Spelas det något WWII figurspel på armageddon?

Startat av jonte, mars 11, 2005, 18.20

Föregående ämne - Nästa ämne

jonte

Goddag,

jag är ej medlem i föreningen, men skulle gärna bli det. Jag har nyligen köpt regelsystemet till Flames of War och planerar att börja spela det så småningom, men avvaktar tills Gothcon då jag ska försöka deltaga i en match och se hur det är. Jag är väldig nybörjare inom figurspel, har måttlig till liten erfarenhet av rollspel. En sak vet jag dock, att jag inte alls är intresserad av warhammer, vare sig fantasy eller framtid.

Så är det några på armageddon som spelar wwii figurspel? Behöver inte vara just Flames of War (15mm).

Clifford

Firefly - the god of all ww2 games...nästan....bortsett från World in Flames.

jonte

Ok, kan du berätta lite mer om Firefly? Hittade inget om det på nätet. World in Flames trodde jag var ett brädspel, där ser man så mycket jag vet.

Heavy

WiF ÄR ett brädspel, tror att Cliff talade i stort om ww2 spel och inte enbart tensoldater däruppe :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Firefly är ett väldigt bra WWII-spel där man spelar med små tennisar och kan skratta i mjugg när motståndarens enheter blir utplånade.

Det finns en hel del terräng färdigt på föreningen och det finns ett flertal spelare som har figurer så det vore ju en lätt sak att få till en spelning. Är du intresserad av det kan jag kolla med någon av "gurusarna" för att se om de är intresserade av att hjälpa till. Själv är jag okunnig i regelsystemet men tycker det är ruskigt roligt att spela.

Mvh /F

jonte

Det låter lockande! Men som sagt, jag är totalt nybörjare när det gäller figurspel så tålmodiga medspelare är en fördel, hehe.

Kan man testa en gång, se hur man känner för det hela innan man går med i föreningen tro? Vilken skala spelas Firefly i?