KOBOLD 2005!

Startat av Martin Larsson, februari 13, 2005, 22.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Vinterkobolds vara eller inte vara

Självklart!
6 (50%)
Bara om man får slåss i tältet...
1 (8.3%)
Tvi vale!
5 (41.7%)

Antal personer som röstat: 12

Omröstningen har avslutats: februari 13, 2005, 22.42

Ivar

ewers du är äldst men du är inte äldst av kobolderna i koboldår räknat o det är det som är det viktiga

blogg, blogg

Frånvar
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Ewers

Djävla pojkvasker!!!

Dagens ungdom, mutter mutter...


/F   8)

Martin Larsson

Citat från: "Ivar"ewers du är äldst men du är inte äldst av kobolderna i koboldår räknat o det är det som är det viktiga

blogg, blogg

Frånvar

Kobålblandaren har fått stor visdom genom generöst inmundigande av den heliga drycken som han tillagar :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Hail Sigmar

Tja!
Självklart tycker ja att vi ska  ha Kobold i år. Men det e brist på arrangörer, vad ja förstår. Pratat me Sylla, men det verkar som han har ett fullspäckat schema i sommar, så vi för väl höra om det e nån tapper kobold som vill ta tag i det hela.

För övrigt, så tycker ja att det e bara sunt och däcka av 1h eller 2h under festligheterna, de e ju jobbigt å springa me boffavapen.

Tycker oxå att en lördag nån gång i Aug borde va perfekt för kobold.

Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Clifford

När är kobold nurå? 6:e augusti väl?

Hur som helst, sprid infon annars kommer ingen.... :!:

Martin Larsson

Kobåld e på samma helg som ConnyCon (aka Sydcon, aka Öppna svenska mästerskapen i WhFB osv) dvs helgen som kommer, vilket på ren svenska betyder 6 augusti 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Anmälningslappar har suttit uppe i lokalen ganska länge nu så om man lyfter blicken från skärmen och ser sig omkring i vår fina lokal...

/F  :D

MOB

Ewers den äldsta kobolden!? Mohahahahaa!!! Jag håller med Frånvar. Det är koboldår som räknas. Mänsjeår är inget värda! Är inte Tjarlstån med längre? Eller Raslurbat? Eller Plyshbjörn? Eller Galmas? Eller Morran? Eller Fryntle? Eller Dlobok? Eller Junsh? Eller Niltne? Eller Slunde? Eller Klakk? Eller Hakan? Eller Pytte? Eller Mekal? Eller jag!?

----------------------

Moblog, Koboldchampinjongeneral.
..........
MOB

Apanpapan

Koboldåret verkar vara tunt. Har hört aljiga rykten om att det inte blir några tävlingar...  :shock:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

MOB

Förr i tiden var Koboldernas Dag ett evenemang som lockade mer eller mindre hela föreningen. De första åren hade vi också ett speciellt rollspelsarrangemang under kvällen. Med specialskrivna AD&D-scenarion.

Angående "Koboldernas Vinterdag" så låg arrangemanget under sina första 6 år alltid i samband med Tiburtius-helgen (den helg som inföll närmast 14 april, Tiburtius namnsdag). Därav den starka Tiburtius-kult som förekommer bland Kobolder. Det var naturligtvis inte alls någon ovanlighet att det var både kallt och snö den helgen. Vid åtminstone 4 tillfällen har trötta kobolder vaknat till nyfallen snö. Å andra sidan hölls arrangemanget på den tiden i och runt en stuga.

Det var inte nödvändigtvis bättre förr.
Men det var bra!
..........
MOB

sebbe

jag tror att föreningen är mitt i ett generationsskifte.
majoriteten av medlemmarna är antingen gamla gubbar som inte orkar, eller små ungar som inte får.

vänta fem år, så kommer föreningen blomma upp igen!
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"... antingen gamla gubbar som inte orkar...

:lol:  :lol:

Nån kanske tar illa upp men jag håller nog med, dock vill jag hävda att det åtminstånde delvis är valet av helg som gör det. Hade jag varit med hade alla andra det oxå :mrgreen:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

MOB

Föreningen är alltid (och kommer förmodligen alltid att vara) i ett generationsskifte!
..........
MOB

sebbe

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "sebbe"... antingen gamla gubbar som inte orkar...

:lol:  :lol:

Nån kanske tar illa upp men jag håller nog med, dock vill jag hävda att det åtminstånde delvis är valet av helg som gör det. Hade jag varit med hade alla andra det oxå :mrgreen:
hade det varit veckan efter hade vi haft minst fyra deltagare till, lite surt.
mest surt för mig och henke som redan byggt vapen, men men.
(vi hyser inget agg mot er som inte kunnat/velat vara med)
det var ju mest vapenbyggandet jag sett fram emot i två år nu =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45