väl inte så jäkla stor roll att vara med på alla. Jag spelar för att det är kul och inte för att ro hem ev. buckla.

Det viktiga i mina ögon är att spelschemat hålls löpande så smidigt som möjligt, vilket det INTE gör för de "stackare" som blir utkickade i första omgången av cupen. Dom för vänta x antal veckor för att få spela igen, med risken att dom tappar sugen helt.

Men visst, det spelar mig personligen inte så stor roll egentglien. Gör som ni vill, jag vidhåller däremot fortfarande att det skulle vara bättre med en dag.

KK - Nej, det kommer inte att hända om inte Leauge Commissioners (tm) sätter ett datum och kör på det, de som vill vara med är det, andra är inte det :)

Emil - Jag tror att det kommer bli så att ligan har 6 lag istf 16 om man drar ut på cuperna för lång tid. Bara för att folk hinner tröttna på att inte få spela vidare med sina lag. Sen en annan fråga. Har inte alla som spelar redan 16 figurer till sitt lag ??!!?!?!?? ( :D :D :D )

Deadbolt - som sagt, det som inte går vidare kommer förmodligen tröttna. Jag vet inte om jag personligen skulle stå ut med ett 4 veckors speluppehåll för att vara med igen, under tiden har man förmodligen börjat spela en Lustriakampanj istället :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Heavy"
Deadbolt - som sagt, det som inte går vidare kommer förmodligen tröttna. Jag vet inte om jag personligen skulle stå ut med ett 4 veckors speluppehåll för att vara med igen, under tiden har man förmodligen börjat spela en Lustriakampanj istället :D

Så bra, då blir vi av med alla gnällspikar som måste spela varje dag för att vara nöjda  :wink:

Citat från: "Heavy"
KK - Nej, det kommer inte att hända om inte Leauge Commissioners (tm) sätter ett datum och kör på det, de som vill vara med är det, andra är inte det  

Problrmet är att det antagligen inte blir mycket till cup då eftersom inte särskilt många kan vara med. Dessutom ojämn fördelning, massa WO mm. Dessutom skulle de som går till final få spela BB i 20+ timmar. Inte min idé om vad som är kul i alla fall.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Kan tillägga att jag inte är helt emot endagskonceptet, fast jag tror snarare det blir ett enhelgskoncept, men tycker det är taskigt mot de som inte kan men vill vara med. Jag lär vara en av dom, eftersom det inte lär finnas många helger som jag har tid att helt lägga på BB. Fast det kan jag leva med. Andra kanske inte kan det. Förstår inte hur ni tänker när ni tycker att man ska spela en dag för att folk ska slippa få vänta. Det är väl bättre att få vänta ett par veckor än att inte få vara med alls.
Håller med om att det är tråkigt om man åker ur cupen tidigt och inte får spela på länge, men det blir ju en extra morot att hänga kvar då. Dessutom så ska cuperna nog kunna klaras av på 1-2 veckor om folk anstränger sig lite. Som sagt 4 veckor är ett worst case scenario.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Eriksson

Går det inte att lägga cup-spelet och Liga spelet hand i hand????
Ungefär som man spelar allsvenskan och svenska cupen, uefa cupen, CL.
Dom som spelar vidare i cupen får då 2 matcher i veckan tills det blir klart. Och man kan fortfarande ha ligan igång och det blir inget stopp för dom som åkt ut.

emil

Citat från: "Heavy"Måste då ALLA spelare/lag vara med i ALLA cuper ??
Emil - Jag tror att det kommer bli så att ligan har 6 lag istf 16 om man drar ut på cuperna för lång tid. Bara för att folk hinner tröttna på att inte få spela vidare med sina lag. Sen en annan fråga. Har inte alla som spelar redan 16 figurer till sitt lag ??!!?!?!??

På det första svarar jag ja, på det andra nej.
Och nej, om du tolkar "pollen" rätt, så föredrar deltagare en match per vecka. De som nu vill spela mer än en match, eller en match eller fler öht efter att ha blivit utslagna ur en cup, kan fritt välja att spela mer BB, men får då ta tummen ur och arrangera ngt själva. Och hur svårt är det på en skala?
:?
Så om du nu är så orolig att tappa lusten, så kan ju du spela med vem du vill, när du vill. Eller är det ett problem?