MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

#210
Efter 15+ döskalleblockar, 0-2 till dvärgarna. Kan tillägga att "Igor"(apotekare) misslyckades också, när han skulle rädda Nurgle Warrior Fia Fis från bestående skada, -1 AV. En synnerligen ovälspelad match från Nurgle Gurgles sida. Tror inte jag fick ett enda SPPs, förutom MVP. Blir straffträning på det här. Vissa matcher är inte ens värt att spela om det, det här var en sådan match. Men dvärgarna hade säkert kul.

*edit* En Rotter slog ihjäl sig själv dessutom.

Fluff

du fick en cas på en warrior också. men i övrigt var det inte mycket positivt för dig.

så där rolig match. blir ju inte så kul när det ena laget misslyckas med ca allt.
ät en makaron till!

KOBOLDKUNGEN

Bara en match kvar denna omgången, det börjar dra ihop sig och jämnat ut sig både i toppen och botten :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Greger

hej, var ser man ligaställningen? Dum fråga antagligen, men här är den  :-[ :P

Greger

nävermind, jag hittade!  8)

#självkänslaförorker

KOBOLDKUNGEN

Omgång 4 snart färdigspelad, sista matchen pågår!

Deadline omgång 5, måndag 20 mars!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Har du några lediga luckor i kalendern, Martin? Lika bra att få vår match spelad så fort som möjligt.

Martin Larsson

Kanske onsdag eller torsdag kan fungera?
Idag går iaf bort...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#218
Visst, jag kan spela både onsdag & torsdag beroende på vilken tid vi startar. Kan 16:00-22:00. Jag saknar en Nurgle Warrior pga skada, så jag misstänker du har en lätt seger framför dig. *edit* Onsdag bra, torsdag kass för min del.

Föreslår onsdag 19:00, är det bra eller dåligt?

Martin Larsson

Vi kör på det.

Tror inte det kommer bli lätt oavsett om du saknar spelare, mina 3 senaste matcher hade jag förlorat om jag så enbart mötte nigglade goblins i dem på slumpgeneratorsrövknullning :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Tappade uppkopplingen i matchen med Emil och sedan fick jag inte komma in i matchen igen. Kul. Inte för att jag hade haft en chans att vinna matchen, men för att spela klart iaf.

Tror det var det som behövdes för att jag ska avinstallera BB2 för gott.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

#221
Ja matchen led mot en "solklar" 2-1 vinst för Nurgle Gurgles efter lite stalling, sedan försvann coach MaidenManiac tyvärr. Så "dom" bestämde att matchen blev 3-1. Fick tyvärr en MVP på en Journeymen Rotter som blev bortkastad.

Hur gör vi nu? Matchen är inte confirmed från Martins sida, så det får antagligen någon Admin sköta, om inte Martin kommer in igen och kan göra detta? "The match is awaiting confirmation" och jag har en del saker att göra i laget, men kan inte.

Raslurbat

Jag tar ett snack med Renis i morgon.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Antar att Martin inte fick winnings och spp eftersom det blev en concede?
Fick Emil spp för det han gjorde i matchen plus 2 mvps, dubbla winnings o s v, eller hur blev det?

Man ska ju ha 5 minuter på sig att komma in i matchen igen och har aldrigt varit med om att det inte funkat men nu när det blev som det blev så tycker jag det låter rättvisast att döma 2-1 till Gurglarna så att spp och winnings blir normala för båda lagen, om inte båda hellre spelar om, tråkigt om Emil eventullt förlorar några ärligt intjänade spp på det dock. Men en 3-1 concede känns lite väl häftigt åtminstone om Martin tappar winnings och spp, och Emil får både för conceden och matchen.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#224
Jag höll inte räkningen vem som fick vad om man säger så. Jag hade 2-3 CAS & minst 2-1 i TDs med några Turns kvar. Jag vet att en MVP gick förlorad till Journeyman Rotter. Det var meningen att en speciell Pestigor skulle göra 2-1 TD, så han äntligen kunde levla & få Block. Nu fick han inte det. Jag vet inte om det är orättvist att jag får extra SPPs, då det var några Turns kvar att spela för att få SPPs på. Martins lag kröp omkring i gräset om man säger så.

Jag tror Martin fick SPPs, för han har höjningar att göra med laget. *edit* Dom fick SPPs.

Jag kan kolla Statsen från matchen & se om jag fick dubbla MVPs. *edit* Jag fick dubbla MVPs, men bara för EN TDn & två CAS.

Personligen anser jag dubbla MVPs är överspelad, jag fick bara en ändå i slutändan, och det kompenserar inte 1-2 förlorade TDs på rätt spelare & ev. CAS jag kunde fått.