Geddon Grand Terrain Restauration Project - 6th February

Startat av Martin Larsson, december 16, 2009, 02.59

Föregående ämne - Nästa ämne

Waaaagh

jag har åkt på städning imorrn =) men det tar ju inte hela dagen, så kommer nog ner runt 14-15 tiden.

Ivar

@patrik
Jag hoppas verkligen inte att du misslyckats fatalt!
:shock:
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Ola

Olikt andra så har jag ingen ursäkt, och tänker därför närvara.  :lol:
Ivf till 15 tiden.
Om det blir prat om att ta en bägare eller två på kvällen efteråt, så är jag nog inte omöjlig. (gör allt för att slippa sitta hemma och glo på melodierna/parodierna)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Stefan

Försöker vara nere runt halv 11 tiden, dock måste jag dra mig runt 2 pga kalkonmiddag med halva släkten :(

cracked_open

Jag får tacka alla deltagande för en bra och produktiv dag. När vi plockade ihop och städade undan så kunde vi konstatera att det var en hel del terräng som vi faktistk hann med idag.

Mycket stark jobbat och en mycket trevlig dag med god stämmning och många skratt. Det är helt klart något vi får göra igen.

Som sagt tack för en bra och produktiv dag som verkligen har gynnat föreningen.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Hejsan!

Jag var nere och kollade resultatet av er flit nu i natt. Tokbra jobbat! Det var väldigt trevligt att efter flera år se "mina" gamla kåkar bli klara.

Karins kommentar var rolig när vi lämnat föreningen:
"Snacka om roliga timmen för vuxna män! ...men det såg faktiskt riktigt roligt ut och stämningen var ju väldigt trevlig." :D

/F

Getsen

Det var laserskoj!! Länge sedan jag drack så mycket kaffe.

Ett par saker att tänka på om det ska följas upp med fler fixardagar dock;

1) För en massa år sedan hade vi terrängbyggardagar någon dag i veckan/varannan vecka. Det var bl a då orchbyn byggdes (varav det inte verkar återstå så många byggnader idag.) Är det någonting som folk vill ta upp igen? Såvitt jag förstod det så har vi både massor av gammalt att fixa till och rusta upp samt att folk började bygga på nya saker. med lite uppstyrning så kan terrängen både bli planerad och enhetlig i ett tidigt stadium.

2) ...för om vi organiserar byggandet lite grann så är det någonting som vi kan få bidrag för genom medborgarskolan, som en/flera studiecirklar av något slag. Det kräver ju såklart minst en ansvarig person, och kanske en aktiv Terrängbyggarsektion? Nåt att tänka på inför årsmötet för de som tycker om att limma grönt ludd på frigolitbitar. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"Karins kommentar var rolig när vi lämnat föreningen:
"Snacka om roliga timmen för vuxna män! ...

Det är då man fint kontrar med att vuxna kvinnor får också vara med på roliga timmen om dem vill 8)

Gällande Orchbyn så finns det fler delar av den, men dem var inte i behov a restaurering, därmed inte framtagna igår :wink:


Vill också tacka samtliga deltagande för gårdagen. Bra stämning och ett bra resultat :)

Vems är den skalpell som var kvar förresten? Ivar är den din?
Har den, plus extrablad, i mitt skåp :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ivar

japp den är min!
Vi kan fixa när vi är där smatidigt nästa gång,  ingen brådska
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.