40k Gamesday 17 April

Startat av Martin Larsson, mars 21, 2010, 19.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Åter ligger krutröker från gårdagens bataljer som en tung dimma över föreningens lokaler, lika bra att mana upp till kamp igen!
Gamesday 3 2010!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek :roll:

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar.  1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units (se sida 90 i regelboken för exakta detaljer), och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 5th ed 40k (hittas här: http://www.svenska40k.se/forum/viewforum.php?f=15 ) så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IA2 update gäller med
:homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv [-X

Missions:
De 3 kvarvarande missionsen från Gothcon Turneringen kommer användas, beware of evul new missions! :)

Resultat och ranking
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng. Resultatpoängen är 20 poäng som vinnaren tar lejonparten av och förloraren tar resterna. Exakt hur detta fungerar framgår på mission papprena för respektive mission.
Rankingsystemet är antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip :scratch:

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, någon sorts ätbar materia/monetära medel för detta bör medtagas, sockersugna uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt :laughing6:

Status efter avklarade gamesdays 2010 so far:
Namn   Totala Bps   Antal Slag   Snitt Bps

Ewers:   35   2   17,5
Glenn:   21   3   7
Gustav:   20   6   3,33
Henke:   36   5   7,2
Jerry:   64   6   10,67
Kari:   33   3   11
Klas:   32   3   10,67
Kristian:   63   6   10,5
Martin:   96   6   16
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Namn: Martin Larsson
Skostorlek: 44
8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Stefan

Stefan Ljungqvist
Skostorlek 44

kommer förmodligen behöva låna 900-1000p marines om någon vänlig själ vill låna ut :)

cracked_open

NAMN: Jerry
Skostorlek: De må vara små men de luktar som stora

Jag anmäler mig med reservation då jag får se hur mitt schema på jobbet utvecklas  :roll:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

dasher

Erik Fransson
skostorlek: 43

om någon har 5st eldar rangers att låna mig hade det varit fint, annars kan jag bara använda ett par guardians som rangers sålänge

Lord Black

Namn: Kristian Bergström
Skostorlek: 42

den bruna horden tar ännu en chans till lite evolution och hoppas den lärt sig av sin misstag.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Gustaf Eklund

Namn: Gustaf Eklund
Skostorlek: 43
Armé: Space Marines

Citat från: "Stefan"Stefan Ljungqvist
Skostorlek 44

kommer förmodligen behöva låna 900-1000p marines om någon vänlig själ vill låna ut :)
Skulle nog kunna låna ut omkring 500-600pts (Två grupper terminatorer, en kapten, en Dreadnought med Assault Cannon (varning, den har en tendens att bli wreckad i första rundan xD) och nog även en 5-manna scout squad med heavy bolter) men det är nog allt jag inte behöver. Säg bara till så tar jag med lite eftra otursdrabbade, gröna marines :)
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Glenn

Namn: Glenn Lundberg
Skostorlek: Båt

Deathguard lutar det åt, behöver damma av Father Nurgles trogna=)

Stefan

Citat från: "Gustaf Eklund"
Skulle nog kunna låna omkring 600-700 (Två grupper terminatorer, en kapten, en Dreadnought med Assault Cannon (varning, den har en tendens att bli wreckad i första rundan xD)) men det är nog allt jag inte behöver. Säg bara till så tar jag med lite eftra otursdrabbade, gröna marines :)

Låter helt perfekt! Tack så jätte mycket :D

Gustaf Eklund

Citat från: "Stefan"
Citat från: "Gustaf Eklund"
Skulle nog kunna låna omkring 600-700 (Två grupper terminatorer, en kapten, en Dreadnought med Assault Cannon (varning, den har en tendens att bli wreckad i första rundan xD)) men det är nog allt jag inte behöver. Säg bara till så tar jag med lite eftra otursdrabbade, gröna marines :)

Låter helt perfekt! Tack så jätte mycket :D

Då säger vi så :)
Glory to Menoth! Death to the infidels!

jättem jorme

Klas robertsson

arme: SPACE MARINES
skostorlek: 43

Glenn

PUH... så man slipper möta den hemska blåa faran av robotar då helt enkelt :P

jättem jorme

21 swarms > marines non p-fist 8)

Martin Larsson

Citat från: "jättem jorme"- jag har sålt mina necrons -

O.o

Hoppas du gjorde nån ninjadeal då :)

Citat från: "dasher"om någon har 5st eldar rangers att låna mig hade det varit fint, annars kan jag bara använda ett par guardians som rangers sålänge

Robin kan lätt fixa det, än mer så om han inte ska va med (goad!) :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

jättem jorme

Citatjättem jorme wrote:
- jag har sålt mina necrons -


O.o

Hoppas du gjorde nån ninjadeal då Smile

ja, fick 2200kr. armen plus en hel del omålat som låg liggande, och mycket av det jag hade, hade jag köpt begagnat  8)