Att skapa nya konton

Startat av Clifford, december 28, 2010, 14.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Jag har på prov stängt ner möjligheten för användare att skapa nya konton. Vill man skapa ett konto så kan man istället kontakta mig i den här tråden så löser jag det.

globetrotter

Har jag otur när jag tänker... men det är väl svårt att skriva i den här tråden ifall man inte har ett konto uppskapat först...???

På många standardforum måste man skriva in text som motsvarar en knepig bild när man skapar upp sig. Klarar inte detta forumet det?
/Carl

Clifford

Kortfattat: Din oro är obefogad :)

1. Just den här tråden kan vem som helst skriva i, även oregistrerade.

2. Vi har redan bildigenkänning när man skapar kontot, så kallad Captcha. Tyvärr fungerar den inte längre 100-procentigt, spambottarna kan ha tur och känna igen texten. Det finns nyare versioner men är lite bökigt att installera och väldigt få versioner har 100 procent pålitlighet. Helsat hade jag velat ha en fråga på svenska när man registrerar sig, det minimerar faktiskt risken för spambots :)
Men tyvärr har jag inte funnit nån mod till PhpBB som stödjer det och fungerar tillfredsställande.

Brain

Verkar inte funka så bra... bottarna postar som gäst istället....
Tomas Davidsson

Adam P

och de är kanske.....lite mer aktivitet på dem =)
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

dagle

Citat från: "Clifford"Kortfattat: Din oro är obefogad :)

1. Just den här tråden kan vem som helst skriva i, även oregistrerade.

2. Vi har redan bildigenkänning när man skapar kontot, så kallad Captcha. Tyvärr fungerar den inte längre 100-procentigt, spambottarna kan ha tur och känna igen texten. Det finns nyare versioner men är lite bökigt att installera och väldigt få versioner har 100 procent pålitlighet. Helsat hade jag velat ha en fråga på svenska när man registrerar sig, det minimerar faktiskt risken för spambots :)
Men tyvärr har jag inte funnit nån mod till PhpBB som stödjer det och fungerar tillfredsställande.
Kan titta på det.
Någon som har en bra fråga? Hur många bultar är det i ölandsbron? ;)

carlsson

Citat från: "dagle"
Någon som har en bra fråga? Hur många bultar är det i ölandsbron? ;)

Hur många prickar är det över bokstaven ö?  :P

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Thure

Citat från: "Usually_Insane"2 st

seriöst?

Clifford

ooops, nu ska spambotsen endast kunna posta i den här tråden. :)

Lambda

Ja, seriöst - ännu bättre hade varit "två"; gemener, inga mellanslag, punkt eller andra tecken.. ingen större risk att program gissar det svaret.
Annat frågeförslag:
- Vad får man om man multiplicerar sex med nio?
- 42.
Not even death can save you from me.