(Ännu en) ny spel(led)are - ny kampanj någon?

Startat av wileruilaer, september 27, 2013, 20.02

Föregående ämne - Nästa ämne

wileruilaer

Hell Eskapister.

Nu har jag inte spelat rollspel på flera timmar. Jag är beredd att starta en grupp och spelleda en kampanj. Vilket spel det blir kan diskuteras, men sannolikt åt retro-hållet. Speltid från en månad till ett decennium eller mer, beroende på efterfrågan.

Min "karaktär":

namn: Martin Bratt
ålder: 33
klass: Healer
hemvist: Tvärreds dimmiga skogar
färdigheter: -rollspela 13, -spelleda 8, voice acting 7, onda grimaser 16, gruppledarskap 11, tidsoptimism 14, alviska 4.
besvärjelser: -bota spetälsk 9
spelat/spelar: drakar&demoner (gamla och trudvang), mutant, western, diverse world of darkness-varianter, rouge trader, förmodligen några fler som jag inte kommer på nu, Magic någon gång 1994-98, provat lite miniatyrspel, en massa brädspel och de flesta kategorier PC- och konsolspel, många års lajvande.

Spelare sökes. Tar alla mellan 10 och 100 eftersom jag inte tycker att generationsgränser spelar någon roll när man har kul. Kvittar också om du aldrig hört talas om annat än 6-sidiga tärningar, eller om du spelat alla rollspel som finns. Jag såg att det fanns 5 personer som postat i detta forum och presenterat sig som nya spelare som söker grupp bara i år. Om ni inte hittat något än, hoppa på.

Alternativt, om tiden inte är den rätta för att rekrytera en grupp, vill jag ställa mig till förfogande för att ingå i en grupp som söker spelare. Tips mottages.

Anna Malmer

Såg din post först nu, är lite efter. Jag vill vara med och spela! Begränsningar är att jag är upptagen mån, tis, tors så tänker du spela de dagarna blir det svårt.

namn: Anna Malmer
ålder: 26
klass: Byråkrat
hemvist: Druvefors

Robin

Hej & välkommen!

Hade gärna lirat om jag inte spelat i några olika rollspelskampanjer redan. Du kan alltid höra dig för med spelledarna i deras trådar på detta forumet om det finns plats i grupper om du vill spela.
Jag vann combat med 13.

wileruilaer

Så med Anna och... hmm, vad hette han nu igen, din... sambo? -nå, så är vi tre. Ungefär två spelare till får plats.

Vi pratade om att spela på onsdagar, vilket är fullt möjligt. Men hur vore fredagar? Det är väl ändå aldrig någon som gör något på fredagkvällar?

Louise

Hej, jag kan tyvärr inte vara med som jag tidigare var sugen på.  :( Schemakrockar och en rollspelskampanj som jag redan kör i på annan ort.

wileruilaer

Så kan det gå.

Då finns det plats för ett par fler spelare innan vi börjar. Och vilket spel det blir är som sagt föremål för demokratisk diskussion.

Anna Malmer

Min sambo heter Otto. Vi är fortfarande på om det är onsdagar men fredagar brukar vi tyvärr vara upptagna.

//Anna

wileruilaer

Jag tänkte att jag ska leta/värva/annonsera efter fler intresserade spelare på mässan om tillfälle ges. (Var annars?) Och onsdagar är väl en lågoddsare då. Var det varannan vecka ni föredrog?

Diswrool

Hej på er

Jag är intresserad av att vara med i er kampanj. Jag jobbar oftast varannan onsdag så det ska nog inte vara några problem om ni föredrar att spela på onsdagar.


Namn: Mattias
Ålder:29
Klass: Magiker
Finns i Viskafors

wileruilaer

Nu har vi tre personer i gruppen. Medan vi väntar på att någon ska hitta en till för ett optimalt antal om 5 så kan vi väl börja prata om vad vi tycker vore kul att spela?

Jag är egentligen öppen för vad som helst, eftersom rollspel är bättre än inte rollspel, och just jag behöver inte vara SL bara för att jag tog initiativ, men jag kan vara. En idé jag har är att återvända till gamla retro-D&D-äventyr från 80-talet, (jag har flera tankar om hur det skulle kunna bli kul trots tidsskillnaden) men jag vill som sagt att vi hittar något som alla trivs med, så fram för olika idéer.

Att spela varannan onsdag verkar ju givet nu. Vilka onsdagar är det du jobbar nu? Denna vecka? Nästa? När kan Anna och Otto tänka sig att börja?

Anna Malmer

Vi kan börja när som. Idag är dock Otto bortrest. Nästa vecka?

wileruilaer

Jag hade tänkt komma på brädspel imorgon, och då hade vi kunnat planera en hel del. Men något har kommit emellan. Vi skulle då kanske kunna sikta på att ha en första träff onsdag den 13/11, kl 18 i lokalen. Vi behöver då inte börja spela rollspel, utan kan göra något allmänt kul och socialt, känna på gruppdynamiken, och framför allt välja spel och planera lite. Låter det rimligt, allihop? *går och letar rum att boka*

Anna Malmer

Jag kan, pratar med Otto ikväll men han kan säkert också.

Diswrool

Hej på er ursäkta att jag inte svarat tidigare.
Jag kan tyvärr inte på onsdag, på grund av att sambon har fått sjukdom i familjen.
Istället för ett trevligt planeringsmöte blir det möte och sjukhusbesök i GBG  :(

Dock är jag helt fri på torsdag? (alternativt att ni har ett första möte utan mig? jag är nöjd bara jag får spela rollspel :) )

Mvh Mattias

wileruilaer

Ok, så Mattias kan inte komma ikväll. Anna eller Otto, om ni ser det här kanske ni kan ringa mig på 073-9291098 så kan vi diskutera om vi ska boka om eller ses ändå. Jag har inte era nummer verkar det som.