Mean Mountain Manglers Throphy - Bloowbowl liga..

Startat av Heavy, maj 29, 2005, 14.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Jag är ju sugen på att spela Norse. Mest pga att Nippon inte finns i reglerna.

jonte

heavy:
man vet aldrig vad man är bra förrän man testat det. Helt kategoriskt säger jag inte nej till all fantasy, bara nästan!

Gunilla Hellén

Jag skulle gärna vilja spela oxå. Men jag har inga figurer, någon som vill låna ut?

Heavy

Citat från: "Gunilla Hellén"Jag skulle gärna vilja spela oxå. Men jag har inga figurer, någon som vill låna ut?

Jag vet att Ewers har minst 2 lag :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Gunilla Hellén

Hojta till när ni vill starta spelet. Jag är arbetslös fom nästa vecka.

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"Ingen längtar efter bloodbowl.


Hur var det med den där skärpningen du skrev om tidigare :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

För att svara på en massa saker :arrow:

Jag ska va med och jag kommer att spela Orcs med något klatchigt namn typ Blackstone Jawbreakaz.

Gällande Blocking-dice så e det något företag i tyskland som gör dem och det går att beställa från dem, då ska man (om inte minnet sviker mig) även kunna få andra färgkombinationer på dem.

Gällande Pitchen så är det mesta sagt dock :arrow: den 13 raden på varje sida(sista) är den s.k. end-zonen dvs där man gör touchdowns, så den bör även den vara avgränsad av en linje :!:

Sen borde vi ju ta och inventera antalet spel som finns tillgängliga. Det största skälet till detta är att ha mer än en uppsättning med kort. Steve har 1 box, om Nisse mannen ordnar en låda till så klarar man sig ganska bra på det. Sen gäller bara det att se till att väga antalet uppsättningar kort mot antalet deltagare :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Jo förresten, för att förtydliga lite redan nu :arrow:

BloodBowl kommer att spelas som en vanlig fotbollsliga dvs först tas alla intressenter upp, och sedan lottas spelschemat ut, och sedan kommer det att vara så som det är med förmodligen 1 match i veckan tills det blir dags för slutspel. Detta betyder att det är svårt för folk att hoppa in halvvägs, så se till att anmäla er "right away" :wink:

D.v.s inget fritt spelande :!:

Vidare så kommer naturligtvis även här krävas ett målat lag, dvs inga halvmålade WHFB figgar, utan det ska se ut som ett BloodBowl lag :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Oj. Blood Bowl. Det har ju jag bara efterlyst i 6-7 år :)

Gött att någon äntligen fick tummen ur (ja, navelludd är intressant som f-n)

Jag hade tänkt att bli en megalomanisk lag-magnat (á la Abramovitj) och hade tänkt att spela med Halflings (ha ha), Dark Elves (Reavers of the Abyss) och Chaos Dwarves! Om jag får alltså =/.

Btw, får jag starta med detta laget http://www.studenter.hb.se/~reivax/reavers.htm

Det är 5 år sen de spelade, de skulle kunna behöva lite uppvärmning ;)
Jag vann combat med 13.

Robin

Herregud. När jag läser den länken inser jag att laget är 8 eller 9 år gammalt. Och så jävla omogen man var då ;). Shit pomfrit vad tiden går snabbt, snart måste man väl skaffa rullator =/
Jag vann combat med 13.

Judas

Ja jag kan väl inte hålla mig borta längre.

Ewers

Jag har ett lag och Nisse ett lag. Jag vill nog vara med i ligan men kanske kan Gunilla låna Nisses Woodelfs. Fast Nisse tycker Blood Bowl är roligt så han kanske vill vara med, har inte frågat honom.

/F

Eriksson

Finns ju endel som är sugna på att spela.
Har nog 1 Dwarf´s att låna ut. (Är det enda som är målat)

sebbe

om någon har ett omålat lag så kan jag tänka mig att måla det mot att få låna det, förutsatt att ni inte är alltför nogräknade vad det gäller kvaliteten på målningen.
har alltid velat måla ett fotbollslag =P
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

deadbolt

jag ska va med, spelning enligt schema och inget fritt spel låter som en bra deal. troligtvis undead lag
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "