MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

2-1 till Rocky Horror Allstars efter en kul match med trevligt under & eftersnack.
- Alverna satte 1-0 tidigt i första halvlek vilket gav de odöda en god chans att kvittera. De odöda kvitterar i runda 7.
- Uppställning i runda 8 placerades 3 zombies på Line of Scrimmage och dunkhungriga alver ställde upp för att göra skada. Perfect Defence innebar istället att de odöda lyckas skada 2 alver. 1 Journeyman blir badly hurt och en alvernas thrower fick -1AV.
- Andra halvlek börjar alltså alverna med 2 spelare mindre på plan och detta gav de odöda möjlighet till en lugn och fin cagewalk upp till endzone för en stabil touchdown.

Rocky Horror Allstars välkomnar ghoulen Jack Torrance till laget som sällar sig till ännu en vanillaghoul samt 2 stycken numera blodgeghouls. Utöver det är det vaniljodöda som gäller för det kommande mötet med Nurgle Gurgle.
/M
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

6 / 16 dodgeslag var 1or, annars var det ganska ok med tärningar.

Jo den perfect defence resultatet dödade mina chanser i matchen ganska hårt :o

Det är lite illa när mummies lyckas minst lika bra med att dodgea som alger :o


Men men, 3 skills iaf ger hopp om framtiden :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Det var en deprimerande match ur Nurgle Gurgles coach perspektiv. F-n vad jag hatar Ghouls.

Martin Larsson

jo nu är det 2 blodgers bland dem, det är lite drygt att hantera såpass tidigt i en liga, men det är ju andras problem nu! :o :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Greger

Ett noll till dem gröna ... eh, jag menar dem rödgröna ... eh ... vänta nu, jau ... publiken och coacherna hade nog lite svårt att se vilka som tillhörde vilket lag. Hursom, en brutal orcduell slutade med att Headbutterz gjorde det dem gör bäst, danskskallade ner en hård press på egen planhalva från Mean Mountain Orcs som tidigt försökte lägga ner bollen. En hård första halvlek med många chanser för MMO ... eh ... ja, många chanser ... som brutalt slogs ner ... mer slagsmål än spel helt klart. Skador och KO's i första hand mot MMOs hord, som även drabbades av ett dödsfall, beklagar.

Sedan lyckades di gröne ... eh ... de rödgröne ... eh ... tja, tjockskallarna ... fortsätta att välta ikull andra rödgröna orcer ända in i deras ändzone. Inte många av Mean Mountains på fötter i slutet av matchen.

Men kanske något av ett rekord (? för orclag) med hela två passar i match, en från varje lag. :-P

Jag hade roligt, hoppas detsamma för min ärade motståndare Barcus. :-)

KOBOLDKUNGEN

Haha, jobbigt att alla orclag i ligan är rödgröna, borde finnas bortaställ  ::)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil


Greger

ja, bortaställ vore en hit!  8)

röra indeed!

Raslurbat

Lustigt om alla Orcer valt default dräkter vid lagskapandet 😂😂😂
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Martin Larsson

Försökte faktiskt titta på replayet och uh, jag håller med Emil ;D

Fan helt omöjligt bitvis att inse vem som tillhörde vad :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Lite OT, men det var faktiskt Kalle Bult som myntade "Röd-grön röra": http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1602&artikel=912467
Ni kanske kan den historien, men det var en passande beskrivning för den här matchen.

KOBOLDKUNGEN

Omgångens sista match Knights of Kuppala-Korta ben hårda sparkar går precis in i andra halvlek med ställningen 0-0, dramatiskt värre och båda lagen hade goda chanser att göra TD i runda 8!!!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

#147
Deadline omgång 3, onsdag 22 februari!

Många intessanta fighter i denna omgång bland annat High Elves mot High Elves och en grudgematch mellan Wasteland Orcboyz och flying Homos  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

...och man får gärna spela matcherna innan den 22:e... :) Ser INTE fram emot att möta Undeads. 2 Orc-lag, Undead & sedan dvärgar, snart är jag äntligen förbi helvetet.

Martin Larsson

Själv ser jag inte fram emot att möta det andra enda rena bollspelarlaget såhär tidigt i ligan. Hade kunnat vara bra att få dem lite senare i rundorna för en snäll match att se fram emot...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.