Gamesday 11e Oktober

Startat av Martin Larsson, september 25, 2009, 14.23

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Gamesday 2 för hösten! Ganska snart inpå ja, detta för att vi 4 som ska spela på BSK ska ha lite mer chans att utveckal våra listor innan konventet även efter gamesdayen :P

Notera att detta är en söndag, till skillnad från lördag som det brukar vara!

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek :roll:

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om :)

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1500 pts: arméer ur senaste möjliga codexar.  1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas att läsa igenom reglerna, det har skett flertalet förändringar sedan 4th som både ändrar spelet regeltekniskt och arme-kompositionsmässigt. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 40k så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IA2 update gäller med
:homework:

Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Dvs det är ok att ha någon enhet som något helt annat, och the odd weapon som nått annat. 80% av armén proxyad är inte ok däremot [-X

Missions och Resultatpoäng
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng.
Rankingsystemet kommer vara det samma som sist vi hade regelbundna gamesdays. Dvs antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip :scratch:

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, samtliga uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt :laughing6:

Missions:
3 nya lömska missions finns på lager, här går vi inte på gamla meriter :!:

Status efter hittils spelade gamesdays
Namn   Totala Bps   Antal Slag   Snitt Bps
AG   41   3   13,67
Brain   40   3   13,33
Dale   12   2   6
Dyne   23   2   11,5
Ewers   44   5   8,8
Henk   22   3   7,33
Henke   34   6   5,67
Jerry   26   3   8,67
Klas   46   5   9,2
Kristian   74   11   6,73
Martin   144   11   13,09
Patrik   28   3   9,33
Robin   146   10   14,6
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

I sedvanlig ordning anmäler jag mig själv :D

Namn: Martin L
Skostorlek: 44
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Jag vann combat med 13.

cracked_open

Imperial Guard
Skostorlek 45

Då jag nu faktiskt har lyckats bygga och måla upp stora delar av min lista så kan det ju bli ännu roligare än senast  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Då Ag:s fingrar korvar sig så anmäler jag honom.
Skostorlek: Illaluktande  :twisted:
Arme: Deathguard
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Andreas Graae

Bra jobbat jerry! men illaluktande e fan ingen sko storlek! det e fot kvalite!

Ewers

Spelleder lömska amerikanska soldater i ett krigshärjat Polen just denna söndag.  :cry:

Kommer i alla fall vara på plats och kan denna gång låna ut armé i tid.  :roll:

Kram /F

Dale


cracked_open

Det är roligt att se att du ställer upp igen Dale :wink: Uppenbarligen så har du fått smak för plastsoldaterna  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Misstänker att Dale vill låna mina Marinea denna gång med.

Har i så fall en tyranidarmé och en eldaramé att låna ut. Mina Imperial guards har mycket fordom men lite infanteri så det blir nog svårt att få till en armé av dem.

Är det någon som vill prova på att spela så kan jag låna ut en armé.

Mvh /F 8)

Dale

Ja jag lånar gärna marines av dig, Ewers :)

Lord Black

Kom just hem från Turkiet så nu är jag nästa lika brun som mina Tyranider som med glädje ställer upp.  

Namn: Kristian
Skostorlek: 42
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

dilba

Jag vill nog vara med men skulle vilja låna en IG arme med
massor med inf och mortar.

Har för mig att henk har en sådan arme någon som vet något om det.

skostorlek 44

Kari

Jag kan låna din arme om du insisterar, Ewers.

Skostorlek: 43
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Ewers

check! Kari lånar Eldars eller tyranider.

/F