40k Gamesday 17 April

Startat av Martin Larsson, mars 21, 2010, 19.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "Gustaf Eklund"på tal om målande måste jag få färdigt min tredje tactical squad. Kanske även Devastators, om jag ens tar med dom... dom har presterat så dåligt i alla matcher alltid, då de antingen dör eller så klarar dom inte av moral-testet och springer av brädet. INTE nöjd med dom, 190pts åt he***te!

Såg inte hur du spelade dem senast....
Men ett tips är att se till att ha 10man i en devastator squad om du ska ha 4 heavy weapons, helt enkelt för att det inte ska börja dö viktiga modeller direkt. Döda 6 marines innan man ens börjar närma sig de farliga är jobbigt (när vi ändå är inne på det hela, ge inte vet sgt massa skit, bättre att hålla honom billig, dvs utan extra stuff alls, så det inte svider när du vill ta honom som förlust istället för ett heavy weapon).
Döda/decimera en minimal 5manna enhet där varje model är viktig är inte alls lika svårt...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gustaf Eklund

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "Gustaf Eklund"på tal om målande måste jag få färdigt min tredje tactical squad. Kanske även Devastators, om jag ens tar med dom... dom har presterat så dåligt i alla matcher alltid, då de antingen dör eller så klarar dom inte av moral-testet och springer av brädet. INTE nöjd med dom, 190pts åt he***te!

Såg inte hur du spelade dem senast....
Men ett tips är att se till att ha 10man i en devastator squad om du ska ha 4 heavy weapons, helt enkelt för att det inte ska börja dö viktiga modeller direkt. Döda 6 marines innan man ens börjar närma sig de farliga är jobbigt (när vi ändå är inne på det hela, ge inte vet sgt massa skit, bättre att hålla honom billig, dvs utan extra stuff alls, så det inte svider när du vill ta honom som förlust istället för ett heavy weapon).
Döda/decimera en minimal 5manna enhet där varje model är viktig är inte alls lika svårt...

Grejen är att jag har maxat poängen. Skulle kunna ta bort ett heavy weapon på Terminators eller ta bort en av mina Dreadnoughts, eller nöja mej med att ta bort Lascannon på Venerable.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Martin Larsson

Citat från: "Gustaf Eklund"
Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "Gustaf Eklund"på tal om målande måste jag få färdigt min tredje tactical squad. Kanske även Devastators, om jag ens tar med dom... dom har presterat så dåligt i alla matcher alltid, då de antingen dör eller så klarar dom inte av moral-testet och springer av brädet. INTE nöjd med dom, 190pts åt he***te!

Såg inte hur du spelade dem senast....
Men ett tips är att se till att ha 10man i en devastator squad om du ska ha 4 heavy weapons, helt enkelt för att det inte ska börja dö viktiga modeller direkt. Döda 6 marines innan man ens börjar närma sig de farliga är jobbigt (när vi ändå är inne på det hela, ge inte vet sgt massa skit, bättre att hålla honom billig, dvs utan extra stuff alls, så det inte svider när du vill ta honom som förlust istället för ett heavy weapon).
Döda/decimera en minimal 5manna enhet där varje model är viktig är inte alls lika svårt...

Grejen är att jag har maxat poängen. Skulle kunna ta bort ett heavy weapon på Terminators eller ta bort en av mina Dreadnoughts, eller nöja mej med att ta bort Lascannon på Venerable.

Vanliga Terminators ska ha heavy weapon. Dumpa inte det.

Twin Lascannon är inte värt sina poäng på en venerable i mina ögon, den är tillräckligt bra på att skjuta för att inte behöva twinlinkade vapen. Multi Melta eller Plasma Cannon är nog de 2 vapnen som smäller överlägset högst på den....

Du lär väl ha ett par 10man tactical squads i armén? Även om det svider lite (loosar både heavy och special weapon) så kan man spela en sådan enhet som 5man som bara ska claima home objective, och kasta in de 5 övriga marinesen hos devastators. Alternativt kan du testa att bara spela 5 med 2 heavy weapons för att se vad jag menar, då har man 3 modeller som kan dö innan det viktiga stryker med. Blir ofta så enheterna ser ut ändå om man combat squaddar dem :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gustaf Eklund

Hmm ska se om jag kan ändra min lista i någon sådan stil, fortfarande några veckor kvar ju
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Gustaf Eklund

är det tillåtet att använda två olika armélistor? inte samtidigt men vid olika matcher?
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Rofugos

Efter att ha snackat med Jerry och Martin unde gothcon hörde även denna Varbergare talas om er tillställning. Så även jag planerar att dykaupp. har lite funderar på en lite udda marinelista :)

Namn: Jimmy Johansson
Skostorlek: 41

Angående eran disskution om Venerable Dreadnought så måste jag flika in att min med Assaultcannon skötte sig rättbra på Gotchon (BS 5 räddade nog 6-8 skott under en och samma match)

Martin Larsson

Citat från: "Gustaf Eklund"är det tillåtet att använda två olika armélistor? inte samtidigt men vid olika matcher?

Nepp. Tanken är att man ska spela samma arme hela tiden. Detta gör att man får svårt att speciallisera sin lista mot specifika arméer utan att lida mot andra, dvs precis som det är om man åker bort på nån turnering och spelar :)

Citat från: "Rofugos"Efter att ha snackat med Jerry och Martin unde gothcon hörde även denna Varbergare talas om er tillställning. Så även jag planerar att dykaupp. har lite funderar på en lite udda marinelista :)

Namn: Jimmy Johansson
Skostorlek: 41

Angående eran disskution om Venerable Dreadnought så måste jag flika in att min med Assaultcannon skötte sig rättbra på Gotchon (BS 5 räddade nog 6-8 skott under en och samma match)

Välkommen Jimmy :)

Försöker sammanfatta min bottom-line på dreadnought vapen på nått sätt, tror det blir ungefär såhär: De vapen som är twinlinkade kan man likaväl ha på vanliga dreads, medans de som inte är twinlinked blir mycket bättre på Venerable, eftersom den är dubbelt så bra på att träffa med dem :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Välkommen Jimmy. Det är roligt om du vill vara med och spela, samt att ju färre dreads du har ju lyckligare blir jag  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Gustaf Eklund

Citat från: "cracked_open", samt att ju färre dreads du har ju lyckligare blir jag

Hehe, tur för dej att jag bara tar med mej två igen då. Fast din Mantikora kan ju se bling-blinget på Venerable :)

Funderar på att testa alla tre nån gång, MED Drop Pod  :twisted:
(Problemet då är att jag inte kan slänga in några Terminators... Hmm... Master Of The Forge som en andra HQ kanske?)


Har även lagt bud på Land Raider dörrar med Salamander symboler ingjutna (de från Forgeworld) på Tradera. Bara 30 spänn om jag vinner :D  och ett oöppnat Dreadnought kit för bara 140kr  (Haha älskar Dreadnoughts xD)
Glory to Menoth! Death to the infidels!

cracked_open

De forgworld luckorna är ju läskigt snygga och ett riktigt kap om du får dem för 30:-. Jag gillar verkligen inte var den här dreadnought hysterin lutar sig emot...personligen så tycker jag att det är "anti-Larsson" listor ni skall bygga  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Robin

Min avatar gillar dreadnoughts.

De blir superba askkoppar med lite redesign.
Jag vann combat med 13.

Gustaf Eklund

Citat från: "Robin"Min avatar gillar dreadnoughts.

De blir superba askkoppar med lite redesign.

Tar du med den där rykande saken får man banne mej skjuta ner den innan den kommer inom räckvid för att börja vifta med svärdet   :shock:
Undrar om den gillar en sur Vulkan He'stan som hackar den i benet med sitt spjut :)

Eller så ändrar man listan rejält och slänger in en Chapter Master som kan bomba skiten, fast tror Vulkan är mer effektiv.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

cracked_open

Vulkan kanske men melta + flamers means jackshit mot avataren
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Gustaf Eklund

Jo, Avatarer är väl immuna mot melta och flamerthowers?

Har även börjat måla mina marines med Goblin Green istället för Humberol färgen, ser riktigt bra ut med två lager Thraka Green på.
Glory to Menoth! Death to the infidels!

cracked_open

Wash och foundation är skitbra saker
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton