MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger


Greger

Väldigt brutal match där algerna till sist bara var fyra man kvar på plan ... 2-1 till de gröna algplockarna ... väldigt tärningstur, kändes som allt gick min väg i stort sett. Man undrar lite ... men vinna är ju alltid kul ... förra matchen var tärningarna emot mig, så min tur idag tydligen ...  8) :P

KOBOLDKUNGEN

Citat från: mlkr skrivet februari 25, 2017, 20.39
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet februari 25, 2017, 15.16
Sov för länge så blir nog svårt för mig att hinna idag!
Men återkom gärna med förslag, kan de flesta vardagkvällar utom tisdagar och lite random på helgerna.

Busy vecka - onsdag 19:30?


Skickat från min iPad med Tapatalk

It's on :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet februari 26, 2017, 21.45
Citat från: mlkr skrivet februari 25, 2017, 20.39
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet februari 25, 2017, 15.16
Sov för länge så blir nog svårt för mig att hinna idag!
Men återkom gärna med förslag, kan de flesta vardagkvällar utom tisdagar och lite random på helgerna.

Busy vecka - onsdag 19:30?


Skickat från min iPad med Tapatalk

It's on :)

Uppfattat! ^^
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

Slog 25,45% 1or i denna matchen :o

Detta är helt poänglöst att fortsätta med om detta fortgår. 3e matchen i rad som jag är rövknullad av slumpen.
Det hade kanske varit en grej om jag spelat något ag2 lag, men alver borde kunna göra NÅGONTING ALLS utan att bara slå 1 hela tiden...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Försök bit ihop Martin, det brukar ändra sig över ett antal matcher.

mlkr

Grymt kul match mot Renis idag.

Orcherna tog hem matchen med 2-1.
Rocky Horrors kickar av första halvlek med att placera bollen djupt ned i motståndarnas planhalva. Tidig otur med tärningarna ger Allstars stjärnghoul Norman Bates en fin chans att springa uppfält för att pressa bollinnehavaren. Det lyckas fint och bollinnehavaren blir pushad av fält men bollen kastas tyvärr in något till orchernas fördel på ena flanken. Ändå lyckas ännu en ghoul få fatt i bollen men jag blir lite väl girig och försöker mig på en pass som tyvärr tappas. Borde kanske hållt i bollen och försökt mig på något annat, men det hade vart snyggt om den gick in ;D Orcherna får tag i bollen och får iväg den till en av deras blitzer på andra flanken med snygg pass och därefter ett klassiskt running game. En ensam ghoul hinner ikapp men lyckas tyvärr inte sätta stopp och det blir touchdown. Mycket kul & spänd första halvlek som hade kunnat gå either way beroende på vart bollen blivit inkastad.

Andra halvlek öppnar Rocky Horror's upp med att banka sig fram mittfälts, få igenom Norman Bates med boll och ganska snabbt kräma in en fin TD med ett running game. Jag väljer att pusha för win så stallar inte. Roligare så, även om risken att förlora är ganska stor.
Orcherna får bollen sparkad direkt till en goblin och mina LOS-zombies åker i backen och blir stunned alla 3! Det ser ljust ut för orcherna. Jag lyckas dock få in en mumie som granne till goblinen och markerar upp andra spelare för att förhindra en cage att formas. Efter någon runda till lyckas jag få ned goblin:en i marken, och bollen hamnar i händerna på en ghoul. Nu måste jag försöka mig på en pass igen för att kunna springa in en TD till. Bollen som seglar iväg fint över huvudet på en Black Orc. Om Norman Bates lyckas fånga kommer han ha fritt fram för ett running game, men! Black Orcen plockar ned bollen på 17% chans! Vafan! :P BO'n åker dock i backen nån runda senare och bollen blir återigen fri. Det slutar dock med att Goblin får tag i boll igen, blir pushad av egna lagkamrater för att lyckas nå endzone med 2 gfi's och matchen slutar med TD i sista rundan!

Bäst match än så länge :) Hårt motstånd, kul vändningar, snygga spel och inga extrema tärningsfakta att klaga över. 2-1 till Renis och massvis av SPP till vår nya ligaledare! 3-0-1.
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Instämmer med föregående talare, mycket kul och spännande match med coola spelvändningar och kunde slutat hur som helst. Stora matchhjältar i intercept-BO och gobbon som bara skulle göra TD och som dessutom blev bjuden på en flygtur  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Alldeles för snäll match! Man önskade ju lite mer deaths om man säger så... ;)

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Yup ^^


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Match lördag, Nurgle Gurgles VS Korta ben hårda sparkar 15:00. Vet inte hur kul match det blir iofs, Move 4 AG 2. Men en ångvält ska tydligen in på plan också.

mlkr

Är jag ledig så kikar jag in :)
Hoppas på snygga dvärgcages mot brutala ST4-bankare.
/Veni Vidi Vicious

emil

Nåja, ST4-bankarna har inte ens Block än, så jag vet inte om det blir så mycket bankande... Dom kommer säkert slå sig själva eller nåt.

emil

Korta ben & hårda sparkar dök inte upp till planlagd match. Väntade i 20 minuter & jag har SMSat coach Fluff, men inget svar. Jag har försökt, nu är det upp till motståndarna att få till match innan 9:e Mars.