Lokalen som helhet

Startat av Martin Larsson, juli 17, 2004, 23.17

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Jag är inte intresserad av det hela. Så nu vet ni det. I denna fråga är jag en medlem som spelar spel och håller käft. Än så länge. Skulle ni dock föreslå att vi flyttar till Hässlehus motsv kanske jag tvingas agera.

Dessutom vill jag hävda att vi rent krasst kan vara kvar många år till om vi låter bli att spendera pengar utöver hyra/el/småtjafs, något som är rätt enkelt. Alltså, inga datoruppgraderingar, inga städveckor, inga projekt, inga onödiga utgifter. Dessutom skulle vi också kunna skaffa fler inkomster genom diverse knep, något som dock kräver ungefär lika mycket jobb som att flytta. OBS detta är inga "fakta", det är min ungefärliga syn på läget. Ingen panik på många år, men hårdare tider och mer av detsamma.

Ewers

Jag anser heller inte att det är någon panik med nuvarande lokalen. Visst kommer det kräva lite ansträngning av kommande styrelser att rekrytera medlemmar, få in "idrottsföreningsmentaliteten" i föreningen vad avser medlemskap (dvs ALLA i familjen blir medlemmar för att stödja föreningen) och ett fungerande konvent.

Naturligtvis är detta bara mina personliga åsikter och inget mer än så.

Har någon kommit med något realistiskt och vettigt alternativ till nuvarande lokal?

/F    8)

Alfredsson

Citat från: "Ewers"Jag anser heller inte att det är någon panik med nuvarande lokalen. Visst kommer det kräva lite ansträngning av kommande styrelser att rekrytera medlemmar, få in "idrottsföreningsmentaliteten" i föreningen vad avser medlemskap (dvs ALLA i familjen blir medlemmar för att stödja föreningen) och ett fungerande konvent.

Naturligtvis är detta bara mina personliga åsikter och inget mer än så.

Har någon kommit med något realistiskt och vettigt alternativ till nuvarande lokal?

/F    8)

problemet med att komma med ett realistiskt alternativ till den nuvarande lokalen är att den behöver vara inflyttningsdatum på om 2 år. inte nu. armagedon kommer ju knappast ha råd att betala dubbel ÅRShyra.

jag står fortfarande fast vid att detta är något som behöver diskuteras på årsmötet. har man något att tillägga i debatten kan det ju inte finnas någon bättre tid än då. jag råkar veta att det finns en jävla massa gnällspikar mig included som sitter tysta och sen gnäller i efterhand. försök att inte göra det denna gången.

vad det gäller hela familjegrejjen så är det ont om föräldrar som kommer och hejjar på sina barn i rollspelskampanjerna och ett familje-engageman på det sättet är för många helt främmande. fråga min storebror om vad våra föräldrar (eller mest pappa) tycke om armagedon tex. tror långt ifrån alla föräldrar vet vad deras unge gör på armagedon osv. dessutom är de flesta i den åldern när de börjar gå till armagedon att de tycker att föräldrarna ska allt skita i vad de gör. så familjeidrottsprylenföreningsmumbojumbo tror jag är ett svårt projekt. det har skett sånna uppmaningar förr med datatid som belöning och grejjer och vad jag förstått är resultatet sådääär. speciellt nu med 100kr medlemsavgift.

men att försöka skadar ju aldrig. även om jag tycker att det är fel sätt att hålla föreningen levande.
/Mattias

Be bold and mighty forces will come to your aid.

Martin Larsson

Citat från: "Ivar"Ja herr Larsson har faktiskt också rätt om att strutsa och ja det kommer gå åt helvete om inte folk skärper sig och det måste folk göra i år!

TACK! Precis min åsikt
Om något måste bli gjort så blir det generellt det, se på BSK i fjol tex...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Citat från: "Björn"Frågan låter nästan som en faktaförfrågan, så jag vill bara understyka att detta är något som vi måste:
    Fundera på
    Diskutera
    Utreda

    (och i sista hand)Besluta om[/list]

    Problemet med detta Björn är att då kommer det dyka up ett beslut 2012, dvs 4 år efter det att geddon dött...

    Just nu behövs det en annan ordning i stil med:
    Tillsätt ansvariga :arrow: De letar som f*n :arrow: De hittar något lämpligt :arrow: Vi tar skiten :!:
    When one person is delusional it's called insanity
    When millions are delusional it's called religion

    "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

    Martin Larsson

    OK, min åskit om det hela är att det är både oansvarigt och lågt att bara skita i framtiden, som man enligt mig gör om man följer Cliffs åsikter. Det är trots allt så att det är några stackare som ska försöka sköta skeppet om 5 år oxå och det är enligt mig j*vligt lågt, fult, egoistiskt samt korkat att bakbinda deras händer på ett sådant sätt att de inte kan reda ut situationen pga att de är fast i ett kontrakt som de inte kommer kunna uppfylla :evil:

    Så det så
    When one person is delusional it's called insanity
    When millions are delusional it's called religion

    "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

    Martin Larsson

    Citat från: "Heavy"I första hand, vad klarar föreningens ekonomi av i hyra?

    Resten är egentligen ganska oväsentligt eftersom man får ta lite vad som finns baserat på hyran.. Utanför stan får vi en större lokal för samma pengar, på torget får vi 25 m2..

    Vet inte riktigt var, men jag har uttryckt det någon annan stans på forumet, men i korta drag så:

    Helst 150-180 m2, någorlunda centralt, ca 6k i månaden. Planlösningen ska allra helst enligt mig se ut som följer: ett stort, tomt, rektangulärt rum som vi får bygga om själva så att vi får den form av lokal som vi behöver och vill ha utan ca 100 m2 döutrymme...
    When one person is delusional it's called insanity
    When millions are delusional it's called religion

    "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

    Martin Larsson

    Jaha, sket alla ner sig när jag sa att det e oansvarigt att skita i framtiden  osv eller varför är det ingen som tycker något, eller är det här också lidande av ett forum som går ner allt för ofta :?:
    When one person is delusional it's called insanity
    When millions are delusional it's called religion

    "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

    Heavy

    Forumet går ner för ofta..
    I never had enough money or enough privilige to be white!
    Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

    Apanpapan

    Det finns flera fördelar med dagens lokal. Den är nära stan samtidigt som det är långt till alla miljonprojekt. Vi slipper i rätt så stor utsträckning sådana vi inte vill ha här. Sen är väl ekonomin rätt så god just nu? Jag motsätter mig flytt och tycker vi har det bra här.

    Sen börjar tongångarna ibland likna pojken och vargen...
    ¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

    Martin Larsson

    Citat från: "Heavy"Forumet går ner för ofta..

    ...men det kommer det att bli ändring på snart, Viva Viva László :D
    When one person is delusional it's called insanity
    When millions are delusional it's called religion

    "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

    Martin Larsson

    Citat från: "Apanpapan"Det finns flera fördelar med dagens lokal. Den är nära stan samtidigt som det är långt till alla miljonprojekt. Vi slipper i rätt så stor utsträckning sådana vi inte vill ha här. Sen är väl ekonomin rätt så god just nu? Jag motsätter mig flytt och tycker vi har det bra här.

    Sen börjar tongångarna ibland likna pojken och vargen...

    Tack för att det finns folk med åsikt :!:
    Dock handlar det enligt mig inte om att ekonomin råkar vara god i år. Det finns ganska många geddoniter som vill se att föreningen ska uppleva sin 40 års dag oxå, och med dagens förutsättningar är det enligt mig inte rimligt :(
    When one person is delusional it's called insanity
    When millions are delusional it's called religion

    "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

    Heavy

    Citat från: "Martin Larsson"
    Citat från: "Heavy"Forumet går ner för ofta..

    ...men det kommer det att bli ändring på snart, Viva Viva László :D

    László is da man !
    I never had enough money or enough privilige to be white!
    Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

    Martin Larsson

    Å nu när "da man" gjort sitt: vad tycker folk :?:
    When one person is delusional it's called insanity
    When millions are delusional it's called religion

    "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

    Heavy

    Vad jag tycker finns längre bak i detta forum..

    I korthet:

    Få tummen ur och se till att vi kan vara kvar i denna lokalen.

    el.

    Få tummen ur och göra oss av med denna lokalen..
    I never had enough money or enough privilige to be white!
    Im white trash and society better learn how to recognize the difference.