40k Gamesday 19 februari

Startat av Martin Larsson, februari 03, 2011, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Here goes something:

Gamesday 2 2011!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek :roll:

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar.  1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units, och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IAböcker gäller med
:homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv [-X

Missions och Resultatpoäng
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng.
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip :scratch:

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt :laughing6:

Missions:
Det kommer grävas i den djupa mission-källan även denna gången och se vad som kommer upp (och som faktiskt kommer med till föreningen) :!:

Status efter hittils spelade gamesdays
Spelare Summa Bps Antal Slag Snitt Bps

Dale 20 3 6,67
David 30 3 10
Erik 39 3 13
Ewers 14 2 7
Felix 18 3 6
Gustav 16 3 5,33
Jimmy 47 3 15,67
Jonas 29 3 9,67
Kari 22 3 7,33
Kristian 27 3 9
Martin 35 2 17,5
Renis 41 3 13,67
Robin 34 2 17
Sala 34 3 11,33
Stefan 24 3 8
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Namn: Martin Larsson
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Namn: Jonas Renliden
Skostorlek: 99
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Stefan

namn: Stefan Ljungqvist
skostorlek: Jätte stora!
armé: hoppas kunna spela mina dark eldar :)

Rofugos

NOOOOOO!

Blev igår bestämt att vi skall ha arrangörsmöte inför Gothcon den helgen :P

Martin Larsson

Citat från: "Rofugos"NOOOOOO!

Blev igår bestämt att vi skall ha arrangörsmöte inför Gothcon den helgen :P

Oh well, det kommer fler gamesdays :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dasher

namn: Erik Fransson
skostorlek: 45
armé: förmodligen necrons

deadbolt

“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Meldon

Jag är ju ledig detta datum med! Helt fantastiskt :)

Namn: David

Skostorlek: 42
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

Namn: Kristian

Skostorlek: 42

jag kommer som vanligt med mina tyranider men nu skall det nog spelas något mer obalanserat som monster hord  :twisted:
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Gustaf Eklund

Glory to Menoth! Death to the infidels!

cracked_open

Skall försöka se till att komma ner och skrämma upp Sala lite med guard mechpowaaa  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

deadbolt

Det är lungt, jag slår alltid ur underläge :)
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

brucelennart

Namn: Jonas
Skostorlek: 41
Armé: Daemons

Gustaf Eklund

Jag har en kompis som har börjat med Necrons för ett tag sedan. Dock har han inte 1750 poäng. Just nu har han följande:
12 Warriors
1 Wraith
1 Lord med Res orb
3 Scarab Swarms.
Är det någon som har Necrons liggandes som han kan låna? Isåfall anmäller han sig.
Namn: Martin
Skostorlek: 43
Arme: Necrons
Glory to Menoth! Death to the infidels!