Vem är Vem på forumet?

Startat av Clifford, maj 27, 2005, 02.25

Föregående ämne - Nästa ämne

DisOrd3r

Christian Johansson,

Är 22 år och bor i Lidköping. Kom egentligen hit för att jag kommer
flytta till Ulricehamn inom en snar framtid och verkar inte finnas något där.

Är väl egentligen en tv/data-spelare som är på väg över
till brädspel och rollspel.
Har oerhört mycket brädspel som jag inte har
spelat så hoppas att få göra det med er!

Tack!
Dare to be great!

cesar_kan

Hej alla likasinnade:).

Jag vet iten om jag skrivit här så gör det igen ber om ursäkt om jag repeterar:).

Jag hter Cesar 29 år, flyttade till Borås med min fru rälativt nyligen och känner i princip ingen i Borås så det är en av dom större anledningarna til att ajg går med försöker träffa vänner så hoppas jag kan hitta det här.

Är ursprungligen från Göteborg o studerar till samtals terapueft min fru är sjuksköterska.

Intressen ja är många så nämner ett par:).

Läsa o skriva böcker sci fi o fantasy

rollspel( har spelat rollspel i flera år o varit rollspels ledare, white wolf, drakar o demåner m.m).

Data spel( spelar mest mmorpg's,( just nu spelar jag swotor star wars the old republic men började spela star wars galaxies för 12 år sedan, wow, lord of teh ring online o många fler).

Medeltids festivaler o medeltids fäktning ( har tränat medeltids fäktning i 7 år).

Kolla på o spela teater, film och musik:)

Hoppas vi ses på lokalen

Gobbos Spider

Välkommen till Borås och till Geddon Cesar.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

oberon

Simon Pagil heter jag och var så fräck nog att jag registrerar mig på forumet innan jag ansöker om medlemskap inom föreningen.

Är 21 år och bor för tillfället i Borås, har övervägt ett flertal gånger att flytta till en större stad eller rentav utomlands, men som arbetslös och utan kapital är det en omöjlighet.

Spelade Warhammer när jag var yngre och hade då Tau samt Warriors of Chaos men fick lägga dessa på hyllan när jag flyttade till Borås och inte hade någon aning om att Geddon fanns.
Börjat med Fantasy igen och har börjat med Wood Elves.

Började min rollspelskarriär med några vänner från taekwon-don (ITF) men blev oense med dessa då jag ville rollspela och inte rullspela.
I nuläget sitter jag och en polare och pillar på en egen rollspelsvärld med väldigt lätta regler och så lite tärningsrullande det går för att fokusera mer på rollspelandet.

Sitter och drönar väldigt mycket framför datorn också, då är det oftast Ryssimulatorn (dota2), Incestsimulatorn (Crusader Kings 2) och diverse fightingspel (KoF 13 och USFIV)

[När jag registrerade mig så var användarnamnet 'rannarootsi' upptaget, men när jag kikade igenom medlemslistan så fanns det ingen med det här namnet. What gives?]

Xoore42

Tjo!

Emelie här, 25årig fritidsledare uppe i Svenska kyrkans ungdomsgård på Sjöbo. Bor dock på Kristineberg.
Bott i Borås 1,5 år nu ungefär men har inte riktigt hittat fellow lajvare eller rollspelare.. så jag tänkte att det var dax att ta tag i detta nu.
Armagedon verkar vara den enda föreningen i Borås med hemsida o grejer så jag tänkte att jag skulle försöka hitta någon som vill dra med mig någon ggn här eller så.

Lajvar som sagt, rollspel en del.. annars är det musik, historisk fäktning och andra estetiska ting som upptar min vardag.

Hoppas på lite nya kontakter i er! :D

Fridens!

mlkr

Hej Emelie! Välkommen till forumet :) Marcus heter jag & sitter som suppleant i styrelsen fram till kommande årsmöte. Rollspelare har vi gott om i föreningen men lajvare är det (vad jag vet) tyvärr ont om bland föreningens medlemmar. Jag har själv lajvat men hinner inte riktigt med det längre.

Du är varmt välkommen att joina föreningen & börja knyta kontakter med trevligt folk ^_^
Vi har en stor lokal på Katrinedal med utrymme för det mesta inom spelhobbyn. Rollspel, brädspel, figurspel & måla/hobbybygga är nog våra större verksamheter som det ser ut nu.

Om du har FB kan det vara värt att joina vår grupp även där. Forumet har tyvärr blivit mindre levande i samband med sociala medias intåg. Gruppen heter "spelföreningen armagedon" och det är bara att ansöka om att joina :)

Om du vill hälsa på & få en kort rundtur & träffa några av oss har vi en prova-på-figurspelsträff redan nu på söndag 3/1 med start 12:00. Då kan jag samtidigt tipsa dig om ett par bekanta som lajvar samt att jag hunnit kolla med en av spelledarna om han har en öppning i sin grupp :)

Ha det fint!
/Marcus M



Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Xoore42

Hej! Tack för snabbt svar, det är jag som är seg i starten.
Jag slänger mig in på facebook så hörs vi där istället då kanske. Hade jättegärna kommit förbi!
Men som sagt, kanske lättare att gå via det andra mediet?:P

Wolfhunt3r

Jag heter Anders och är 35 bast.

Born n' raised i Borås och har sysslat med rollspel sedan Drakar & Demoner 1991. Det har alltid varit rollspel och historieberättande som tagit mittpunkt i mitt spelande, tillsammans med en enorm aptit för datorspel. Rollspelen har dock fram till nyligen legat på hyllan ett bra tag fram till för två år sedan -ish.

Jag har aldrig hängt särskilt mycket på Geddon genom åren utan dök ett tag mest upp ur lövverket när det var dags för BSK där jag höll i säkerhetsbiten under ett par år.

Som många andra tidiga 80-talister så tillhör jag den här gruppen som kom lite sent på bollen (90-tal istället för 80-tal eller slutet på 70) och som sedan haft en paus men nu arbetat och levt livet, blivit nostalgisk och börjat använda Kickstarter m.m. för att backa remakes på spel jag spelade som ung (t.ex. KULT).

På flera sätt var grillminglet tidigare i sommar något av det bästa som hänt mitt spelande på länge. Jag är supernöjd över att ha "hittat tillbaka" till rollspelandet, och har redan skaffat nya bekantskaper!

Stay safe, be cool!

EDIT: Stavar som en kråka.
-- Wolfhunt3r