MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Rocky Horror Allstars coach har PM angående match.

mlkr

Yup - inte hunnit kolla upp tider bara :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Det går rykten om att match utlovas söndag 20:00, Rocky Horror Allstars VS Nurgle Gurgles. Jag använder dock inte Discord.

mlkr

Matchdags om ca 20-25min. Woooh! ^_^
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Rocky Horror Allstars VS Nurgle Gurgle slutade 1-1 efter en mycket snygg pass från Beastman till Rotter i Nurglarnas sista runda. Första TD:n kom i mitten av första halvlek då en Ghoul chansade och körde ett running game, blev markerad, men lyckades dodge:a sig loss och in över mållinjen. Andra halvlek tog det tidigt bom stop på sideline:n när nurglarna sprang rätt i famnen på de odöda och båda lagen förblev relativt orörliga under lång tid. Runda 15 & 16 lyckades nurglarna bryta sig loss bakåt för att förflytta fronten in mot mitten och därefter lyckas passa till en rotter som stod och väntade på mållinjen.

Kul match! För min del lite synd att jag missade att markera Rottern med en Ghoul & därmed tvingat fram några dodgeslag också :P Men får skylla på lategame fatigue ;)

Nästa motståndare får möta en Mumie med Guard samt en Ghoul med Block, Dodge och Side Step. Let the good times roll!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

#155
Mnja, en tät men snäll match. En Mumie & Pestigor blev skadade men regenerade båda två, annars var det mest Stunned & KOs. Ghoulj-n som scorade blev blitzad med två blockdices men stod såklart upp med bollen i handen. Hela 2 timmar tog matchen ungefär, så ganska lång match.

Jag kanske minns min TD-situation annorlunda, men hade inte 2 Ghouls markerat Pestigoren så hade han blitzat sig ur istället för att dodga. Och då hade han fått passen till sig istället för att en kass Rotter gör TDn. Snacka om bortkastade SPPs, Rottern fick givetvis MVPn också, så nu har jag en kass Rotter med Block som kommer dö för eller senare.

Det går inte så bra nu m.t.p. spelare & Skills. :P

mlkr

#156
Blitz med Pestigor hade gett liknande resultat - fler tärningsslag = större chans/risk att något gått fel. +1 blitz mindre upfield så förmodligen chans till intercept på wight eller möjligen ghoul. Nu behövde Rottern bara klara 1 GFI istället så det var suboptimal placering av mig. Men med typ 1-2 nämnvärda tabbar på en hel match är jag ändå nöjd. Inga misstagsdodge:s med mumierna den här gången :P


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Ah ok, anser iofs att du hade en hel del tur med din bollhållare i 1st half. Ghoulj-n stod pall 4 Blockdices utan att tappa boll, sedan sprinta han som värsta Bolten. Det borde inte blivit någon TDn, men ibland funkar det. Misstag gör man ju alltid, det är nästan oundvikligt.

mlkr

#158
Om det var tur eller ej och om det borde eller inte blivit TD är svårt att säga. Hur långt bak i beräkningarna skall man gå?
Mitt running game kom sig av Wight:ens singledödskalle trots reroll med turnover som följd som gav dig möjlighet att stoppa upp min framfart än bättre. Bedömde det var bättre att ta lite direkta risker än att fortsätta med en långsam drive upp på flanken.
Nu är min sannolikhetslära lite rostig men jag tror jag räknande något likt följande:

2st GFI: 70%ish chans att lyckas
Eventuell 2DBlock mot dodgeghoul: 70%ish chans att fortfarande stå upp
Dodge ut ur TZ med AG3: 75ish% chans att lyckas

Rätt ok odds move för move trots allt. Värt att chansa för en TD tycker jag.

Så här i efterhand räknar jag till ca 37% sannolikhet att lyckas med dem alla? Inte långt mycket sämre än 1GFI, En Pass, En Recieve samt en 2Dblock för att slippa Intercept.
85%, 67%, 67%, 50% är ca 42% att lyckas med dem alla. 5% skillnad är inte jättemycket så det borde egentligen blivit 0-0? ;)

Kul match i vilket fall! ^_^
/Veni Vidi Vicious

emil

Ännu en siffernörd... Ja oavgjort är inget jag är obekväm med. Men jag anser fortfarande att din bollhållande Ghoulj-l borde tuggat gräs på antingen det ena eller andra sättet, med halva pannbenet intryckt och tänderna utslagna.

mlkr

Emil, var du precis medvetet otrevlig eller uttrycker du dig bara klumpigt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Va? Siffernörd eller Ghoul? Det är/var ju inne att vara nörd, så det är ju positivt. Å andra sidan var det ju dan före alla hjärtans dag, så brevbomberna kanske kom en dag för tidigt?

Möjligt att jag är färgad av andra forum, som det är bra mycket råare språk & jargong på. Skulle jag ge exempel så antar jag att larmet skulle gå för många härinne. Ha ha! :)

mlkr

Ah, Forumskulturkrock. No harm.
Vilka spelar nu närmast? Nån som har bokat matchtid?
/Veni Vidi Vicious

Greger

Nästa match mot Ted​, Knights of Kuppala ... hej Ted, länge sedan sist! :-) När kan du? Jag kan antingen ikväll eller imorgon denna veckan, någon gång efter kl 21. Söndag kväll kanske. Annars tisd-torsd i nästa vecka, samma tid. Någon tid som poppar? :-D

Inför matchen övar Groggy Headbutterz hur att head-butta en Beast of N, var skarvarna i en Knights-rustning sitter och hur att effektivast parfymera en Rotter innan man behöver gå så nära att högerkroken når fram. Första matchen mot ett Nurgle-lag gick skadefri på den goda gröna sidan, så vi hoppas på en upprepning. Be öfräjd, be värry öfräjd! :-P :-D  8)

KOBOLDKUNGEN

#164
Senast jag hörde hade Ted inget inlogg till forumet längre och verkar inte som han skaffat något heller så du får nog dra honom ett SMS Greger!

Lycka till med träningen, behöver du lite matchtips mot nurgles så kan ni fråga grabbarna i WASTELAND ORCBOYZ som ryktas kunna det där ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se