Ultramarines the movie

Startat av Martin Larsson, september 27, 2009, 14.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Kan det bli nice?

Epix fail! T3h Skuk :x
4 (30.8%)
Yarr! Bolter pew pew!
9 (69.2%)

Antal personer som röstat: 13

Omröstningen har avslutats: september 27, 2009, 14.56

Martin Larsson

Uhm...

http://www.ultramarinesthemovie.com/home
http://www.codexpictures.com/news.html

Verkar inte vara nått skämt(tyvärr), men fan vet om jag tycker om det. Ser redan nu framför mig en Will Smith eller annan idiot till "lustig action hjälte" som dödar allt som hade kunnat göra filmen bra :x
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Du har inte läst texten Martin. Det kommer att bli en animerad film, typ som Final Fantasy.
Jag vann combat med 13.

Ewers

Kommer säkert bli hur bra som helst om dom vågar rikta sig mot en vuxen publik. Riktar dom sig till barn är det en annan sak...

/F

Martin Larsson

Citat från: "Robin"Du har inte läst texten Martin. Det kommer att bli en animerad film, typ som Final Fantasy.

Klart jag inte har! Jag vill inte bli besviken, så jag tittade minimalt på läknarna :P

Det kan kanske bli dugligt, men chansen att detta ska bli en "tillåten från 12 år" för att hova in younglings till hobbyn känns överhängande :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jag tror jag föredrar att hålla mina förhoppningar på denna film uppe, dom kan ju inte helt misslyckas med en animerad film ändå... Hoppas jag..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

cracked_open

filmen står nog i ett svårt vägskäl, 1) gör filmen så att den passar den stora målgruppen där majoriteten inte kan bakgrundshistoriken. Då uppstår dock problemet med hur stort 40ks historik är och hur man sammanfattar den på ett bra och förståeligt sätt och sedan lyckas bygga en bra handling på det. Men då är jag orolig över att filmen blir för "enkel" och rakt på. 2) filmen görs på ett sådant sätt att den riktar sig rakt till 40k fansen. Problemet är att då måste de följa 40k universuimet slaviskt och falla offer för alla onda nördar som som kommer att analysera sönder alla fel som går att finna samt så försvinner nog gw:s planer om att rekrytera nytt folk till spelet om man väljer detta då historien kanske blir lite svårbegriplig för de som inte är insatta.  :twisted:

Men visst charmen finns ju att man kanske kan få se en space marine i sitt esse och det vill man ju kanske inte missa  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton