40k Gamesday 27 Februari

Startat av Martin Larsson, februari 11, 2010, 22.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Tjoho, då var det äntligen dags att sparka liv i detta igen efter jul å annat stuff som upptagit tiden...

Gamesday 1 2010!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek :roll:

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar.  1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglernal. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units, och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IA2 update gäller med
:homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv [-X

Missions och Resultatpoäng
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng.
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip :scratch:

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt :laughing6:

Missions:
Det kommer grävas i den djupa mission-källan även denna gången och se vad som kommer upp :!:

Status efter hittils spelade gamesdays
Har tänkt som så att vi börjar om på 0 pts igen nu med nytt år och sånt, och att det kanske är en bra grej att göra årligen. Mao är det full random som gäller i matchups denna gången 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Signing in as normal

Namn: Martin Larsson
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Jag har inte full koll på hur det blir på mitt jobb just med vilket schema jag skall arbeta efter men jag skriver upp mig för att visa den goda viljan  :D

Namn: Jerry
Skostorlek: 45
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

jättem jorme

kan det inte framflyttas eller tillbaka för vinterslaget är då , om det är sånna som ska åka dit men vill spela gamesday. fast det beror ju på om det är nån som ska åka på vinterslaget som vill vara med på gamesday

Lord Black

Jag kan vara med oavsett när det skall vara och ser fram emot första seriösa testet av de nya Tyranid reglerna och har ni otur så är jag klar med en drop pod och en Doom of Malan'tai när vi väll skall spela.

Namn: Kristian Bergström
Skostorlek: 42
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

drop pod och en Doom of Malan'tai kombon är bannad  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Waaaagh

Namn, Henke
Skostorlek 46.

Lord Black

Citat från: "cracked_open"drop pod och en Doom of Malan'tai kombon är bannad  :twisted:

ha ha men jag är snäll och kör med att den inte biter på saker i transporter vilket troligen GWs FAQ kommer säga när den väll kommer  :wink:
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Citat från: "Lord Black"
Citat från: "cracked_open"gnoff pod och en Doom of Malan'tai kombon är bannad  :twisted:

ha ha men jag är snäll och kör med att den inte biter på saker i transporter vilket troligen GWs FAQ kommer säga när den väll kommer  :wink:

Hehe jao det är förmodligen den tolkningen som kommer gälla. I mina ögon är det en extremt lång stretch att ta det till att "eftersom Eldars kan kasta guide på en enhet utanför båten så kan Doom of Daim skita daim på dem i båten" som folk vill få igenom. Wont hold past the FAQ judges [-X

Fixade din post förresten Jerry...


Gissar att du helt enkelt skaffat en ny Zoanthrope model till Doom of Daim modellen Kristian? Du har väl bara "gamla" 'thropes om jag kommer ihåg rätt? Det hade jag gjort iaf, ser klart annorlunda ut vilket är det enda som krävs :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Stefan

Lär utan tvekan komma förbi lokalen en sväng och förhoppningsvis lära mig ett o annat :D

Lord Black

umm har en ny Zoanthrope modell redo men skall sätt lite extra prylar på den, men det blir nog en snabb konvertering.

och det senaste argumentet jag läste för att doom skall funka på folk i bilar är att det är en Special Rule och inte en Psychic Power hur det nu skulle ändra på något, men jag kör som sagt på den snälla tolkningen tills GW får fram sin FAQ.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Gustaf Eklund

Namn: Gustaf
Skostorlek: 43

Jag får lusläsa regelboken så jag kan tills det är dags :)
Glory to Menoth! Death to the infidels!

cracked_open

Tackar för en bra dag och trevligt sällskap. Nästa gång hoppas jag på en revansch emot kari  så att han lär sig att Imperiets kanoner faktiskt skadar mer än det smäller :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Citat från: "cracked_open"Tackar för en bra dag och trevligt sällskap. Nästa gång hoppas jag på en revansch emot kari  så att han lär sig att Imperiets kanoner faktiskt skadar mer än det smäller :twisted:

"What do you call a Lasgun with a Red dot laser sight?" "Twinlinked" :twisted:

Skaffa riktiga vapen istället Jerry :wink:

Tack för igår folk. Var som vanligt en bra tillställning, väl mött nästa gång!

Status efter 2010s första gamesday:
Namn   Totala Bps   Antal Slag   Snitt Bps

Gustav   3   3   1
Henke   20   3   6,67
Jerry   42   3   14
Kari   33   3   11
Kristian   35   3   11,67
Martin   47   3   15,67

...sorry... :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Waaaagh

ser fel i din lista, jag är inte sist! skall klaga till högre instanser.