Allmänt möte 100910

Startat av Brain, augusti 29, 2010, 17.02

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Kallar till ett allmänt snackmöte 10/9 klockan 18.00

På dagordningen kommer det att finnas en hel del men posta gärna mer frågor i tråden
Tomas Davidsson

dagle

Kommer med största sannorlikhet inte kunna medverka på mötet. Finns en liten changs.

Allt med webben skulle vara nice om jag skulle få en lista/or. Har säkert glömt hälften redan. Är bra att kunna bocka av när jag är lite off också.

Stefan

Hade funderingar på om det är ok för föreningen att man filmar från konventet.

Jag går streaming-media på Viskastrand & i år har vi startat TV-Station som kommer att sända bla nyheter varannan vecka till att börja med :)

Hade varit jävligt kul att göra ett inslag om konventet, både för mig för att höja mina betyg och också för Armagedon att ha och kolla tillbaka på i framtiden?

Gobbos Spider

Citat från: "Stefan"Hade funderingar på om det är ok för föreningen att man filmar från konventet.

Jag går streaming-media på Viskastrand & i år har vi startat TV-Station som kommer att sända bla nyheter varannan vecka till att börja med :)

Hade varit jävligt kul att göra ett inslag om konventet, både för mig för att höja mina betyg och också för Armagedon att ha och kolla tillbaka på i framtiden?

Låter som en kanon ide
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

dagle

Håller på att söka bidrag för BSK och man måste skriva vad pengarna skall gå till. Det rör sig om 3.000kr som max för arrangemanget.
Följande två tankar slog mig att man skulle kunna ha pengarna till:

Priser: I dagsläget sponsrar geddon för några mindre priser. Här kan man alltid lägga in pengar.

Prova på spelet: Förra året så körde vi med prova på spelet för 50:-. Det blev ingen hit precis med 4-5 som använde det. Om man istället sätter priset för det till 0:-. Fördelen med det är att man då kan göra fett med reklam för geddon genom bsk genom att kasta in folk från gatan till konventet. Gratis är gott, inte bara för studenter. Eftersom prova på spelet inte ger en tillgång till turneringspel, magic eller warhammer (alltså de stora sakerna) så tror jag inte man kan gå mer än max 3.000 kr back på det (och om man lyckas ragga mer än 50 pers till provspelet som inte skulle kommit annars har man väll ändå lyckats på något vis?)

Renovering av bord: Gissar att tabletop gärna skulle se 3.000kr skulle gå till att renovera terängen till warhammer?

Fler förslag?

Ewers

Jag tycker att prova på iden är bra. Kör på den!

/F 8)

Brain

Filmning och frispel är högintressant.


Har fått lokalbesked från HiB, har bara PED som skall kontaktas om grupprum samt Resturangen.
Kåren är mailade.

Enligt min kontakt på HiB får vi nyttja några lokaler för cafeteriaförsäljning så därför vill jag bolla frågan om att lägga ut detta på Albreckts
Tomas Davidsson

Ewers

Att ha kiosk via en tredjepart är nog en dålig idé då kiosken drar in mycket pengar till konventet. (tror jag stämmer fortfarande. Det var så för ett antal år sedan i alla fall:)

Det bästa skulle vara om vi kan ha kiosken i "Sniken", dvs utanför gröna matsalen. Det borde inte vara ett oöverstigligt problem då de inte har några speciella varor där normalt och inte behöver flytta undan en massa. Pratar man med kontakten för högskolan så kan man nog få till det.

Kram/F

Brain

Citat från: "Ewers"Att ha kiosk via en tredjepart är nog en dålig idé då kiosken drar in mycket pengar till konventet. (tror jag stämmer fortfarande. Det var så för ett antal år sedan i alla fall:)

Det bästa skulle vara om vi kan ha kiosken i "Sniken", dvs utanför gröna matsalen. Det borde inte vara ett oöverstigligt problem då de inte har några speciella varor där normalt och inte behöver flytta undan en massa. Pratar man med kontakten för högskolan så kan man nog få till det.

Kram/F

Men vi får inte ha den i Sniken.

Kan inte hur mycket kiosken drar in men min reflektion är att den mer fyller på geddons kiosk (Rätta mig ifall jag har fel)

Ifall någon vill ta kioskansvar så underlättardet :-)
Tomas Davidsson

Dale

När jag var kioskansvarig runt 2004 drog den in runt 30 000kr. Förra året (2009) drog den in (om jag minns rätt, finns säkert några papper på det) 15 000kr i pengar plus att den gav varor för 10 000 kr till geddons kiosk. Så det är inte bara fikapengar det handlar om.
/Dale

Brain

Citat från: "Dale"När jag var kioskansvarig runt 2004 drog den in runt 30 000kr. Förra året (2009) drog den in (om jag minns rätt, finns säkert några papper på det) 15 000kr i pengar plus att den gav varor för 10 000 kr till geddons kiosk. Så det är inte bara fikapengar det handlar om.
/Dale

OK, där är läget/förutsättning för diskussion
Tomas Davidsson

Brain

Bump!

Hoppas på stort deltagande.
Tomas Davidsson

soulreaper

Sov alldeles för få timmar i natt för att orka dra mig till mötet...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Fluff

vilka var där? vilken info framkom?
ät en makaron till!

Brain

KOmmer uppdatera detta inom snar framtid
Tomas Davidsson