Spelas det något WWII figurspel på armageddon?

Startat av jonte, mars 11, 2005, 18.20

Föregående ämne - Nästa ämne

jonte

Goddag,

jag är ej medlem i föreningen, men skulle gärna bli det. Jag har nyligen köpt regelsystemet till Flames of War och planerar att börja spela det så småningom, men avvaktar tills Gothcon då jag ska försöka deltaga i en match och se hur det är. Jag är väldig nybörjare inom figurspel, har måttlig till liten erfarenhet av rollspel. En sak vet jag dock, att jag inte alls är intresserad av warhammer, vare sig fantasy eller framtid.

Så är det några på armageddon som spelar wwii figurspel? Behöver inte vara just Flames of War (15mm).

Clifford

Firefly - the god of all ww2 games...nästan....bortsett från World in Flames.

jonte

Ok, kan du berätta lite mer om Firefly? Hittade inget om det på nätet. World in Flames trodde jag var ett brädspel, där ser man så mycket jag vet.

Heavy

WiF ÄR ett brädspel, tror att Cliff talade i stort om ww2 spel och inte enbart tensoldater däruppe :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Firefly är ett väldigt bra WWII-spel där man spelar med små tennisar och kan skratta i mjugg när motståndarens enheter blir utplånade.

Det finns en hel del terräng färdigt på föreningen och det finns ett flertal spelare som har figurer så det vore ju en lätt sak att få till en spelning. Är du intresserad av det kan jag kolla med någon av "gurusarna" för att se om de är intresserade av att hjälpa till. Själv är jag okunnig i regelsystemet men tycker det är ruskigt roligt att spela.

Mvh /F

jonte

Det låter lockande! Men som sagt, jag är totalt nybörjare när det gäller figurspel så tålmodiga medspelare är en fördel, hehe.

Kan man testa en gång, se hur man känner för det hela innan man går med i föreningen tro? Vilken skala spelas Firefly i?

Själv är jag väldigt lockad av det nördiga i Flames of War, och då speciellt deras hemsida (www.flamesofwar.com) där det finns guider till mycket roligt. Såsom att få den korrekta tyska stridsvagnnumreringssystemet, eller vilka färger just den armén hade just i det slaget. Och möjligheten att bygga en egen svensk värnpliktskår som överensstämmer med verkligheten!

Heavy

1/200 i FireFly om jag inte helt är ute och cyklar.. Minipluttiga små söta tanks :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ivar

figurerna är i skala 1:285 och spelet spelas i storleksklassen några 2-3 kompanier per sida varav ett bestående av stridsvagnar.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Heavy

Jag ögnade igenom sortimentskåpet med firefly prylar under dagen idag, och tycker det ser så jäkla fräckt ut så man blir öm i själen.. Var köper man figurer till det ?? Finns det nånstans i sverige med postorder OCH en vettig hemsida så man faktiskt kan se vad man handlar ?

/Heavy, som verkligen börjar få många figurprojekt i luften nu.. ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Brain

Citat från: "Heavy"Jag ögnade igenom sortimentskåpet med firefly prylar under dagen idag, och tycker det ser så jäkla fräckt ut så man blir öm i själen.. Var köper man figurer till det ?? Finns det nånstans i sverige med postorder OCH en vettig hemsida så man faktiskt kan se vad man handlar ?

/Heavy, som verkligen börjar få många figurprojekt i luften nu.. ;)

Tror inte det finns någon med vettig hemsida...

Lämpligast är http://www.tennsoldaten.com och man köper GHQ-produkter.
Tomas Davidsson

Heavy

Och dom har ju tyvärr allt annat än en vettig sida tyvärr :(
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

*/me slaps you all with big trout*

Heretics! Man beställer givetvis direkt från GHQ!

Och eftersom GHQ´s inf-modeller är blasé köper man istället Heroics & Ross inf, som är samma skala men inte packade som sillar i marschkolumner, utan lösa en & en.  :!:

Observera:

http://www.heroicsandros.co.uk/

http://www.ghqmodels.com/

Heavy

Och än en gång visar Da Cliff att han är en klippa att lita på ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Jag är på g att "råka" köpa in ett "Command Decision" på tradera..

Generiska WWII regler med tanke att användas med mindre figurer och verkar vara riktigt käckt.. http://www.boardgamegeek.com/game/5835

Eller så lirar vi firefly ändå..


Nån som är sugen på en sambeställning av figurer ?? Jag är nog lite inne på ryska trupper, alt. finska såklart om det går att hitta nånstans (eller om man ska försöka pilla ihop av den tyska figurlinjen som finns)..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Den idén har jag haft i snart 8 år... finska trupper till firefly. Det tråkiga är dock att de hade knappt några vettiga vagnar och spela bara infanteri är inte så käckt.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)