Necromunda

Startat av Martin Larsson, februari 24, 2005, 15.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Möte för intresserade onsdag den 3/3

Jag kan!
7 (100%)
Kan inte :(
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: mars 04, 2005, 15.57

Martin Larsson

Känns bättre att snacka om detta i en tråd bara för det, och inte en blandtråd.

Enligt mig(och de flesta andra om  ni tänker efter) så kommer det att behöva byggas stuff att spela på. Utan pråper terräng så kommer det inte att bli kul. Detta ger följande slutsats :arrow:
Vi bör besluta oss om en dag då det ska byggas Necromunda terräng i första hand. Personligen anser jag deltagandet i detta som lite av ett krav för att få va med å lira. Om man inte e villig att hjälpa till lite så bryr man väl sig inte så mycket egentligen(å inget skitsnack om att "...jag kan inte bygga...") det kan alla i mer eller mindre grad. Alla kan klippa papp tex :!:

Sedan anser jag att WYSIWYG ska gälla stenhårt. Det handlar typ om 15 modeller. Det ska alla kunna klara av att lima ihop och slaska på lite färg på :o

Sedan för att bestämma ett datum då vi kan snacka igenom det hela: Nästa onsdag, den 3/3, klockan 20.00 är föreslaget
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"
Sedan anser jag att WYSIWYG ska gälla stenhårt. Det handlar typ om 15 modeller. Det ska alla kunna klara av att lima ihop och slaska på lite färg på :o

Jo, jag håller med vad gäller ens team som man bygger från början, men om en av mina karaktärer får bionic arm, eller en respirator, tänker jag inte konvertera var enda filur exakt medans spelet pågår. Huvudsaken är att vapen och stora prylr syns, typ wings på Spyrers.

Usually_Insane

Hmmm, med tanke på att jag har fått Brains nådiga tillstånd att låna hans figurer... Inget knåpande med dom.

Jag kan skära av papp, plast, fingrar och andra icke önskvärda kroppsdelar. Bygga terräng vet jag inte, men kör till... vem vill slåss på den stora platta ytan i mitten av en stor byggnad? liksom...

Jag skall se om jag kan komma den onsdagen, sedan hade jag för mig att onsdagen var den 2:a men kör till, bara alla vet vilken dag det gäller.
Och att det finns folk där...
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Heavy

Jag håller med om WYSIWYG frågan till 100%..

Från början: Man köper ALLT till figuren som är representera på den, utan undantag. T.ex. om den har en pistol i ett hölster, då ska gubben ha en pistol med. Vi körde i tidigare kampanjer med att alla pistoler i hölster är Laspistols, OM man tydligt inte kan se vad det är.. Allt för att undvika "Oj, han/hon hade visst en osynlig plasma pistol i fickan, jag skulle nog inte chargeat honom/henne". Det var bra.
Vad gäller grejor som inte behöver vara representerade på figgen finns granater av alla slag, en kniv (alla gangers har en) och vissa uppgraderingar som t.ex. Bionics (cyberdelar kan ju faktiskt se ut som riktiga kroppsdelar delar enl. gw så)

Normalt tycker jag inte WYSIWYG är ett så stort problem, men i necro är jag fan über-hitler när edt kommer till att 100% av alla grejor ska vara representerade.

Jag fattar vad och hur du menar Cliff, men en av de stora grejorna som gör necro coolt för mig är just att man konverterar efter kampanjens gång, då får man verkligen se visuellt hur ens gäng utvecklas.

Håller vidare med det som jag och Larsson pratade om igår; Vi måste bygga terräng innan, och alla måste vara med på ett hörn, annars blir det inget. Jag kommer att bygga "borden". Dvs. betongfundament och liknande för att få bordsytan 3-d, som man sen ställer resten av terrängen ovanpå.

Insane: Om du vill så får du gärna låna ett gäng av mig (du kan tom få köpa ett iom jag har en del liggande) som du gärna får måla och karva i så länge du håller dig inom rimliga gränser (typ, kapa dom inte på mitten, men kroppsdelar får du gärna byta ut) och inte lackar dom när de r målade så dom är strippbara om jag vill måla om dom nån gång.
Goliaths och Orlocks kan jag tänka mig att låna ut rakt av t.ex., även om jag helst kanske spelar Orlocks själv i kampanjen :D


Jag är där på onsdagen..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

wysiwyg låter rimligt, om man inte orkar får man väl lida lite å köpa sånt som figuren har? goliaths för mej, bygger gärna, bara vi kan enas om en dag jag faktiskt kan närvara.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Heavy

Jag kommer förmodligen inte att kunna vara med på "byggar-dagen" om det inte är en onsdag (eller möjligen annan vardag), helger är vikta till familjen så..
Men, jag kommer redan på söndag att börja bygga hejdlöst, om nån vill vara med så kör jag igång efter årsmötet. :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Usually_Insane

Citat från: "Heavy"CHOP!

Insane: Om du vill så får du gärna låna ett gäng av mig (du kan tom få köpa ett iom jag har en del liggande) som du gärna får måla och karva i så länge du håller dig inom rimliga gränser (typ, kapa dom inte på mitten, men kroppsdelar får du gärna byta ut) och inte lackar dom när de r målade så dom är strippbara om jag vill måla om dom nån gång.
Goliaths och Orlocks kan jag tänka mig att låna ut rakt av t.ex., även om jag helst kanske spelar Orlocks själv i kampanjen :D

Snitt

Som jag sade... Brain lånar ut sina figurer, nämligen spyrers, till mig.
sedan är jag inte bra på att måla och absolut inte i att karva...
sedan kan jag säga att jag kommer på onsdag, får se om jag kommer ifrån på söndagen...
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Heavy

Citat från: "Usually_Insane[quote

Som jag sade... Brain lånar ut sina figurer, nämligen spyrers, till mig.
sedan är jag inte bra på att måla och absolut inte i att karva...
sedan kan jag säga att jag kommer på onsdag, får se om jag kommer ifrån på söndagen...

Ok, tänkte mest om du ville ha nått du kan karva i ;)

Då kommer vi till nästa punkt på dagordningen vad gäller dina lånade figgar..

Dom behöver aldrig moddas :D Dom får ju bara skills och vapenuppgraderingar (om jag inte minns helt fel) så du behöver aldrig bry dig, figgarna är WYSIWYG från början..

Dock, Spyrers lämpar sig tokdåligt för kampanjspel iom att de måste ha ett, från deras lista, speciellt mål att uppfylla. När dom har gjort det så försvinner dom från underhiven och återgår till sitt vanliga liv.  Vilket betyder att ungefär efter var 5-7:e match får du börja om från början.. Ganska tråkigt..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Men när jag läste regler om dem verkade man få behålla karaktärer som inte var för sårade....så att man inte förlorar sin xp och vapen...

Meldon

Jag kommer också att närvara på onsdag, jobbar tidigt skift den veckan... har precis köpt mig ett litet cawdor gäng att spela med, så nu ska dom bara målas upp också..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Cliff - Jo, dom kanske har bytt lite regler, kommer inte ihåg 100% hur dom funkade när det begav sig heller..


Meldon - Cawdor är coola :)
Jag ser en redemptionist/cawdor allians framför mig i kampanjen nu..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

mmm Cawdor, grattulerar till ett uberval. det bara osar evul om dem :twisted:
kanske har några liggandes om du har nåra dwarfs eller goliaths å byta med.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Men när jag läste regler om dem verkade man få behålla karaktärer som inte var för sårade....så att man inte förlorar sin xp och vapen...

Problemet är lite att de kommer och försvinner i tid och otid, de väljer mellan 3 olika mål och får inte välja om samma i följd. Därmed följer de aldrig en kampanjplan och blir därmed ganska lätt missanpassade. Fösrstå mig rätt, Spyrers e gôrcoola "fluffmässigt" men passar uruselt i en kampanj, iom att de egentligen inte deltar i den utan bara är där för möjligheten att skaffa sig "fame and glory".

Spyrers passar enligt mig mer som något som en GM slänger in i en pågående kampanj nån gång för att grilla ett gäng som gått lite för bra.

Får mig osökt att tänka på ett par Predators som rensar loss :twisted:

Gällande datumet så är det rätt att det är den 2/3 som åsyftas, dvs onsdagen, inget annat. Meningen är enligt mig att vi ska försöka spika datum för all verksamhet då så att det helst passar alla.

Undertecknad jobbar på söndag, tittar eventuellt förbi efter jobbet om det är lönt att göra det...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Larsson - Titta in efter jobbet :) Och om du har möjlighet, köp med en påse Flyg baser från affären så får du betalt av mig på söndagen :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag gillar att alla vill ha WYSIWYG men jag tycker kanske bara till 98%.. Jag vill nog inte konvertera bionics på min gubbar..

Deadbolt-> nee inget att byta med, men jag kan nog tänka mig att köpa om de går bra..??

Heavy-> Lets purge the unclean..!  :twisted:

Edit: Min bror har sagt att han vill vara med i kampanjen också..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies