World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Kartorna kommer från start inte att fästas på något. Jag har dock projekt för mina egna ASL-kartor att fästa dem på kapaskivor. Det görs lätt med spraylim, och det är något vi kan göra med WiF-kartorna också! Fördelen med kapaskiva är att det blir lätt. Sågspånsskivor vet jag inte hur bra idé det är...  :shock:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Martin Larsson

Funkar utmärkt det oxå. Visst väger en spånskiva lite mer, dock så tål den mer oxå. Om man skulle ta och rama in en spånskiva (a´la WHFB-borden) så kommer det dessutom hålla vårt totala WiF-spelande ut.

Är personligen väldigt mycket för att skapa saker som består(och som därmed inte går sönder för att nån råkar vara lite tankspridd en stund), en list-inramad sågspånsskiva får man aktivt syfta till att sabotera för att ha sönder, kaparskiva kan av misstag knäckas/bucklas(nån låter sina armbågar stödja hans vikt en stund...). Sen väger faktiskt inte spån-historien så mycket, ett gäng kilon :oops:

Som sagt, anser att vi ska lägga lite tid på att rama in kartorna ordentligt, anser att vi får igen det i längden 8)
Vad tycker alla andra :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Ja, rama in.. vi har spånskiva i mängder på klubben, spraylim likaså..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

GrandPA

Det är geddon (brädspelssektionen)  som betalar kalaset så bäst är väl om du (Carlsson) tar kontakt med Fredrik för att få pengar. Han vill helst ha fina prydliga lappar med kvitton på och kanske någon fin text som förklarar vad det är man köpt och vem som köpt.
All for one and more for me

Clifford

Bäst då att Carlsson och Ewers löser detta på tu man hand. (ja, jag deletade Carlssons post...messa mig om ni måste veta varför)

jonte

Jag är jäkligt glad att jag ska återuppta min utbildning, men jag är jäkligt ledsen eftersom det innebär att jag missar WiF då jag kommer ha oregelbundna tider från helvetet. Men nästa omgång, om nåt år eller två. Och då finns det ju ett nytt gäng veteraner som kan hjälpa mig!

Heavy

Citat från: "jonte"Jag är jäkligt glad att jag ska återuppta min utbildning, men jag är jäkligt ledsen eftersom det innebär att jag missar WiF då jag kommer ha oregelbundna tider från helvetet. Men nästa omgång, om nåt år eller två. Och då finns det ju ett nytt gäng veteraner som kan hjälpa mig!

Du kan få vara min bitch då om du vill :D

Grattis till utbildandet !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Citat från: "Lindbergh"
Skall vi säga att vi kör med Cliffs gluters?

Har lurat lite på detta och erbjuder gärna mina gluters denna omgång. Jag har ett förbehåll:
- Ansvarig för varje MP ansvarar för att ALLA gluters återförs i någorlunda respektabelt skick. En saknad glut = ersatt glut.

Mitt WiF består av:
    1. Classic WiF + Planes In Flames + Mech In Flames + Africa Aflame + Asia Aflame
    2. Convoys In Flames (på väg till mig sedan 1 vecka tillbaka)
    3. Cruisers In Flames (på väg till mig sedan 1 vecka tillbaka)
    4. Patton In Flames (på väg till mig sedan 1 vecka tillbaka)
Dock tycker jag inte att vi skall plocka med Patton In Flames då dessa gluters är tänkta till scenarion som startar efter 1945.
Men, jag är ju Brekal liksom...

KOBOLDKUNGEN

Ships in flames då?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


GrandPA

Och inte convoys in flames och cruisers in flames för dom reglerna kör vi inte med.

Hittade en afrikakarta i wifröran på geddon som såg fin ut och lade fram den så att man kan laminera den. Jag hittade även en nordenkarta men den såg ut som stryk så jag vet inte om det är värt att laminera den. Måste vara stackars cliffs karta antar jag. Hoppas de nya kartorna som folk har köpt är av bättre kvalite för hans var av bedrövlig kvalite redan som nya.
All for one and more for me

Lindbergh

...det verkar som om de nya kartorna är av betydligt sämre  :( kvalité (ala Cliffs) , tunnare papper och annat tryck än Johns gamla kartor...regelböckerna är även dem i annat skick som kuriosa, både i papper och tryck  :( ...

har ett extra SiF om det behövs, kommer ända att bryta förpackningen för att få extra CWCP tror jag, eller så kör jag proxy-cp  :wink: eller vad man skall kalla det, för att slippa växla efter var enda SUB-attack...

Fie L dmarshal John Gort   8)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

oscar

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Ships in flames då?
Ja, jag glömde nämna det. Ships In Flames ingår naturligtvis. Det ingår när man köper WiF Deluxe.

Citat från: "GrandPA"Och inte convoys in flames och cruisers in flames för dom reglerna kör vi inte med.
Det är klart att vi inte hade tänkt att köra med de reglerna, vi hade ju inte tillgång till de expansionerna när reglerna diskuterades.

Jag vill jättegärna spela med de expansionerna. Kan vi inte rösta om saken?
Men, jag är ju Brekal liksom...

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "oscar"

Citat från: "GrandPA"Och inte convoys in flames och cruisers in flames för dom reglerna kör vi inte med.
Det är klart att vi inte hade tänkt att köra med de reglerna, vi hade ju inte tillgång till de expansionerna när reglerna diskuterades.

Jag vill jättegärna spela med de expansionerna. Kan vi inte rösta om saken?

Kan tänka mig att spela med dom, mer gluters mer kul  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Lindbergh

...kan inte tänka mig att spela med CoIF och CLiF då det inte var med vid budgivningen...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Lindbergh"...kan inte tänka mig att spela med CoIF och CLiF då det inte var med vid budgivningen...

Menar du på fullaste allvar att du hade bjudit annorlunda i sådana fall? Vet inte hur de expansionerna påverkar spelet, men så blodigt kan det väl inte vara. Dessutom vem fn bryr sig om budgivningen, jag spelar för att det är skoj, och mer gluters är mer skoj. Dessutom spelar det ingen roll, jag å PA vinner ju alltid ändå :wink:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se