Gothcon Anmälan 2011

Startat av Martin Larsson, mars 08, 2011, 22.26

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Hola.
Anmälan till 40k på Gothcon öppnar imorrn kl 1800, altså 2011-03-09 kl 1800.
http://tok.sverok.net/gothcon40k/index.php?page=anmal

Ett tips från coachen är att de där platserna kommer ta slut fort så om man är intresserad av att få sig en plats så bör man ta sig tid under kvällen imorrn 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Fort var i år synonymt med 25ish minuter. Efter att dubbelanmälningar raderats visar det sig att jag som anmälde mig 18.23 hamnar på plats 97 av 100....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Dale

Jag kan tycka att det är lite fånigt att det blir fullt på 5 minuter, alldeles för likt biljettsläpp till populära konserter... Men jag har ingen bättre idé för hur man ska lösa det eftersom det uppenbarligen är en populär turnering.

Är det samma intresse/platsbrist för turneringarna på BSK?

KOBOLDKUNGEN

Nu är jag ny på 40-k touren. Men detta kallas väl 40k sm och det verkar ju finnas ett rankingssytem? Så de med högst ranking borde ju ha företräde om de ska kunna göra skäl för sm-grejen!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Högst rank =/= den som vunnit SM. Rankingsystemet visar väl mer på den som spelat bäst överlag på turneringar över ett år. Dont quote me though, har absolut inte 100 koll exakt på hur det funkar.


Låter på arrangörerna som att deras problem är plats. Om jag läste rätt har de har mest utrymme av alla arrangemang på Gothcon, men det räcker såklart inte. Det sorgliga är att figurspelen fått mindre yta i år då de flyttats till STUDS, mao bättre lokaler i sig än svettiga klassrum, men på bekostnad av antal platser till arrangemanget.


BSK hade ett tag 50 lag anmälda innan lag hoppade av av olika skäl, men nej vi har avgjort mycket bättre lokaler än vad Gothcon 40k har. För våran del är det mer en fråga om hur mycket bord som kan vaskas fram.



Bottom line som var själva poängen med att jag förklarade att det blev fullt på 25 minuter är att:
Vill man vara med och spela på Gothcon så bör man se till att sitta framför datorn mer eller mindre när det är sagt att anmälningen öppnar. En "heads up" till alla (inkl mig, eftersom jag nästan torskade dit själv) inför nästa år mao :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Det vore det väl lämpligt om de som spelat bäst överlag under året får vara med på "sm" före de som är bäst på att anmäla sig snabbast. Här satt kanske de 20 som vart bäst i 40k under 2010 kl 18.30 och skulle anmäla sig men de fick inte var med för de var inte snabba nog! Är ju utomordentligt fånigt. Om de det nu ska var "the best of the best turnering"=SM alltså!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Rofugos

SM har inte någonting alls med hur bra du har spelat på tidigare turneringar, utan är öppet för alla (i mån av plats). Det kommer dock att dyka upp en turnering i slutet av året som bara dom som har kvalat in kommer att få spela på.

Gällande lokaler så är det ju som sagt MYCKET bättre lokaler iår än vad det har varit tidigare. Vi får inte in lika många, men den smällen får man ta. Vi försöker även att få till lite mer yta, så att så många som möjligt får spela.

Att du som 14:e reserv skulle få spela är absolut ingen omöjlighet då det alltid blir avhopp och folk som skiter i att skicka in armelista osv.

//Jimmy (Som är med och arrangerar 40k på GothCon)

KOBOLDKUNGEN

Det låter hoppfull men SM kanske i första hand borde vara för de bästa? Bara en tanke som inte känns helt ologisk.  :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Glöm inte att fredag är sista dagen att skicka in armélista!  :!:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Till slut så blev vi 6 spelare som fick plats, kommer bli sköj detta :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Uppdrag mm finns uppe nu med utifall någon skulle missat det: http://tok.sverok.net/gothcon40k/index.php?page=missions
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se