sön 12 juni - Bokar pingiskrigarrummet imorgon

Startat av Greger, juni 11, 2011, 17.08

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Ohoj! :)

Om ingen redan har planerat in något så vill jag och Lasse "Chaos" Persson kriga lite på pingisborden i warhammer/krigarrummet, tänkte vi.

Paxar och tjingar, eller hur man nu gör nu för tiden? :D

För den nyfikne kan jag berätta att det blir några testomgångar av spelet Crossfire, ett skirmish-spel för WW2. Terränglådan ska föreställa i Karelen under finska vinterkriget 1939. Figgarna är till Flames of War egentligen, ryssar och finnar.

/Greger

Brain

Skrev upp er på bokningslistan i lokalen
Tomas Davidsson

Greger


Usually_Insane

bah kör en omgång till när folk är hemma
;)

hoppas ni hade trevligt
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Greger

Det var trevligt och skoj! :D

Crossfire är ett snabbspelat actionspel och faktiskt riktigt spännande - det böljade fram och tillbaka några gånger och vem som skulle vinna var inte helt säkert förrän alldeles på slutet :)

Det lär bli fler gånger...

Ewers

Håller med, det var ett mycket bra spel och väl lämpat för skalan på modellerna. Dessutom perfekt för att använda Asl-scenarion som utgångsmtrl.
Som spelsystem är det bättre i skalan än Flames of war och Firefly.
Jag kommer vilja vara med nästa gång.

Greger

Är allt spel i lokalen fy och usch nu när det renoveras i den nya? Funderade på en omgång Crossfire i veckan, men det kanske inte är kosher?  :D

soulreaper

Citat från: "Greger"Är allt spel i lokalen fy och usch nu när det renoveras i den nya? Funderade på en omgång Crossfire i veckan, men det kanske inte är kosher?  :D
Spel pågår mig veterligen som vanligt just nu så visst är det koscher.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Greger

Citat från: "soulreaper"
Citat från: "Greger"Är allt spel i lokalen fy och usch nu när det renoveras i den nya? Funderade på en omgång Crossfire i veckan, men det kanske inte är kosher?  :D
Spel pågår mig veterligen som vanligt just nu så visst är det koscher.

ok, tackar! :-D