Friendly Fire i Borås 2012?

Startat av carlsson, februari 14, 2012, 13.45

Föregående ämne - Nästa ämne

Vi har nu tre seriös namnförslag. Rösta på det du tycker bäst om!

Hexacon
4 (30.8%)
Supporting Fire
8 (61.5%)
Ragnarök
0 (0%)
Vet inte
1 (7.7%)

Antal personer som röstat: 13

Omröstningen har avslutats: mars 15, 2012, 14.47

carlsson

Jag vill att vi diskuterar detta på årsmötet nu på lördag, se det som en motion eller övrig fråga - vilket som är enklast.
Jag lägger också upp tråden här för allmän vetskap och möjlighet till idéer.

Friendly Fire är ett krigsspelskonvent (Sveriges enda?) som traditionsenligt har hållts i Linköping i slutet av Augusti varje år. Man brukar spela TCS, ASL och andra taktik- och strategispel. Väldigt blandat och väldigt "Friendly". Det hålls även en ASL-turnering under helgen.
Deltagarantalet varierar mellan 20-40 nånstans.

Jag fick just reda på att det inte kommer bli något Friendly Fire i år, 2012. Man tar en paus.

Jag tänkte redan förra året att vi här i Borås borde ha ett liknande arrangemang, dels eftersom vi är ganska många brädspelare, dels för att vi har bra lokaler är allmänt bra på att organisera saker. Jag tänkte också försöka övertala någon av WiF-rävarna att hålla ett svenskt mästerskap i WiF.

Jag har redan blivit tillfrågad om vi vill arrangera en ASL-turnering denna helgen. Men jag tycker att vi drar det längre än så; Vi arrangerar Friendly Fire med pompa och ståt här i Borås (möjligen behövs ett namnbyte, det får vi fråga dom om)!

Jag kan vara huvudansvarig, men jag behöver turneringsansvariga;
- ASL
- WiF
- Firefly
- Diplomacy?
- Civilization?
- TCS av olika varianter
- Andra krigsspel. (American Civil War, D-day, Guiderran etc etc etc)

Med allmäna SM i olika spel, och bra marknadsföring kan vi nå ut till en bred och blandad publik.

Visst låter det kul!?  :D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Robin

SM i WiF skulle ta ~9 dagar, det är vad Wifcon tar. (VM).

Det bästa brädspelet av dem alla, men tyvärr inte lämpat för ett kort format :).
Jag vann combat med 13.

carlsson

Citat från: Robin skrivet februari 14, 2012, 18.52
SM i WiF skulle ta ~9 dagar, det är vad Wifcon tar.

Jag har hört talas om en mindre variant som bara tar en helg att spela, men det kanske inte finns?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Robin

Det finns en del mindre scenarion, men då tror jag inte att det är bästa brädspelet ever längre. Känns som ASL kanske är bättre i kortare format, WiF spelar man mest för det långa perspektivet.
Jag vann combat med 13.

carlsson

Citat från: Robin skrivet februari 15, 2012, 09.21
Det finns en del mindre scenarion, men då tror jag inte att det är bästa brädspelet ever längre. Känns som ASL kanske är bättre i kortare format, WiF spelar man mest för det långa perspektivet.

Men skulle det inte dra folk då? Och roligt borde det ju vara. Det är mest så jag tänker. "SM i WiF" måste väl ändå vara en hedersam titel? :)

Jaja, det behövs ju ändå nån som arrangerar det. Fundera på det i alla fall.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Greger

Skulle kunna köra lite Crossfire, finska vinterkriget, beroende på om jag kan de datumen som blir. Skirmish/figurspel för 2-4 pers, ca 2-3 timmar per scenario.

/Greger

Clifford

Snacka med Galore-folket också, de höll ju just i Krigsspel Galore i helgen och är inne på samma typ av arrangemang.

carlsson

Någon som har förslag på ett bra namn?
Det enda som inkommit är StratCon. Är inte helt nöjd med det, men kan inte komma på något bättre heller...

Som det ser ut nu kommer det att bli helgen 24-26/8.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Usually_Insane

Harmageddon

Ragnarök

Slutstriden

Friendly Fire i Borås

Friendly Stab - Jag kan hålla i en C&C - Ancients turnering ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Clifford

Supporting fire? Det är ju ordagrant vad det handlar om (stödja Friendly Fire i Linköping medans de omgrupperar...)

Firesupport funkar ju med...

Covering fire?

Borås Area Fire?

De blir bara sämre och sämre :D

Usually_Insane

tyckte dom var rätt bra faktiskt :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Ewers

Supporting Fire Borås

Det var ett bra namn.

/F

Ivar

Tyckte också att supporting fire Borås var mycket bra!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

carlsson

Vi har följande seriösa förslag:
Hexacon
Pekar på ett konvent av något slag, och ersätt c med g så får du vad den största delen av krigsspelshobbyn spelar på för bräden. Lätt att uttala på alla språk.

Supporting Fire
Undertanken med detta namn är att vi ju supportar Friendly Fire det året dom inte kan. Kan själv tycka det är lite tråkigt med fler "... Fire"-namn. Dessutom faller baktanken om eventet återkommer.

Ragnarök
Spännande namn. Coolt med prickar.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com