Geddon Grand Terrain Restauration Project - 6th February

Startat av Martin Larsson, december 16, 2009, 02.59

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Yarr!

Den 6e februari kommer den stora dagen då det är dags att restaurera Armagedons terräng, som slitits med glädje och hälsa i mången år nu. Det är även dags att komplettera vår befintliga terräng med mer stadsterräng och liknande "Line of Sight blockande terräng", då 5th ed 40k kräver mer sådan terräng än vad spelet gjort tidigare. Även de omålade byggnader som är färdigbyggda skall målas upp :idea:

Dagen kommer vara planerad i redan bestämda projekt för att få ut så mycket som möjligt av dagen. En förutsättning för att vi ska få något gjort är att folk anmäler sig för att deltaga i detta. Att bygga/laga terräng kanske inte är det mest underhållande man kan göra, men om vi är ett tvåsiffrigt antal personer som håller på så kommer det bli en bra och gemytlig verksamhet som tjänar ett gott syfte!

Även om man anser att man kanske inte är "bra" på att bygga terräng så finns det gott om saker man kan hjälpa till med. Vågar lätt påstå att alla figur-spelande personer är familjära med att limma saker tex, och det finns gott om terräng som behöver limmas ihop igen :wink:

Jag, Jerry och Ivar kommer styra skutan i slumpmässigt vald kompassriktning (söderut låter bra, mot varmare breddgrader :P) för att få ut så mycket vi kan av dagen. Skutan kommer vara beväpnad med kaffe, kakor och god stämning, det är bara att mönstra på nedan i tråden genom att skriva namn och skostorlek 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Präntar ned redan klar skeppspersonal:
Namn: Martin Larsson
Skostorlek: 44

Namn:Jerry Hammarberg
Skostorlek: 45

Namn: Anders Ivarsson
Skostorlek: 43?

Namn: Robin Fredman
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jag anmäler mig med reservation för att jag kanske måste arbeta den dagen.. Då man jobbar för Securitas så vet man aldrig riktigt när man måste rycka in extra...

David Ljungquist
Skostorlek: 42
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ewers

Fredrik Ewers
Skostorlek: 42/43

Reserverar mig för eventuellt jobb om det är så att jag lyckats få anställning på SÄS eller annorstädes.

/F

dilba

Jag kan hjälpa till om jag inte ska jobba.
David Dynefors
skostorlek 44

Martin Larsson

Gällande jobb å så: Det är just därför detta är planerat sisådär 7 veckor framåt i tiden, så att folk faktiskt har tid på sig att ordna sådana detaljer, samt även för att folk ska låta bli att vara uppbokade på diverse rollspel den dagen, och liknande andra aktiviteter.


För att förtydliga den tilltänkta dagen på denna punkten med. Blir vi inte ett gäng personer som skall vara med så blir det inget byggt. Det är tänkt att så många som möjligt av figurspelarna på föreningen ska deltaga i detta. Både för att göra det roligare, men också för att sprida ut arbetet med det hela bland fler personer så att vi får mer gjort på dagen, och kanske tom kan sluta i vettig tid på kvällen. Det är inte tänkt att vi 4 ska slita vårt hår medan alla andra "råkade" boka upp sig på annat...

Så helt enkelt: Skaffa en kalender och boka upp datumet, för allas trevnad  :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Förstår vad du menar Martin och delar din åsikt. Jag som får ta de jobb jag blir erbjuden av en bemanningsservice kan inte planera i dagsläget.
Efter 15/1 är jag arbetssökande sjuksköterska och vet inte om eller var jag har jobb. Därav reservationen.

Självklart skall medlemmar med fast arbetsschema boka upp datumet i samband med anmälan. Dessutom bra att du var tydlig med att det inte är ok att först boka sig för byggande för att sedan boka in rollspel/annant aktivitet.

Kan komma att bli en toktrevlig dag tycker jag.

Puss i ljumsken!

Fluff

bygga terräng låter trevligt. kan väl säkert hjälpa till med något.

Namn: Fluff/Stefan Nilsson
Skor: på fötterna
ät en makaron till!

dilba

Jag får mitt schema veckovis så svårt för mig att veta
så här tidigt.

Dale

Bra initiativ!
Jag kan tyvärr med största sannolikhet inte närvara eftersom det är en vecka efter att vi har fått tillgång till vårt hus och kommer nog stå upp till axlarna i tapetrivning, tapetsering, golvsågande och liknande husgöromål. Annars hade jag gärna varit med!

/Dale

Lord Black

Namn: Kristian Bergström
Skostorlek: 42

jag ställer gärna upp och den här gången skall jag förhoppningsvis inte sätta några knivar i händerna, sprutade ju rätt mycket blod sist jag försökte bygga terräng :wink:
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Waaaagh


Meldon

För att förtydliga.. Jag får inte mina scheman förän runt den 20:e varje månad. Därför kan jag inte på förhand säga om jag kommer att jobba eller inte. Men om jag inte jobbar så kommer jag apsolut vara där nere
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ola

Under den tid jag inte ska (läs: måste) spendera med min sambo firandes 5år, så kommer jag att vara med.
Namn: ola
Skor: ja.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Martin Larsson

Citat från: "Ola"Under den tid jag inte ska (läs: måste) spendera med min sambo firandes 5år, så kommer jag att vara med.

:lol: Lycka till Ola :wink:

I övrigt tycker jag att det ser precis jättebra ut att såpass många är intresserade av att vara med på detta :D
För kniv-ovana personer så kommer det finnas annan aktivitet att hålla på med, lim-baserad sådan tex, så förhoppningsvis ska vi lyckas hålla personskadorna minimala 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.