Nytt logotypförslag

Startat av mlkr, januari 26, 2014, 13.27

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Hej på er Geddoniter.
Denna har legat en vecka på FB-gruppen. Men den behöver ju komma upp här också. Jag har gjort förslag på ny logotyp för Spelföreningen Armagedon.
Helgerån vore att röra Mean Mountain så den ser ut som den alltid har gjort. Däremot har jag funderat på om inte nytt typsnittsval var aktuellt. Så här kommer det förslag på det samt hur det skulle kunna funka i samband med BSK samt min idé kring minikonvent...

Åsikter, hyllningar och sågningar välkomnas! /Marcus Mellqvist
/Veni Vidi Vicious

mlkr

/Veni Vidi Vicious

mlkr

/Veni Vidi Vicious

mlkr

/Veni Vidi Vicious

mlkr

/Veni Vidi Vicious

Brain

Känner att ha två olika typsnitt i föreningens logga gör det hela plottrigt. Kan du inte göra en exempel där "spelföreningen" har samma typsnitt som "Armagedon".

Personligen anser jag att BSK-logga skall hållas separat från Armagedon-logga men gärna får ha drag av den. BSK-logga skall spegla det specifika konventet medan Geddon-logga skall finnas med för att visa vilka som anordnar det.

Mean Mountain Minikonvent gillar jag skarpt!
Tomas Davidsson

mlkr

Nytt förslag på logotyp enligt kommentarer :)
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Adam Hallams arbetar på logotypförslag också.


/Veni Vidi Vicious

carlsson

Jag och Marcus pratade lite om logotypen för nån vecka sen, jag förklarade att jag hade nånting emot det nya förslaget men kunde inte specificera vad.

Jag tycker generellt det är roligt med förändringar, men när det nya logoförslaget kom så blev jag direkt negativt inställd. Tyvärr kan jag fortfarande inte förklara varför. Kanske är det för att jag är för gammal och har en undermedveten "rör inte vår gamla logotype"-inställning? Kanske är det för att jag aldrig stört mig på logotypen - den har fungerat utmärkt under alla år!?

Jag kan inte påstå att något av förslagen är dåligt eller fult. Men en sak som jag vill poängtera vid ett logotype-byte är: Den nya logotypen ska vara fräsch även i framtiden. Vi kan göra en logga som glänser i mäktigaste guld, och är snyggare än allt annat - Men tänk på att man ska tycka om den i morgon och nästa år också! Nyhetens behag är just vad det heter. ;)

Jag litar på att ett medlemsmöte eller det kommande årsmötet röstar igenom ett bra förslag.


För övrigt anser jag att Marcus är en frisk fläkt i föreningen och förslagen på en ny logotype visar att det finns ett intresse för att driva Armagedon framåt!

I all välmening,
/carlsson

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

mlkr

Vi hade ett mycket bra samtal & det känns kul att ses som en frisk fläkt :) för min del finns ingen personlig känsloinvestering i logotypen så vilket beslut som än tas är fine by me. Förändringsidén dök upp under mitt arbete med BSK-hemsidan samt arbetet med flyers. Frågan kan nog behöva stötas och blötas under en tid och jag kan ta upp detta under årsmötet. /MM
/Veni Vidi Vicious