40k Gamesday 20 Mars

Startat av Martin Larsson, februari 28, 2010, 13.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Krutröken har knappt lagt sig efter gårdagens bataljer, ett lysande tillfälle att mana upp till kamp igen!
Gamesday 2 2010!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek :roll:

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar.  1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units, och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k (hittas här: http://www.svenska40k.se/forum/viewforum.php?f=15 )så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IA2 update gäller med
:homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv [-X

Missions:
Nya fräscha missions från den stundande Gothcon Turneringen kommer användas, beware of evul new missions! :)

Resultat och ranking
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng. Resultatpoängen är 20 poäng som vinnaren tar lejonparten av och förloraren tar resterna.
Rankingsystemet är antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip :scratch:

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt :laughing6:

Status efter 2010s första gamesday:
Namn Totala Bps Antal Slag Snitt Bps

Gustav 3 3 1
Henke 20 3 6,67
Jerry 42 3 14
Kari 33 3 11
Kristian 35 3 11,67
Martin 47 3 15,67
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Same ol situation

Namn: Martin Larsson
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Namn: Jerry Hammarberg
Skostorlek: 45

Har förövrigt lärt mig att roughriders is da shit  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Namn: Fredrik Ewers
Skostorlek: 43

Skall på inflyttningsfest på kvällen så jag kan inte spela tre slag om det inte går fort (vilket det aaaaaldrig brukar göra när jag spelar:wink: )

Space Marines rules!

/F 8)

Ivar

Det är bra med självinsikt Fredrik! :P
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Waaaagh

Namn: henke
Skostorlek: gråbjörnar.

Gustaf Eklund

Namn: Gustaf Eklund
Skostorlek: 43

Får skaffa mer tacticals eller scouts den här gången :/
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Lord Black

Namn: Kristian Bergström
Skostorlek: 42

får se vad jag kan få ihop till den här gången men ni lär inte slipa Doom hur mycket ni än vill  :twisted:
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

Citat från: "Lord Black"
får se vad jag kan få ihop till den här gången men ni lär inte slipa Doom hur mycket ni än vill  :twisted:

Ryktet spred sig att han varken ville dyka upp eller göra så mycket skada  :twisted: Larssons FireWarriors sprider ordet  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Citat från: "cracked_open"
Citat från: "Lord Black"
får se vad jag kan få ihop till den här gången men ni lär inte slipa Doom hur mycket ni än vill  :twisted:

Ryktet spred sig att han varken ville dyka upp eller göra så mycket skada  :twisted: Larssons FireWarriors sprider ordet  :wink:

Både Firewarriors och Broadsides låter höra att han är "overrated" och inget att frukta alls :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Redan sex personer anmälda  8) Det tar sig. Var är ni Kari och Dale, rota fram lite plastfigurer och greppa era tärningar  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Jag vet inte om Kari eller Dale vill låna Marines. Om så är fallet har jag modeller nog att få till två  bra listor, varav jag kommer lira den ena.

Sen finns det ju Eldars och Tyranids också...

/F 8)

cracked_open

Jag har ju sjukligt många chaos modeller så det går ju att låna  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Waaaagh

Har lite marränger och guards (sebbes snubbar) om någon vill låna me.

Meldon

Lite sugen på att prova chaos e jag allt, får fundera en stund till på det
There are no friends in the real world, just less hostile enemies