40k Gamesday 16 april

Startat av Thure, april 10, 2011, 15.36

Föregående ämne - Nästa ämne

Thure

Here goes nothing:

Jag och Erik har funderat på att ha en GamesDay nu innan Gothcon för er som är sugna och kanske behöver värma upp lite, så om ni vill så är det bara att anmäla sig. Om någon annan har planerat en gamesday snart så skriv det så skiter vi i denna (om inte många är intresserade)

Gamesday 3 2011!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek  

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om  

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar. 1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units, och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IAböcker gäller med


Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv  

Missions och Resultatpoäng
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng.
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip  

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt  

Missions:
For me to know and for you to find out

Poäng sedan förra games-day
Spelare   Summa Bps   Antal Slag   Snitt Bps
Dale   20   3   6,67
David   46   5   9,2
Erik   62   6   10,33
Ewers   14   2   7
Felix   18   3   6
Gustav   16   3   5,33
Jerry   34   3   11,33
Jimmy   100   6   16,67
Jonas   60   6   10
Kari   22   3   7,33
Kristian   30   6   5
Martin   64   4   16
Renis   52   6   8,67
Robin   75   5   15
Sala   68   5   13,6
Stefan   49   6   8,17

Thure

Namn: Felix "Awesomeness" Thuresson
Arme: Gråa Knektar eller Onda Rymd Krigare
Skostorlek: 34,5

dasher

Namn : Erik
Armé: arga robotar eller lojalist bärsärkare
Skostorlet: 47

Martin Larsson

Kör på, jag är inte hemma den helgen därav så kommer jag inte medverka men det är ju inte nödvändigt. Diverse andra spelare lär ha nytta av det iaf :)


Kommer kasta upp ett datum i början av maj snart, men visst vore en april-omgång bra. Hade inte forumet dött i slutet av mars så hade det nog varit en, men det sabbade en hel del....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

brucelennart

Jag skulle ha nytta av lite matcher.

Namn : Jonas
Armé: Daemons
Skostorlet: 41 and not growing

Gustaf Eklund

Namn: Gustaf
Skostorlek: 43
Armé: Space Marines

Namn: Martin Westlund
Skostorlek:43
Armé: Necrons

Finns det Necrons att låna? Martin har inte tillräckligt med poäng för att göra en hel lista själv.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

dasher

Jag kan låna ut alla mina necrons

cracked_open

Kommer ej att delta då jag är iväg och leker i skogen den helgen men ha det kalas och lycka till 8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Rofugos

Vissa måste ju fixa saker inför gothcon så jag kan inte heller komma :(
(Skall sitta och kompa alla listor nu till helgen :P)

Meldon

Jag är nog till o med ledig den helgen så det är väl lika bra man anmäler sig :)

Namn: David
Arme: Ultrasmurfar
Skostorlek: 42
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Gustaf Eklund

Citat från: "dasher"Jag kan låna ut alla mina necrons
Jättebra :D
Då säger jag åt min kompis att fixa en lista så ska vi se ifall du kan ta fram det som behövs.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Gustaf Eklund

Citat från: "dasher"Jag kan låna ut alla mina necrons
Jättebra :D
Ifall du kan skriva här eller i ett pm till mej på ett ungefär vad du har så kan min kompis göra en lista lättare. Hans idé.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Gustaf Eklund

Glory to Menoth! Death to the infidels!

dasher

30 Warriors
8 Destroyers
3 Wraiths
8 Scarabs
2 Destroyer lords
The Deceiver
Monolith

Martin Larsson

Citat från: "Rofugos"Vissa måste ju fixa saker inför gothcon så jag kan inte heller komma :(
(Skall sitta och kompa alla listor nu till helgen :P)

Låter kungligt roligt Jimmy :lol:

Lycka till och hälsa folk :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.