Behöver en expert på bärdspel

Startat av dilba, oktober 16, 2012, 12.48

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

En person från BT ringde mig och vill ha lite tips på bra brädspel.

De ska inte vara allt för svåra och passa en familj bra. Så en tioåring ska kunna spela det.

Om det är någon som har bra koll får ni gärna PMa mig så ger jag er kontaktuppgifter till Karin på BT.


Usually_Insane

CG borde väl vara experten du söker, men jag skulle väl rekommendera Carcassonne, Settlers, Ticket to ride och kanske Puerto rico

Alla är bra, hyfsat enkla och uppskattas av många. Dessutom ska man inte anta att barn inte förstår svåra spelkoncept, intresserade och motiverade barn kan lätt lära sig tunga spel bara man förklarar reglerna bra.

Dessutom är hon alltid välkommen att testa brädspel på torsdagar.

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag har pratat med Karin på BT i fredags, då hon var hemma hos mig. Det blir en artikel i söndagens (28/10) BT. Jag har bett henne att få in möjligheten om att spela brädspel på Armagedon på torsdagar. Få se vad det blir. Huvudsaken var egentligen brädspeltips till tonåringar från 10 år alternativt 15 år.
/Carl