GamesDay 21 Januari

Startat av Thure, januari 04, 2012, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Thure

Jag har ju tyvärr bara kvar mina CSM, men har lyckats pilla ihop en ganska ond lista ändå ;). Man träffar ju trots allt lashen på 2+ så är ju inte jättefarligt. Det jag ogillar mest är att JAWS och Blood Lance som båda är psychic shooting attacks inte behöver slå to hit längre. WAI U HATE US GW?!?!?!

Martin Larsson

Citat från: Thure skrivet januari 17, 2012, 16.55
Jag har ju tyvärr bara kvar mina CSM, men har lyckats pilla ihop en ganska ond lista ändå ;). Man träffar ju trots allt lashen på 2+ så är ju inte jättefarligt. Det jag ogillar mest är att JAWS och Blood Lance som båda är psychic shooting attacks inte behöver slå to hit längre. WAI U HATE US GW?!?!?!

Jo visst är det inkonsekvent, men du har missat den riktiga gerjjen. Läs Warp Time nerfen.

Nu betalar man för att slå alla sina tärningar, och sedan ta allihopa och slå om dem, dvs även dem som lyckas. Tack för den GW.  Va fan är vitsen med det?
Oh ja just det, att göra CSM än mindre attraktiva.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Thure

Aha, jag tänkte inte ens på den då jag har suddat ut hela Warptime ur mitt codex sen jag läste det :) Visst, det är ju som det står men ingen jävel har spelat så innan och det är så ovärt sina 25p om de ska rulea den så.

Men ska testa mig på en BoC, GoC prins på GamesDay så får vi se hur den funkar! hoppas få möta mycket med låg T!

cracked_open

Citat från: Thure skrivet januari 17, 2012, 17.08hoppas få möta mycket med låg T!

Jag känner mig träffat
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Robin

Kan nog på lördag, men ej 100% än.

Fattar inte vad alla CSM-spelare gnäller för, de har ju äntligen klarifierat dreadnoughten till er fördel! ^^
Jag vann combat med 13.

Thure

woho! 1 förbättring för 3-4 nerfs

Martin Larsson

Asså Warptime grejjen undgår mitt förstånd.

Jag kan liksom inte fatta varför dem skulle pilla på den alls, den funkade rätt ok som den var för sina inte helt billiga pts. Den blev sämre än den var i 3,5 codexen där man kunde rerolla saves med men det klart att när man ger 2 idioter rätten att skriva codex så kan det inte gå så bra.
Men att fullständigt skita ner den nu går liksom inte ihop. Betala en drös pts för att få titta på alla sina tärningar man slog och sedan slå om allihopa eller ingen gör ju att man inte ens överväger att köpa skiten. Det hade varit ok om man varit tvungen att slå om alla missade eller ingen eftersom det finns tillfällen när man inte vill slå ihjäl allt man är i CC med för att slippa bli beskjuten, men att man får slå om de lyckade med är ju ett skämt :-\
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Thure

De vill väll stampa lite på chaos så folk inte blir lika sura när de får ett nytt super codex! :D

Robin

Ni fattar väl att det är uppenbart att chaos-karaktärerna (libbar och DPs) har sålt alldeles för bra och att de förlorar pengar på att tillverka dem. DOOOOOOOOOH.  ;D
Jag vann combat med 13.

Thure

Ja, för modellerna är ju så jävla dyra att göra och de måste höja priserna hela tiden för att ha råd.

Ne jag, jag är inte bitter.,

Martin Larsson

Citat från: Thure skrivet januari 20, 2012, 12.51Ne jag, jag är inte bitter.,
[dalmål]
Springa å hoppa sådär jättefort ner i sandlådan, de är ju göööörmanligt.....
[/dalmål]
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Thure

Efter första Gamesdayen på året är ställningarna följande

Namn Total Poäng Antal Slag Snitt Poäng
Robin        32                2            16
Jimmy        45               3            15
Lillfot         45               3            15
Niklas        44               3            14,67
Kristian     39               3            13
Adrian       33               3            11
Erik           30               3            10
Oscar        26               3              8,67
Ewers       26               3              8,67
Martin       17               2              8,5
Jerry         25               3              8,33
Gustav      22               3              7,33
Kai            10               3              3,33
Felix            6               3              2